[92-96]Lancer CB0 - [CB1 1.3] Nierówne(Spadające) Obroty Silnika
Lebron - 23-07-2009, 18:00 Temat postu: [CB1 1.3] Nierówne(Spadające) Obroty Silnika Witam
Ostatnio moje auto coś świruje coraz bardziej gdy odpalałem wczesniej auto na poczatku normalnie silnik chodził. Teraz gdy np.naciskam hamulec,właczam nawiew powietrza czasami gdy stoje na światłach i nic nie robie obroty silnika spadają i sa nierówne.Dzieje sie to dosyc czesto Moje auto to Mitsubishi Lancer 1.3 12V 219 tys przebiego 1993 r.Nie mam pojecia co moze byc przyczyną.Prosze o pomoc
Hugo - 23-07-2009, 21:31
Odłączałeś akumulator napewno.
Lebron - 24-07-2009, 07:58
Nie rozumiem
londolut - 24-07-2009, 10:33
Lebron napisał/a: | Nie rozumiem | Po odłączeniu aku resetuje się ECU silnika i potem trzeba go uczyć zachowania na wolnych obrotach.
Lebron - 24-07-2009, 18:43
londolut napisał/a: | Lebron napisał/a: | Nie rozumiem | Po odłączeniu aku resetuje się ECU silnika i potem trzeba go uczyć zachowania na wolnych obrotach. | czyli musze podjechac na komputer tak?
Maretzky85 - 24-07-2009, 19:04
Nie. Odłączasz minusową klemę na kilka minut. Potem podłączasz i włączasz silnik na prostych kołach, bez świateł i innych odbiorników prądu i zostawiasz włączony na 10 minut. Wyłączasz i po tym już powinno być ok.
Lebron - 24-07-2009, 23:21
Maretzky85 zrobie tak jak napisales i napisze co i jak.Dzieki wielkie mam nadzieje ze pomoze
[ Dodano: 27-07-2009, 09:13 ]
Nisestety nie pomógł Twój sposob Maretzky85.Wiecie co moze byc przyczyna takich samych dolegliwosci mojego miśka...
SnowDevil - 09-09-2009, 17:46
rozwiazanie jest bardzo proste u mnie dzieje sie to samo, podjechalem do mechanika (AutoTW) i od razu wiedzial co zrobic. a mianowicie:
zdejmujesz plastikowa rure idaca od filtra powietrza do ECU (przy ECU), w srodku jest przepustnica (ta klapka co reguluje przeplyw powietrza), otwierasz ja recznie, bierzesz kawalek czystej szmaty i czyscisz to w srodku najlepiej jakims preparatem do czyszczenia urzadzen mechanicznych. Wyczyscic trzeba ta okragla klapke w srodku z obu stron oraz wnetrze dookola (dokad siegniesz). Zakladasz rure z powrotem i po operacji. calosc nie zajmuje wiecej jak 8 minut a efekt? rowne obroty silnika co od razu zmniejsza drgania auta do tego stopnia ze nie czuc jego pracy np gdy stoisz na swiatlach. Prosta operacja a afekt piorunujacy. Robie to srednio co 8 miesiecy bo jest to rzecz nawracajaca.
Pozdrawiam i w razie pytan pisac
Maretzky85 - 09-09-2009, 21:59
SnowDevil napisał/a: | Robie to srednio co 8 miesiecy bo jest to rzecz nawracajaca. |
Jak zatkasz zawór EGR to powracać nie będzie
SnowDevil - 10-09-2009, 18:56
a jak to zrobic ? poczytalem troche i wg tego co pisza to powinno nieznacznie zwiekszyc osiagi silnika. Ale po cos ten zawor jest, zablokowanie go nie spowoduje jakis "defektow" ??
Maretzky85 - 10-09-2009, 21:05
SnowDevil, odpowiada on za nieco niższą emisję spalin, osiągów nie zwiększa, a zatkanie go daje tyle, że przepustnica się nie brudzi (a przynajmniej nie w takim stopniu). Minimalnie podwyższoną emisję spalin można praktycznie pominąć.
miki4x4 - 11-09-2009, 07:17
Lebron, Objawy u Ciebie wskazują na silniczek krokowy, gdyż wlaśnie on odpowiada za równą pracę silnika przy włączaniu wszelkich odbiorników prądu. Znajduje się on pod przepustnica, proponuje go wyczyścić. Poszukaj na forum, było kilka tematów nt czyszczenia. Oczywiście jak pisali wyżej koledzy przepustnicę tez wyczyścić.
tomekk - 13-09-2009, 09:40
czyszczenie krokowca wg gregorbu
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=29732
obroto - 15-09-2009, 11:24
I jak? Czyszczenie krokowca pomogło? Ja mam podobny problem i zrobiłem wszystko co możliwe:
- wymiana kondensatorów,
- wymiana filtra paliwa,
- dokładne czyszczenie listwy wtryskowej na myjce ultradźwiękowej,
- demontaż przepustnicy + dokładnie czyszczenie
- rozebranie krokowca w drobny mak, przeczyszczenie i przesmarowanie na nowo - działa
Nie wiem co jest ale dalej mi nie chodzi dobrze na benzynie. Po tych wszystkich operacjach zaczął trochę lepiej chodzić, ale na PB jest słabszy niż na LPG. Z tego co wyczytałem to nie pozostaje mi nic innego jak sprawdzenie pompy paliwowej + baku i czujnika temperatury silnika. Dodam, że od jakiegoś czasu na zimnym wchodzi na 2000 rpm i tak trzyma przez jakis czas. Mam tak od czasu dużych mrozów, jednak w lecie też tak się zachowywał. Macie jakieś sugestie w czym może tkwić problem? Pozdrawiam
miki4x4 - 15-09-2009, 20:32
lambde wymieniałeś ? To może być powód, że jest słaby
|
|
|