To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Galant E5xA - Problem z silnikiem - kopci

Piotr_MC - 10-07-2009, 16:22
Temat postu: Problem z silnikiem - kopci
Witam Drodzy Koledzy...
Mam problem z samochodem od dłuższego czasu...dosyć mocno kopci przy wyprzedzaniu(przyspieszeniu) oraz na biegu jałowym gdy dodam gazu (obroty w okolicach 3 tys) co za tym idzie wysokie spalanie...Mam silnik 2.0 TD...jakie mogą być tego przyczyny..nadmieniam że oleju nie bierze...Chętnie porozmawiam na gadu gadu i wyjaśnie sprawe...Prosze o pomoc !

Owczar - 10-07-2009, 16:23

To prawie taki sam silnik: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=36602

Zapraszam do lektury.

norbereto - 11-07-2009, 13:13

Przy okazji tego tematu tez bym chciał zapytać .
Owczar świetnie opisałeś lecz dla takiego mało znającego gościa ciężko jest mi określić co tak naprawdę jest przyczyną . Komunikowałem się z kilkoma mechanikami lecz oni (tzw. druciarze ) maja prostą odpowiedz turbina , być może jest to niekonieczne w profesjonalnym warsztacie usłyszałem cenę 200 zł za samo sprawdzenie turbiny i wtrysków ale nie mam do nich zaufania .U mnie wygląda to tak : Galant pali bardzo ładnie zima lato bez zająknięcia wiec wykluczał bym wtryski …tak myślę? Kopcenie zaczyna się właśnie przy agresywnym dodawaniu gazu , i mam wrażenie że turbina czasami stoi w miejscu . Na pewno turbina nie pracuje na maksimum swoich możliwości .Zauwazyłem również plamę na zderzaku pod chłodniczką oleju być może ma to jakiś związek , szczególnie olej pojawia się przy częstym używaniu turbiny , jakiś nieszczelny przewód ? czy też chłodniczka oleju ?

Przeczytałem wszystko w twoim poście na temat kopcenia i bardzo zainteresowałem się tym przeczyszczeniem dolotu .
Nie chce wydawać niepotrzebnej kasy mechanikom co nie mają pojęcia tak na prawdę tylko prorokują i po kolei wymieniają co leci …
Prośba co o tym myślisz ?


PS. Być może znajdzie sie mechanik W Cze-wie czy w okolicy co zajmie sie taka sprawa ?

Owczar - 11-07-2009, 15:48

Rzeczywiście kiedy wtryski leją to może być trudniejszy rozruch.
Obejrzyj jak wygląda u Ciebie dolot. Czy jest tam dużo oleju. Wyciek musisz sam obadać, być może przewód od oleju sparciał i puszcza. To znany problem...
Turbina też może być przyczyną. Ale to możesz stwierdzić podczas rozpędzania. Od około 2 tys powinien być odczuwalny wzrost mocy..

mitsu_pl - 12-07-2009, 17:30

ja bym na waszym miejscu jednak sprawdził te wtryski, następnie to czy turbina się załącza, bo jak nie to silnik dostaje proporcjonalnie za dużo paliwa w stosunku do powietrza i wychodzi kopeć, na trzecim miejscu zostaje pompa.
Piotr_MC - 15-07-2009, 12:17

Turbina się załącza od około 2 tys. czuć znaczne przyspieszenie więc odpada...może to wina jednak wtrysków...nie były regulowane już dawno nawet po wymianie rozrządu jeśli oczywiście ma to jakąś zależność...wyczyszcze jeszcze układ intercoolera...zobaczymy co z tego wyjdzie...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group