 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[E57A] szkrynia biegów |
Autor |
Wiadomość |
kornik__
Nowy Forumowicz
Auto: e57a '94 reanimacja
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2008 Posty: 20 Skąd: Szczytna
|
Wysłany: 09-07-2009, 19:04 [E57A] szkrynia biegów
|
|
|
problem pojawił się nagle, gdyż wyjeżdżając z drogi podporządkowanej na pierwszym biegu, wszystko było ok, wrzuciłem drugi bieg (zgrzyt, zdarza się) natomiast przy wrzuceniu trójki pojawił się problem, bo ciężko było wbić luz, ale jak się już udało to poszło dalej gładko. natomiast redukcja do dwójki była już problemem. dwójkę udało mi się wrzucić na ukos (nie w lewo i na dół, tylko na ukos), natomiast jedynki już nie. sprawa wygląda tak, że lewarek można bez problemu przesunąć w prawo i wrzucić piąty czy wsteczny bieg, ale nie wraca sam na pozycję środkową, tylko trzeba mu delikatnie pomóc. ruch lewarkiem w lewo jest niemożliwy, co prawda da się delikatnie przesunąć w lewo, ale nie pozwala to na wrzucenie dwójki. sam drążek po odpięciu linki chodzi idealnie.
dokładniejszy opis tego co później robiłem jest tu:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=39460
na samym dole...
mam kilka opcji co do awarii:
linka (mało prawdopodobne)
dźwignia przy skrzyni (możliwe)
mechanizm w skrzyni odpowiedzialny za wybór wałka (prawdopodobne)
a co wy typujecie? |
_________________ if it happened it must be possible
Galant JMBSNE57ARZ000926 reanimacja
Megane Coach dzieki Bogu juz poszedl
Colt CA1A '92 oddany w dobre rece |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 12-07-2009, 17:22
|
|
|
ja kiedyś miałem taki przypadek w meśku, jak synchronizator mi się rozpadł na 3 biegu. Na początku wybiórczo blokował poszczególne biegi, a następnie rozsadził obudowę skrzyni. Więc ja bym ją rozebrał i zerkną co tam siedzi, zanim koszta się podwoją. |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
kornik__
Nowy Forumowicz
Auto: e57a '94 reanimacja
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2008 Posty: 20 Skąd: Szczytna
|
Wysłany: 13-07-2009, 07:21
|
|
|
dziś jadę z miśkiem na warsztat. mam do pokonania 20km a w asekuracji za mną będzie jechał kolega z linką.... mam nadzieję, że obejdzie się bez wymiany skrzyni, bo w przeciwnym razie zostaję bez auta do przyszłego miesiąca
pytałem w G4Garage i powiedzieli, że mają synchronizatory na miejscu
jutro skrzynia na w dół...
[ Dodano: 20-07-2009, 10:34 ]
jak to okreslil mechanik:
na tulei przesuwnej(?) przy synchronizatorze 1. i 2. biegu znajduja sie jakies plytki (ponoc wciskane). w skrocie (a raczej z tego co zapamietalem) taka plytka wyskoczyla i zablokowala mozliwosc wyboru walka 1. i 2. biegu. mechanik postara sie to poskladac, tylko ze nie wiadomo co to da. |
_________________ if it happened it must be possible
Galant JMBSNE57ARZ000926 reanimacja
Megane Coach dzieki Bogu juz poszedl
Colt CA1A '92 oddany w dobre rece |
|
|
|
 |
|
|