Problemy techniczne - Wyszczerbione koło pasowe silnik 4G92
idas - 08-06-2009, 17:32 Temat postu: Wyszczerbione koło pasowe silnik 4G92 Witam, przy okazji ustawiania zapłonu w moim lancerze CBO zorientowałem się iż koło pasowe ma dość sporo ubytków w ściankach prowadzących pasek wielorowkowy alternatora. Czy to grozi jakimiś poważnymi następstwami, co za tym idzie czy konieczna jest jak najszybsza wymiana takiego koła? Nie wiem czy to ma związek ale na zimnym silniku słychać lekkie grzechotanie z okolic właśnie napędu rozrządu (pompa wody odpada-nowa), które cichnie jak się silnik rozgrzeje. Pozdrawiam
jacek11 - 12-06-2009, 16:53
Jeżeli pasek nie jest uszkodzony,i nie ma na nim śladów "wygryzania"przez
ubytki,to ja bym się nie martwił.
Mimo wszystko powinno się wymienić uszkodzone koło z racji złego wyważenia.
Silnik na wolnych obrotach może nie pracować równo.
Pozdro.
idas - 13-06-2009, 21:22
Ubytków w pasku nie ma, a silnik pracuje równiutko na 900 obrotów/min. Mimo wszystko jednak martwię się tą grzechotką która ustaje jak tylko silnik się rozgrzeje. Brzmi jak łożysko
w tym temacie opisałem zjawisko i dodałem nawet filmik w którym to słuchać (dodam tylko, że od tego czasu dźwięk się jakby ustabilizował i równo grzechocze na zimnym)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=35056
Wciąż bez odpowiedzi, chyba bez mechanika się nie obejdzie:) Pozdrawiam
Krzyzak - 15-06-2009, 08:03
to pozdejmuj paski i pokrec mozliwymi lozyskami oraz sprawdz czy sa luzy promieniowe itp.
|
|
|