Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Spalanie oleju, remont silnika w garażu??
Autor Wiadomość
byhlk 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt 98r. 1,3 :)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 20
Skąd: Mieszkowice
Wysłany: 20-06-2009, 15:00   Spalanie oleju, remont silnika w garażu??

Witajcie! Zalałem nowego oleju Castrol MAgnatek 10w40 [bodajże] na pewno był to syntetyk po przejechaniu 5 tys 2,5 litra oleju znikło bez śladu! Miska cała, autko nie kopci a oleju nie ma :cry: 3 dni temu wymieniłem olej na Gulf 10w40 syntetyk i jak na razie wszystko ok. Chciał bym w domowych warunkach wraz z instrukcją serwisową wymienić uszczelniacze na zaworach (chyba o to chodzi??) wiem że koszt takiej jednej gumki to około 2,5 zł a robocizna w granicach 300-400 zł troszkę dużo więc proszę was o pomoc, może jakiś mały manual jak to zrobić przyda się to na pewno potomnym jak i mi :) czekam na odpowiedzi i pomoc jak się do tego zabrać mam trochę zdolności manualnych:) chęci i sprzęt jak by jakiś był potrzebny też się znajdzie:) jeszcze jedno pytanko czy przy takiej naprawie trzeba spuścić olej?

[ Dodano: 20-06-2009, 15:02 ]
Jeszcze jedno czy w CJO 1.3 wysteępuje filtr paliwa?? mechanik uważa że nie a jak jest??
 
 
 
Arti_Ca0 
Forumowicz

Auto: Colt CJO 1.3 '97
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 148
Skąd: Szczecin
Wysłany: 20-06-2009, 16:08   

zmien mechanika;) jest filtr paliwka
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 20-06-2009, 16:33   

byhlk, po pierwsze zmień olej na półsyntetyk np Mobil1 Super S 10W40. Dopiero potem sprawdź czy silnik dalej spala olej.

Opis wymiany uszczelniaczy zaworowych jest tutaj -> http://eurosoftware.com.pl/krzyzak/index.html Dane naprawczo-regulacyjne -> Wymiana uszczelniaczy. Wbrew pozorom to nie takie proste.

byhlk napisał/a:
czy przy takiej naprawie trzeba spuścić olej?
Nie.

byhlk napisał/a:
Jeszcze jedno czy w CJO 1.3 wysteępuje filtr paliwa?? mechanik uważa że nie a jak jest??
Jest przykręcony na ścianie grodziowej pod kolektorem dolotowym. Faktycznie przydałoby się zmienić mechanika.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
byhlk 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt 98r. 1,3 :)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 20
Skąd: Mieszkowice
Wysłany: 20-06-2009, 18:30   

Strona :lol: dzięki wielkie!! Wygląda łatwo ale nie rozumiem kilku kwestii, wieczorkiem przysiądę do lektury i jeśli nie będę czegoś wiedział zgłoszę się o pomoc do was:) A powracając do filtra paliwa mój mechanik (były):) był pewien że go nie ma i kiedy zamawiał filtry powietrza, oleju w hurtowni powiedziano mu że do tego modelu filtr paliwa nie występuje:) jak by każdy mechanik kierował się ludźmi z hurtowni to pewnie opon by nie było:)
 
 
 
vtec 
Forumowicz
Motoamator


Auto: Colt CJ1A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 83
Skąd: Poznań
Wysłany: 20-06-2009, 21:27   

dokladnie , przede wszystkim zmien olej na polsentetyk.


mi tez troche pozeral (nie iwme jaki byl wczensiej olej) teraz przy 200kkm zalalem minerala i jest ok :)
 
 
byhlk 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt 98r. 1,3 :)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 20
Skąd: Mieszkowice
Wysłany: 25-06-2009, 14:52   

Posłucham się was i tak zrobię a z remontu rezygnacja hehe wczoraj wymieniłem amorki jeszcze zostały nowe gumy z tyłu i zbieżność:D później tylko jeździć aż miło:) pozdrawiam
 
 
 
krzys78 
Forumowicz


Auto: Czasem sprzątam ASXa żony
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Paź 2006
Posty: 229
Skąd: Stargard
Wysłany: 03-07-2009, 10:49   

Co do gumek za 2,50pln. Zostaw lepiej te stare... w jakim one by nie były stanie. Oryginały kosztują trochę więcej. Wlotowe i wylotowe się różnią i ceny ich są około 30 kilka za jedne i 40 kilka za drugie.W sumie coś koło pincet.
 
