To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Galant E5xA - [E52A 1.8] Diagnoza ECU

A - 11-07-2009, 17:10
Temat postu: [E52A 1.8] Diagnoza ECU
Czy w galancie z 95 benzyna 1.8 diagnozuje się ECU w taki sam sposób jak jest opisany na "Mój Galant i nie tylko" [Diagnoza błędów w silniku 4G37 (silnik 1755 ccm, benzynowy).]? (mitsubishifan.webpark.pl)

Chciałbym to zrobić przy użyciu diody od check engine... bo innej "luzem" nie mam.

CE zapala się po przejechaniu kilkunastu kilometrów, i świeci dopóki silnik sobie nie odpoczenie dostatecznie długo (np. na następny dzień rano już się nie świeci... aż do przejechania znów kilkunastu km). Niskie obroty w normie, odpala w normie, pracuje cicho i równo, temperatura utrzymuje się w połowie skali, olej jest, nie kopci.

Trochę szukałem na forum w tym temacie, ale że autem jeżdżę od 3 dni :D i nigdy wcześniej nie grzebałem w samochodach :P więc wolałbym się upewnić że niczego nie popsuję przypadkiem... Jaki prąd płynie przez zwierane styki - jak grubym kablem muszę je zwierać, żeby się nie upaliło?

Krzyzak - 11-07-2009, 19:10
Temat postu: Re: Diagnoza ECU
A napisał/a:
Czy w galancie z 95 benzyna 1.8 diagnozuje się ECU w taki sam sposób jak jest opisany na "Mój Galant i nie tylko" [Diagnoza błędów w silniku 4G37 (silnik 1755 ccm, benzynowy).]? (mitsubishifan.webpark.pl)

Nie.
Musisz zewrzec 1 i 4 pin zlacza JOBD (pod plastikami pod kierownica) i wlaczyc zaplon. CE wymruga kody bledow.

A - 11-07-2009, 20:54
Temat postu: Re: Diagnoza ECU
Dzięki. Wygląda na to, że się udało - jeśli dobrze odczytałem (jeden długi i jeden krótki - film) wymrugało mi błąd nr 11, czyli sonda lambda...

Teraz kolejne pytanie... gdzie szukać tego ustrojstwa i co można z tym zrobić/sprawdzić zanim zacznie się myśleć o wymianie :) Dodam, że po kupieniu samochód był na rezerwie - zatankowałem na orlenie (jedyna stacja w okolicy) za 30zł i przyjechałem do Łodzi (ok 60km, w połowie drogi zaświciło się CE). Potem wziąłem się za uprawianie papierkologii i zapomniałem o CE, dziś wsiadłem znów w samochód, zatankowałem na statoilu do pełna i po kilkunastu km CE znów dało o sobie znać...

Krzyzak napisał/a:

Musisz zewrzec 1 i 4 pin zlacza JOBD (pod plastikami pod kierownica) i wlaczyc zaplon. CE wymruga kody bledow.


Znalazłem jeszcze dwa obrazki na forum dotyczące tego złącza: pierwszy i drugi, gdyby ktoś jeszcze potrzebował ;)

Krzyzak - 11-07-2009, 21:14

sonda jest w wydechu - nie pamietam juz czy w kolektorze wydechowym, czy ciut dalej
akurat do tego silnika spokojnie nadaje sie uniwersalna 4 przewodowa sonda NTK w cenie ok. 150 zl, choc oczywiscie mozesz sprawdzic poprawnosc jej dzialania (sa do tego specjalne urzadzenia, np: http://www.cyfronika.com.pl/kityavt2/avt520pdf.pdf lub tez w ASO podpinajac sie do komputera, ale to koszt porownywalny z nowa sonda :) )

jacek11 - 12-07-2009, 12:07

Krzyzak napisał/a:
sonda jest w wydechu - nie pamietam juz czy w kolektorze wydechowym, czy ciut dalej

Jest dalej.Bez kanału się nie obędzie.

A - 12-07-2009, 16:40

Czy to jest to?



Jeżeli tak, to wygląda jakby z tego modelu wychodzi mniej jak cztery kabelki... (?) Jeżeli to jest sonda lambda to spróbuję jakoś sięgnąć, wykręcić i przyjrzeć się z bliska jak wygląda, czy jest zapchana albo czy nie ma jakiegoś nalotu dziwnego koloru... Żeby nie było, że wymienię i zaraz padnie znowu bo problem nie był usunięty :wink:

Krzyzak - 13-07-2009, 23:07

sondy maja rozne ilosci przewodow - od 1 do 4 (ja sie z takimi spotkalem)
kup odpowiednia i tyle

A - 14-07-2009, 21:05

Póki co się wyjaśniło czemu ECU płakał... jak zacząłem rozłączać kabelki od sondy, żeby ją wykręcić to wtyczka mi została w ręce, a sonda cóż... nie dała się wykręcić :D Muszę podjechać po jakiś dobry nasadowy klucz, bo płaskim to sobie można podłubać ale nie przy sondzie :(

Dziękuję wszystkim za pomoc.

Krzyzak - 14-07-2009, 21:24

sa specjalne klucze do sond - ze szpara na calej dlugosci, zeby przelozyc kabelek
ale najlatwiej jest sciac flexem gore sondy i zalozyc dlugi klucz oczkowy - pojdzie na pewno
acha - lepiej sie wykreca na zimno po wylaniu tam troche WD40

małkis - 29-09-2011, 12:33
Temat postu: sonda lambda
czy sonda z podanego linka będzie pasowała do [E52A 1.8]
również czy kostka ma taki sam kształt?
http://moto.allegro.pl/so...1800164252.html
pozdrawiam

k@rol - 29-09-2011, 20:47

ja dziś wymieniałem sondę u siebie, coprawda w v6 troszkę inaczej to wygląda ale kupiłem NTK http://moto.allegro.pl/ex...1837345160.html tyle że
1 nie wiem czy masz gaz(choc to że one są do gazu to może tylko bajka była też aukcja ze "zwykłymi" 5 zł tańszymi)
2 nie ma wtyczki tylko trzeba zesztukowac kabelki
3 wszyscy rekomendowali NTK do galanta i nic więcej

małkis - 03-10-2011, 13:28
Temat postu: sonda lambda
no cóż, kupiłem inną zobaczymy jak będzie działać
tom11 - 05-10-2011, 21:41

Cytat:
no cóż, kupiłem inną zobaczymy jak będzie działać


nie będzie!!! szrot i używka ORGINALNA MITSUBISHI



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group