[92-96]Galant E5xA - [E57A] szkrynia biegów
kornik__ - 09-07-2009, 19:04 Temat postu: [E57A] szkrynia biegów problem pojawił się nagle, gdyż wyjeżdżając z drogi podporządkowanej na pierwszym biegu, wszystko było ok, wrzuciłem drugi bieg (zgrzyt, zdarza się) natomiast przy wrzuceniu trójki pojawił się problem, bo ciężko było wbić luz, ale jak się już udało to poszło dalej gładko. natomiast redukcja do dwójki była już problemem. dwójkę udało mi się wrzucić na ukos (nie w lewo i na dół, tylko na ukos), natomiast jedynki już nie. sprawa wygląda tak, że lewarek można bez problemu przesunąć w prawo i wrzucić piąty czy wsteczny bieg, ale nie wraca sam na pozycję środkową, tylko trzeba mu delikatnie pomóc. ruch lewarkiem w lewo jest niemożliwy, co prawda da się delikatnie przesunąć w lewo, ale nie pozwala to na wrzucenie dwójki. sam drążek po odpięciu linki chodzi idealnie.
dokładniejszy opis tego co później robiłem jest tu:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=39460
na samym dole...
mam kilka opcji co do awarii:
linka (mało prawdopodobne)
dźwignia przy skrzyni (możliwe)
mechanizm w skrzyni odpowiedzialny za wybór wałka (prawdopodobne)
a co wy typujecie?
mitsu_pl - 12-07-2009, 17:22
ja kiedyś miałem taki przypadek w meśku, jak synchronizator mi się rozpadł na 3 biegu. Na początku wybiórczo blokował poszczególne biegi, a następnie rozsadził obudowę skrzyni. Więc ja bym ją rozebrał i zerkną co tam siedzi, zanim koszta się podwoją.
kornik__ - 13-07-2009, 07:21
dziś jadę z miśkiem na warsztat. mam do pokonania 20km a w asekuracji za mną będzie jechał kolega z linką.... mam nadzieję, że obejdzie się bez wymiany skrzyni, bo w przeciwnym razie zostaję bez auta do przyszłego miesiąca
pytałem w G4Garage i powiedzieli, że mają synchronizatory na miejscu
jutro skrzynia na w dół...
[ Dodano: 20-07-2009, 10:34 ]
jak to okreslil mechanik:
na tulei przesuwnej(?) przy synchronizatorze 1. i 2. biegu znajduja sie jakies plytki (ponoc wciskane). w skrocie (a raczej z tego co zapamietalem) taka plytka wyskoczyla i zablokowala mozliwosc wyboru walka 1. i 2. biegu. mechanik postara sie to poskladac, tylko ze nie wiadomo co to da.
|
|
|