To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CA1A 1.3] ustawienie paska rozrządu

maroch - 14-06-2009, 20:28
Temat postu: [CA1A 1.3] ustawienie paska rozrządu
dlaczego ustawia mi się tak pasek rozrządu - to chyba nie wygląda najlepiej
http://s5.zapodaj.net/36152194.jpg.html

gpm72 - 14-06-2009, 21:38

daj zdjęcia w mniejszej rozdzielczości a tak w ogóle sam to zmieniałeś ?? trochę wszędzie olej jest porozlewany
maroch - 15-06-2009, 06:27

http://s5.zapodaj.net/21781035.jpg.html
londolut - 15-06-2009, 06:40

Założysz pasek normalnie i jak zakręcisz to się zsuwa? Ja bym stawiał na minimalnie stożkowy napinacz paska, który nie trzyma go równo. Ewentualnie coś z kołem lub uszkodzony wałek.
Krzyzak - 15-06-2009, 07:18

wyglada, ze dales za wąski pasek - o ile pamietam powinien miec 22 mm
maroch - 15-06-2009, 07:46

zakładam normalnie i się zsuwa do takiej pozycji, blokuje go koło pasowe na wale, bez tego koła spadł mi w mgnieniu oka i narobił bałaganu, napinacz GMB, pasek kupiłem mitsubochi, ale ten co był Tsubaki wydaje się lepszy, oba takiej samej grubości, tylko nie pamiętam czy przed zabiegami był on dobrze, chociaż obudowa rozrządu pokazuje jakby wiekowe otarcia od paska

jak to ma się w prawdzie:
dostałem głowice od ca1a ma krótsze montowanie zapłonu, zapłon wystawał why ?
byłem po uszczelką za spodniami 94' trzy dziury, 95' dwie, moja dużo mniejsza, pokazuje swoją - nissan terrano i colt od 81'
uszczelka pod głowicą jest inna niżeli powinna do ca1a 94'

Krzyzak - 15-06-2009, 08:09

maroch napisał/a:
zakładam normalnie i się zsuwa do takiej pozycji, blokuje go koło pasowe na wale, bez tego koła spadł mi w mgnieniu oka i narobił bałaganu, napinacz GMB, pasek kupiłem mitsubochi, ale ten co był Tsubaki wydaje się lepszy, oba takiej samej grubości, tylko nie pamiętam czy przed zabiegami był on dobrze, chociaż obudowa rozrządu pokazuje jakby wiekowe otarcia od paska

ale na zebach widac 'odcisk' starego paska blizej glowicy
jest jeszcze opcja, ze ktos zle zamontowal wewnetrzna bieznie w napinaczu - widzialem pare razy takie felerne roznych firm, gdzie trzeba bylo wyprasowac bieznie, odrocic 180 st. i wprasowac z powrotem tak by odleglosci wystawania biezni byly odwrocone

maroch napisał/a:
jak to ma się w prawdzie:
dostałem głowice od ca1a ma krótsze montowanie zapłonu, zapłon wystawał why ?
byłem po uszczelką za spodniami 94' trzy dziury, 95' dwie, moja dużo mniejsza, pokazuje swoją - nissan terrano i colt od 81'
uszczelka pod głowicą jest inna niżeli powinna do ca1a 94'

a z tego, to nic nie rozumiem

maroch - 15-06-2009, 08:56

pytam ogólnie ile to było różnorodności w silnikach ca1a 4g13, na mój teoretycznie rocznik 94 są niezgodności katalogowo co do uszczelek,
kupiłem drugą głowicę, nie ma na niej montowania wspomagania jak u mnie, wnęka na zapłon jest mniejsza i ten zapłon co mam nie pasuje (wystaje)

londolut - 15-06-2009, 09:30

maroch, a to głowica z 4G13 do CAx czy może do C5x?
maroch - 15-06-2009, 11:10

wyglądają tak samo, wymontowałem z z tej co dostałem dźwigienki i dwa zawory do tej co mam, nie da się zamontować zapłonu, zostaje przerwa, nie ma prawa być inaczej ?
londolut - 15-06-2009, 11:19

Rozwiercać miejsca na aparat zapłonowy się nie da. Z tego co wiem, to były 2 rodzaje aparatów zapłonowych (lub 3 ale pewien jestem 2).
maroch, pisałem na PW odnośnie tej głowicy którą mam. W dalszym ciągu czekam na odp.

Krzyzak - 15-06-2009, 11:38

londolut napisał/a:
maroch, a to głowica z 4G13 do CAx czy może do C5x?

w C51 1.3 to byla gaznik i sie mocno roznily glowice
ale potem silniki 4G13 (w CA i CJ lacznie) mialy 3 rozne glowice i moze stad roznica

maroch - 16-06-2009, 08:50

Krzyzak napisał/a:

jest jeszcze opcja, ze ktos zle zamontowal wewnetrzna bieznie w napinaczu - widzialem pare razy takie felerne roznych firm, gdzie trzeba bylo wyprasowac bieznie, odrocic 180 st. i wprasowac z powrotem tak by odleglosci wystawania biezni byly odwrocone


dość ciężko mi ze zrozumieniem, ale wnioskuję że mam szukać w napinaczu ? to on odpowiedzialny za utrzymanie paska w dobrej pozycji ? dziwi mnie to, że z jeden strony na napinaczu jest rynienka (od wewnątrz) a z drugiej nie ma

z innej beczki
jak poznać czy nie mam zniszczonych prowadnic zaworów na głowicy ?

Krzyzak - 16-06-2009, 09:08

no wlasnie - chodzi o ten kolnierz - jest z 1 strony i tak jest prawidlowo, ale napinacz mozesz zalozyc (czasem - zalezy od napinacza) na 2 strony (kolnierz na zewnatrz lub wewnatrz - tylko jedna pozycja jest prawidlowa)

i teraz przyklad ogolny:
https://ssl.allegro.pl/item605883814_napinacz_paska_rozrzadu_honda.html#gallery
na tym zdjeciu widac napinacz i jak widzisz wewnetrzna bieznia lozyska (ten walek posrodku) wystaje z jednej strony bardziej niz z drugiej - tu akurat te strony sa asymetryczne, wiec nie mozna go przelozyc, ale sa napinacze, ze w takim przypadku mozna na prasie ten walek przesunac, bo bywaly takie zle zamontowane fabrycznie
i zakladajac taki mozna spowodowac, ze pasek bedzie pracowal w innym polozeniu niz powinien

kapujesz juz?

edit - na glowicy nie masz prowadnic - tylko zebatke

maroch - 16-06-2009, 09:58

no napinacz wygląda w ten sposób mniej więcej dostałem w 4cars.pl
http://allegro.pl/item639...mitsubishi.html
jak widać nie ma na kołnierza z dwóch stron tylko z jednej GMB e45033 - katalogowy



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group