To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Galant E3xA i starsze - [E32A 1.8] Tuleje wahaczy przód(tylne mocowania), tulejki g

guzer - 30-07-2009, 11:50
Temat postu: [E32A 1.8] Tuleje wahaczy przód(tylne mocowania), tulejki g
Witam

jak w temacie musze wymienic tuleje wahaczy przód a dokladnie tylne mocowania oraz tulejki gumowe drazka stabilizacyjnego przedniego. Czy to trudna sprawa? Prosilbym o jakas krótka instrukcje

Pozdrawiam

Owczar - 30-07-2009, 12:05

guzer, będziesz musiał wymontować wahacze. Sprawa nie jest skomplikowana, ale uważaj, żeby nie pourywać zardzewiałych śrub. Użyj napierw odrdzewiacza. Może byc problem z wybiciem sworznia. Nie uderzaj w wahacz gdy będziesz chciał wybić , tylko w część zwrotnicy to której wchodzi trzpień sworznia.

Po wyjeciu wahacza prawdopodobnie będziesz musiał podjechać na prasę żeby wymienić tuleje.

siudii - 30-07-2009, 13:26

Wymiana tulejek gumowych drążka stabilizatora ro kwestia odkręcenia i przykręcenia dwóch blaszek, które te gumy trzymają. Ale trzeba mieć dojście do kanału albo podjazdu bo inaczej jest mocno utrudniony dostęp. Każdą blaszkę trzyma jedna śruba rozmiar chyba 14mm, więc robota banalna.
guzer - 30-07-2009, 15:56

Owczar napisał/a:
guzer, będziesz musiał wymontować wahacze. Sprawa nie jest skomplikowana, ale uważaj, żeby nie pourywać zardzewiałych śrub. Użyj napierw odrdzewiacza. Może byc problem z wybiciem sworznia. Nie uderzaj w wahacz gdy będziesz chciał wybić , tylko w część zwrotnicy to której wchodzi trzpień sworznia.

Po wyjeciu wahacza prawdopodobnie będziesz musiał podjechać na prasę żeby wymienić tuleje.


wiec bez prasy nie dam rady tego zrobic? ciekawe ile mi za to krzykna

Owczar - 30-07-2009, 16:00

Bez prasy może być problem. Ciężko powiedzieć ile, ale raczej to nie są duże pieniądze. A jak wyglądają sworznie wahaczy? Nie mają luzu?
Serek - 30-07-2009, 22:10

I na jakiej podstawie zostały zaklasyfikowane do wymiany?
Maretzky85 - 30-07-2009, 22:15

Można to zrobić na imadle, tylko trzeba mieć tulejki odpowiedniej wielkości ;)
No i imadło słusznych rozmiarów, nie jakieś maleństwo.

guzer - 31-07-2009, 11:15

Cze

Sworznie wymienilem jakis czas temu, a zostalo to zdiagnozowane na stacji kontroli pojazdów. Zakupilem tulejki koszt w sumie nawet przystepny za wszystko zaplacilem 60 zl, teraz czeka mnie wymiana.

Mam jeszcze pytanie odnosnie uszczelki pod miska, troche mi cieknie i mysle zeby cos z tym zrobic? moze uszczelnic to silikonem co sadzicie?

pozdro

Owczar - 31-07-2009, 11:16

guzer, są specjalne pasty do uszczelniania. Zapytaj w sklepie motoryzacyjnym. W niektórych autach w ogóle nie daje się uszczelki.
guzer - 31-07-2009, 17:44

Owczar napisał/a:
guzer, są specjalne pasty do uszczelniania. Zapytaj w sklepie motoryzacyjnym. W niektórych autach w ogóle nie daje się uszczelki.


wiem slyszalem cos o tym, musze sie dowiedziec jak to jest z zakladaniem takiego czego czy musze odkrecac miske czy moge to zrobic bez odkrecania

pozdro

Owczar - 31-07-2009, 17:47

Miska w dół, odtłuszczenie, wyczyszczenie i dopiero pasta.
siudii - 31-07-2009, 22:16

Ale żeby sobie wyjąć miskę to trzeba jeszcze odkręcić rurę wydechową od kolektora i taką osłonę miski do której jest silnik od spodu przykręcony i wtedy można całkowicie ją wyciągnąć. Nie dużo roboty pod warunkiem, że śruby będą chciały współpracować (nie będą zardzewiałe, zapieczone).
Serek - 01-08-2009, 21:54

Proszę Was o kontynuowanie wątku tulei a nie miski olejowej.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group