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 03-07-2009, 22:03   

krzys78 napisał/a:
Co do gumek za 2,50pln. Zostaw lepiej te stare... w jakim one by nie były stanie. Oryginały kosztują trochę więcej. Wlotowe i wylotowe się różnią i ceny ich są około 30 kilka za jedne i 40 kilka za drugie.W sumie coś koło pincet.
Uszczelniacze zaworowe Hyundaia lub Ajusa kosztują ok 4 PLN/szt. Jest jeden wymiar. Ceny, które podajesz to zapewne ceny zaworów. I tu racja, jest różnica w dolotach i wydechach - i w wymiarach, i w cenie.
 
 
krzys78 
Forumowicz


Auto: Czasem sprzątam ASXa żony
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Paź 2006
Posty: 229
Skąd: Stargard
Wysłany: 04-07-2009, 23:23   

gregorbu napisał/a:
... Ceny, które podajesz to zapewne ceny zaworów. I tu racja, jest różnica w dolotach i wydechach - i w wymiarach, i w cenie.

Cytuje z faktury:
MD306078 USZCZELNIACZ TRZONKA ZAW. szt.8; cena netto 32,14; wartość netto 259,28.
MD307343 USZCZELNIACZ TRZONKA ZAW. szt.4; cena netto 25,83; wartość netto 103,31.
Wartość brutto: 442,36

A różnią się. Może nie wymiarem, a kolorem.
Wlotowe popakowane są po dwie sztuki w woreczki z naklejkami mitsubishi, wylotowe- wszystkie 4 są w jednym woreczku i tylko numer na woreczku. Czy dalej uważasz,że nie do końca jestem pewien co piszę? Acha,zeby nie było wątpliwości. Uszczelniacze kupione w autoryzowanym serwisie mitsubishi. Fakturę na życzenie mogę zeskanować. Gdyby jeszcze były jakieś wątpliwości.
Acha... ceny są po negocjacji,bo normalnie kosztowały przeszło 500pln.
Czas oczekiwania kilka tygodni. Najpierw przesyłka z japonii do holandii, z holandii do polskiej centrali skąd dotarła do szczecina.
Byłem też w hyundaiu i dla nich nie było to takie oczywiste złożyć te gumki z hyundaia do mitsubishi. No może się nie znają, a może im po prostu zależało,żebym szedł do "konkurencji" ;)
A tak na marginesie. Zalegają mi w szafie, więc gdyby ktoś był chętny. Za 200 puszcze.
 
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 06-07-2009, 13:09   

krzys78, kupowałeś w ASO, a to wszystko wyjaśnia. Kupując "na mieście" - nawet oryginalne części - będzie o wieeele taniej. Też wiem co mówię. :wink:
 
 
krzys78 
Forumowicz


Auto: Czasem sprzątam ASXa żony
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Paź 2006
Posty: 229
Skąd: Stargard
Wysłany: 06-07-2009, 13:34   

Na "mieście" kupiłem cały komplet Tacoma. Silnik ciekł jak dziurawe wiadro...gdzie tylko sie dało :)
 
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 06-07-2009, 20:52   

krzys78 napisał/a:
Na "mieście" kupiłem cały komplet Tacoma. Silnik ciekł jak dziurawe wiadro...gdzie tylko sie dało :)
Trzeba było kupić oryginalny komplet z Hyundaia. Przećwiczone z powodzeniem wielokrotnie przez wielu użytkowników tego forum. Dużo taniej niż MMC, a jakość zbliżona.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.