Problemy techniczne - Samozapłon po zgaszeniu
Hugo - 11-08-2006, 17:35 Temat postu: Samozapłon po zgaszeniu Mam ten problem od kiedy kupiłem auto. Otóż przeważnie dzieje się to po dłuższej jeździe i gaszeniu auta. Tylko podczas pracy na LPG. Zgaszę go-gaśnie-i nagle odpala na ok. 2 sekundy i gaśnie sam. Po czymś takim trochę musi pokręcić żeby odpalił.
Wymienione:
- świece,
- kable WN,
- kopułka i palec,
- LPG po regulacji,
- zapłon ustawiony lampą stroboskopową,
Nie mam pojęcia gdzie leży przyczyna tego zjawiska. Macie jakieś pomysły?
Bartek - 11-08-2006, 17:48
Przyczym moze być wiele - pierwsze pomysły:
- dużo nagaru w komorach spalania - żarzy się po zgaszeniu i powoduje samozapłon
- ubogo ustawiona mieszanka w zakresie obrotów, których używasz w czasie "dłuższej jazdy"
Masz gaźnik?
Hugo - 11-08-2006, 20:32
Tak mam gaźnik.
Jeśli chodzi o nagar, to nie wiem jak długo może się tworzyć taka ilość, która spowoduje samozapłon, ale 3 miesiące temu robiłem remont silnika (wymiana pierścieni, wszystkich uszczelek i uszczelniaczy oraz kapitalny remont głowicy). Głowicę dałem do najlepszego warsztatu w okolicy. Gdy ją zdemontowałem, fakt byłem w szoku-mnóstwo nagaru (aż odchodził płatami). Mechanik wyczyścił mi to na błysk.
Jeśli chodzi o skład mieszanki to rzeczywiście może jest za uboga, ale tak ustawił mi gazownik na swoich przyrządach. Ostatnio spalanie w trasie przy prędkości średnio 110 km/h (czasami 130 miałem) wyszło 6,6666666 l LPG/100 km. Chyba trochę mało. Wiem, że zbyt mało to niedobrze. Więc może to jest przyczyna. Co zrobić z tym?
Bartek - 12-08-2006, 08:04
Gaz masz na śrubkę czy z kompem?
Hugo - 12-08-2006, 15:16
Dawka gazu regulowana śrubką na wężach od parownika do gaźnika. Masz na myśli zwiększenie mu dawki gazu? Jeśli tak to o ile?
Anonymous - 12-08-2006, 19:59
ubozsza dawka -> wieksza temp spalania -> łatwiej o samozapłon
jak troche mu dolozysz napewno bedzie lepiej....
Hugo - 13-08-2006, 12:31
Dobra odkręcę mu śrubę regulacji dawki gazu o powiedzmy 1/4 obrotu. Napisze jak się coś zmieni.
Bartek - 13-08-2006, 16:52
Dokładnie - dobrze byłoby zrobić to na analizatorze spalin - bo pewnie będzie konieczność "przykręcenia" śrubki wolnych obrotów - za bogato nie jest problemem, ale jałowe obroty mogą podskoczyć.
|
|
|