To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CAxA] Momenty dokrecania glowicy

Klakier5 - 07-08-2009, 14:25
Temat postu: [CAxA] Momenty dokrecania glowicy
Witam. W moim colcie niewiadomo czemu pekla uszczelka pod glowica - przynajmniej taka postawilem diagnoze. Zakupilem juz nowa uszczelke pod glowice oraz pod klawiature. Wszystko bedzie wymienial wujek, ktory zna sie na mechanice, ale nakazal mi, zebym sprawdzil w internecie jak wygladaja moemnty dokrecania glowicy. Szukalem, ale nie znalazlem, skad jest moj post. Wraz z nowa uszczelka dostalem "instrukcje" ale chcialbym zobaczyc, czy aby na pewno wartosci te sie pokrywaja. Moj silnik to 1.6 16v 113km z 93roku. Niestety nie mam ksiazki serwisowaej. Czekam na odpowiedz. Pozdrawiam.
Anonymous - 07-08-2009, 14:42

z autodaty dane odnosnie glowicy

poziom dokrecanie 35Nm
poziom dokrecanie 75Nm
poziom poluzowanie 360 stopni
poziom dokrecanie 20Nm
poziom dokrecanie 90 stopni
poziom dokrecanie 90 stopni

londolut - 07-08-2009, 15:03

cuuube napisał/a:
z autodaty dane odnosnie glowicy
A manual podaje:
75Nm → 0Nm → 20Nm → +90° → +90°

Ważne jest też kolejność odkręcania i dokręcania śrub.

Odkręcanie:



Dokręcanie w odwrotnej kolejności:


Klakier5 - 07-08-2009, 15:21

dzieki bardzo :) Danektore podaliscie lekko odbiegaja od tych ktore byly dolaczone do uszczelki. Skonsultuje z wujkiem co i jak. Pozdrawiam.
czarnuch23 - 07-08-2009, 23:36

londolut obrazki ci sie pomieszaly :) popraw bo jesli ktos z angielskiego lezy bedzie mial problem :)
temat bardzo na czasie ja dzis sciagalem glowice jutro ja zakladam bo juz jest gotowa :)

londolut - 08-08-2009, 00:52

czarnuch23 napisał/a:
londolut obrazki ci sie pomieszaly
Faktoza... poprawione :)
2krzychu3 - 21-04-2010, 15:13

Witam powiedzcie mi czy do silnika 1.3 w colcie momenty i kolejnosc dokrecania srub w glowicy sa takie same???
kocur - 21-04-2010, 19:18

wg service manual dokręca się na 75Nm w kilku podejściach, np 35, 55 i 75Nm, kolejność taka sama, można też spiralnie od środka.
Co ciekawe niektórzy producenci dla 4G13 podaja dwa przepisy w zależności od kształtu łebka szpilek głowicy (sześciokątna jak imbus lub gęsty torx).
Przypominam też o wymianie śrub na nowe "nie-pływające" szczególnie w modelu 1.3

Anonymous - 21-04-2010, 20:04

Dokręcanie śrub w CA1A by Bartek w tym wątku. W przypadku silnika 1,3 zasadniczo obowiązkowa wymiana śrub. Są cieńsze niż w 1,6 i potrafią się skręcać już przy odkręcaniu.
2krzychu3 - 22-04-2010, 01:07

Ok dzieki!!


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group