To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Colt C50 i starsze - [C52A 1.5] Wzrosły obroty a potem nie chciał odpalić

avangarda - 28-07-2009, 19:04
Temat postu: [C52A 1.5] Wzrosły obroty a potem nie chciał odpalić
Witam, mam problem z moim miśkiem, chyba zwariował na stare lata :D Dotychczas za mojej kadencji nie było z nim problemów, a tu stoję sobie na jałowym biegu, nagle coś się głośno zrobiło, patrze na obrotomierz a tam 1,5 tysiąca trzyma! Zero czerwonych kontrolek, tak poprostu skoczyły mu obroty na jałowym, zagsiłam silnik no i już go nie odpaliłam. Po zholowaniu stał całą nockę i rano o dziwo odpalił z bólem, ale znów te wysokie obroty! Na grzaniu miał zawsze misiek 1100 a potem tak 600-700, a teraz kolejno 1600 i 1100 po nagrzaniu, zdecydowanie za wysoko. Ale tej radości z odpalenia go starczyło tylko do kolejnego zgaszenia silnika, jak zajechałam do mechanika i zgasiłam tam autko to później już też nie odpalił... Posprawdzane parę rzeczy, iskra jest, paliwko dochodzi, rozrusznik kręci prawidłowo... Wypieniona kopułka i palec rozdzielacza w nadziei, że to w tym tkwił problem, ale niestety, odpalił 2 razy i później znów klapa, czy mam rozumieć, że on odpala jak ma humor?? :-D A i jak sie go teraz kręci to nie odpala ale czuć bardzo benzynką... Czy ktoś ma jakiś pomysł co to może być? Czy muszę z miejsca jechać podpinać pod kompa?? :( dzięki z góry za jakąś podpowiedź, pozdrawiam

[ Dodano: 28-07-2009, 21:16 ]
Widzę, że nikt nie ma pomysłu... Został podpięty kabelek z diodą, tyle, że nie mogę nic odczytać , ponieważ zamiast wybłyskać jakiś błąd, dioda miga cały czas krótkim sygnałem... co to znaczy?? :/ czekam z nadzieją na jakieś sugestie... :(

[ Dodano: 28-07-2009, 21:39 ]
Dobra, wyczytałam właśnie, że to miganie to jest kod 9, czyli seria zapętlających się dziewiątek, których nie rozróżnię, a kod 9 oznacza, że wszystko jest w porządku, dziwne, bo NIE JEST W PORZĄDKU! :-D widzę, że sama odpowiadam sobie na swoje posty... :-D niech ktoś się zlituje... :-P

Owczar - 30-07-2009, 15:44

Czy kondensatory w ECU były wymieniane?
Hubeeert - 30-07-2009, 20:09

avangarda lampka od silnika Check Engine świeci się cały czas?
Prawdopodobnie
Owczar napisał/a:
kondensatory w ECU
albo aparat zapłonowy.
avangarda - 30-07-2009, 22:04

Owczar - nie, kondensatory nie byly wymieniane. Hubeeert - CE wogole się nie świeci! I tak jak mowiłam, dioda nie wymrugała żadnego błędu... Dziś rano z wielkim oporem zapalił, więc korzystając z tej chwili szczęścia podstawiłam go do mechanika. I nic jeszcze nie wiem, ale co do aparatu zpałonowego to byłoby dziwne dość, skoro raz pali a raz nie pali.. Aaa i dalej po odpaleniu dziś 1.5 tysiąca obrotów i czuć benzynkę bardzo... :(
Maretzky85 - 30-07-2009, 22:07

Może zajrzyjcie do przepustnicy ? :)
Ewentualnie może lambda do sprawdzenia.

Hubeeert - 30-07-2009, 22:13

avangarda napisał/a:
Aaa i dalej po odpaleniu dziś 1.5 tysiąca obrotów i czuć benzynkę bardzo...

Przelewa - może czujnik temperatury?
Kondensatory i tak do wymiany.

avangarda - 30-07-2009, 22:14

Przepustnica wyczyszczona, sonda lambda nie ma wpływu na zapalanie silnika... :/

[ Dodano: 30-07-2009, 22:18 ]
Hubeert ale czujnik temperatury czego? I gdzie właściwie miś ma komputerek??

[ Dodano: 30-07-2009, 22:24 ]
Dobra, domyślam się, że chodzi o czujnik temp. silnika, ale jak może być walnięty skoro dioda nie wyświetla błędów...? A I ponawiam pytanko o umiejscowienie komputerka w misiu... ;)

Hugo - 30-07-2009, 23:45

avangarda napisał/a:
Dobra, domyślam się, że chodzi o czujnik temp. silnika, ale jak może być walnięty skoro dioda nie wyświetla błędów...?
Może tak być. Czujnik sprawdzisz omomierzem.
avangarda napisał/a:
A I ponawiam pytanko o umiejscowienie komputerka w misiu...
Pod deską rozdzielczą na prawym przednim słupku (w kabinie oczywiście :D ).
avangarda - 02-08-2009, 23:52

Nowe fakty, misiek pali już od ręki i wogóle byłoby ok, tylko ze teraz jak już wszystko jest niby w porządku to czasem w czasie jazdy zaświeca mu sie CE...! Wcześniej jak sie psuł to nie migało błędów, a teraz jak jeździ to mruga błąd 21... Czy to czujnik temp. chłodziwa?? I jeśli tak to który do wymiany bo tam są takie dwa z tego co widziałam, jeden większy, drugi mniejszy... ??

[ Dodano: 04-08-2009, 00:03 ]
Zamykam temat, miś chodzi już, wymieniony czujnik temp. chłodziwa, jest ok :) dzięki za rady, pozdrawiam

damian2Zabrze - 04-08-2009, 00:13

witam,a ten czujnik to był jednowtykowy czy dwuwtykowy?
avangarda - 04-08-2009, 10:14

damian2Zabrze są tam dwa czujniki, u mnie padł ten dwuwtykowy ;)
kamil0810 - 05-08-2009, 12:14

jeden czujnik będzie od temperatury drugi z tego co wiem jest od wskażnika temperatury i ten pierwszy jest dwu pinowy
avangarda - 05-08-2009, 23:01

czujnik temperatury jest na dwa piny, a ten od wskaźnika jest jednopinowy... ;) przynajmniej w colcie glxi o silniku 4g15...
Hubeeert - 06-08-2009, 02:23

avangarda napisał/a:
Zamykam temat, miś chodzi już, wymieniony czujnik temp. chłodziwa, jest ok dzięki za rady, pozdrawiam

Cieszymy się, ale... zmień kondensatory w ECU - to jest coś co MUSISZ zrobić.

Anonymous - 06-08-2009, 02:40

Cieszymy się, ale... zmień kondensatory w ECU - to jest coś co MUSISZ zrobić.[/quote]


Jest ktos na forum co sie zamuje takimi kondensatorami?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group