[96-02]Colt CJ0 - Spalanie oleju, remont silnika w garażu??
byhlk - 20-06-2009, 15:00 Temat postu: Spalanie oleju, remont silnika w garażu?? Witajcie! Zalałem nowego oleju Castrol MAgnatek 10w40 [bodajże] na pewno był to syntetyk po przejechaniu 5 tys 2,5 litra oleju znikło bez śladu! Miska cała, autko nie kopci a oleju nie ma 3 dni temu wymieniłem olej na Gulf 10w40 syntetyk i jak na razie wszystko ok. Chciał bym w domowych warunkach wraz z instrukcją serwisową wymienić uszczelniacze na zaworach (chyba o to chodzi??) wiem że koszt takiej jednej gumki to około 2,5 zł a robocizna w granicach 300-400 zł troszkę dużo więc proszę was o pomoc, może jakiś mały manual jak to zrobić przyda się to na pewno potomnym jak i mi czekam na odpowiedzi i pomoc jak się do tego zabrać mam trochę zdolności manualnych:) chęci i sprzęt jak by jakiś był potrzebny też się znajdzie:) jeszcze jedno pytanko czy przy takiej naprawie trzeba spuścić olej?
[ Dodano: 20-06-2009, 15:02 ]
Jeszcze jedno czy w CJO 1.3 wysteępuje filtr paliwa?? mechanik uważa że nie a jak jest??
Arti_Ca0 - 20-06-2009, 16:08
zmien mechanika;) jest filtr paliwka
londolut - 20-06-2009, 16:33
byhlk, po pierwsze zmień olej na półsyntetyk np Mobil1 Super S 10W40. Dopiero potem sprawdź czy silnik dalej spala olej.
Opis wymiany uszczelniaczy zaworowych jest tutaj -> http://eurosoftware.com.pl/krzyzak/index.html Dane naprawczo-regulacyjne -> Wymiana uszczelniaczy. Wbrew pozorom to nie takie proste.
byhlk napisał/a: | czy przy takiej naprawie trzeba spuścić olej? | Nie.
byhlk napisał/a: | Jeszcze jedno czy w CJO 1.3 wysteępuje filtr paliwa?? mechanik uważa że nie a jak jest?? | Jest przykręcony na ścianie grodziowej pod kolektorem dolotowym. Faktycznie przydałoby się zmienić mechanika.
byhlk - 20-06-2009, 18:30
Strona dzięki wielkie!! Wygląda łatwo ale nie rozumiem kilku kwestii, wieczorkiem przysiądę do lektury i jeśli nie będę czegoś wiedział zgłoszę się o pomoc do was:) A powracając do filtra paliwa mój mechanik (były):) był pewien że go nie ma i kiedy zamawiał filtry powietrza, oleju w hurtowni powiedziano mu że do tego modelu filtr paliwa nie występuje:) jak by każdy mechanik kierował się ludźmi z hurtowni to pewnie opon by nie było:)
vtec - 20-06-2009, 21:27
dokladnie , przede wszystkim zmien olej na polsentetyk.
mi tez troche pozeral (nie iwme jaki byl wczensiej olej) teraz przy 200kkm zalalem minerala i jest ok
byhlk - 25-06-2009, 14:52
Posłucham się was i tak zrobię a z remontu rezygnacja hehe wczoraj wymieniłem amorki jeszcze zostały nowe gumy z tyłu i zbieżność:D później tylko jeździć aż miło:) pozdrawiam
krzys78 - 03-07-2009, 10:49
Co do gumek za 2,50pln. Zostaw lepiej te stare... w jakim one by nie były stanie. Oryginały kosztują trochę więcej. Wlotowe i wylotowe się różnią i ceny ich są około 30 kilka za jedne i 40 kilka za drugie.W sumie coś koło pincet.
Anonymous - 03-07-2009, 22:03
krzys78 napisał/a: | Co do gumek za 2,50pln. Zostaw lepiej te stare... w jakim one by nie były stanie. Oryginały kosztują trochę więcej. Wlotowe i wylotowe się różnią i ceny ich są około 30 kilka za jedne i 40 kilka za drugie.W sumie coś koło pincet. | Uszczelniacze zaworowe Hyundaia lub Ajusa kosztują ok 4 PLN/szt. Jest jeden wymiar. Ceny, które podajesz to zapewne ceny zaworów. I tu racja, jest różnica w dolotach i wydechach - i w wymiarach, i w cenie.
krzys78 - 04-07-2009, 23:23
gregorbu napisał/a: | ... Ceny, które podajesz to zapewne ceny zaworów. I tu racja, jest różnica w dolotach i wydechach - i w wymiarach, i w cenie. |
Cytuje z faktury:
MD306078 USZCZELNIACZ TRZONKA ZAW. szt.8; cena netto 32,14; wartość netto 259,28.
MD307343 USZCZELNIACZ TRZONKA ZAW. szt.4; cena netto 25,83; wartość netto 103,31.
Wartość brutto: 442,36
A różnią się. Może nie wymiarem, a kolorem.
Wlotowe popakowane są po dwie sztuki w woreczki z naklejkami mitsubishi, wylotowe- wszystkie 4 są w jednym woreczku i tylko numer na woreczku. Czy dalej uważasz,że nie do końca jestem pewien co piszę? Acha,zeby nie było wątpliwości. Uszczelniacze kupione w autoryzowanym serwisie mitsubishi. Fakturę na życzenie mogę zeskanować. Gdyby jeszcze były jakieś wątpliwości.
Acha... ceny są po negocjacji,bo normalnie kosztowały przeszło 500pln.
Czas oczekiwania kilka tygodni. Najpierw przesyłka z japonii do holandii, z holandii do polskiej centrali skąd dotarła do szczecina.
Byłem też w hyundaiu i dla nich nie było to takie oczywiste złożyć te gumki z hyundaia do mitsubishi. No może się nie znają, a może im po prostu zależało,żebym szedł do "konkurencji"
A tak na marginesie. Zalegają mi w szafie, więc gdyby ktoś był chętny. Za 200 puszcze.
Anonymous - 06-07-2009, 13:09
krzys78, kupowałeś w ASO, a to wszystko wyjaśnia. Kupując "na mieście" - nawet oryginalne części - będzie o wieeele taniej. Też wiem co mówię.
krzys78 - 06-07-2009, 13:34
Na "mieście" kupiłem cały komplet Tacoma. Silnik ciekł jak dziurawe wiadro...gdzie tylko sie dało
Anonymous - 06-07-2009, 20:52
krzys78 napisał/a: | Na "mieście" kupiłem cały komplet Tacoma. Silnik ciekł jak dziurawe wiadro...gdzie tylko sie dało | Trzeba było kupić oryginalny komplet z Hyundaia. Przećwiczone z powodzeniem wielokrotnie przez wielu użytkowników tego forum. Dużo taniej niż MMC, a jakość zbliżona.
|
|
|