[92-96]Colt CA0 - [CAxA] Momenty dokrecania glowicy
Klakier5 - 07-08-2009, 14:25 Temat postu: [CAxA] Momenty dokrecania glowicy Witam. W moim colcie niewiadomo czemu pekla uszczelka pod glowica - przynajmniej taka postawilem diagnoze. Zakupilem juz nowa uszczelke pod glowice oraz pod klawiature. Wszystko bedzie wymienial wujek, ktory zna sie na mechanice, ale nakazal mi, zebym sprawdzil w internecie jak wygladaja moemnty dokrecania glowicy. Szukalem, ale nie znalazlem, skad jest moj post. Wraz z nowa uszczelka dostalem "instrukcje" ale chcialbym zobaczyc, czy aby na pewno wartosci te sie pokrywaja. Moj silnik to 1.6 16v 113km z 93roku. Niestety nie mam ksiazki serwisowaej. Czekam na odpowiedz. Pozdrawiam.
Anonymous - 07-08-2009, 14:42
z autodaty dane odnosnie glowicy
poziom dokrecanie 35Nm
poziom dokrecanie 75Nm
poziom poluzowanie 360 stopni
poziom dokrecanie 20Nm
poziom dokrecanie 90 stopni
poziom dokrecanie 90 stopni
londolut - 07-08-2009, 15:03
cuuube napisał/a: | z autodaty dane odnosnie glowicy | A manual podaje:
75Nm → 0Nm → 20Nm → +90° → +90°
Ważne jest też kolejność odkręcania i dokręcania śrub.
Odkręcanie:
Dokręcanie w odwrotnej kolejności:
Klakier5 - 07-08-2009, 15:21
dzieki bardzo Danektore podaliscie lekko odbiegaja od tych ktore byly dolaczone do uszczelki. Skonsultuje z wujkiem co i jak. Pozdrawiam.
czarnuch23 - 07-08-2009, 23:36
londolut obrazki ci sie pomieszaly popraw bo jesli ktos z angielskiego lezy bedzie mial problem
temat bardzo na czasie ja dzis sciagalem glowice jutro ja zakladam bo juz jest gotowa
londolut - 08-08-2009, 00:52
czarnuch23 napisał/a: | londolut obrazki ci sie pomieszaly | Faktoza... poprawione
2krzychu3 - 21-04-2010, 15:13
Witam powiedzcie mi czy do silnika 1.3 w colcie momenty i kolejnosc dokrecania srub w glowicy sa takie same???
kocur - 21-04-2010, 19:18
wg service manual dokręca się na 75Nm w kilku podejściach, np 35, 55 i 75Nm, kolejność taka sama, można też spiralnie od środka.
Co ciekawe niektórzy producenci dla 4G13 podaja dwa przepisy w zależności od kształtu łebka szpilek głowicy (sześciokątna jak imbus lub gęsty torx).
Przypominam też o wymianie śrub na nowe "nie-pływające" szczególnie w modelu 1.3
Anonymous - 21-04-2010, 20:04
Dokręcanie śrub w CA1A by Bartek w tym wątku. W przypadku silnika 1,3 zasadniczo obowiązkowa wymiana śrub. Są cieńsze niż w 1,6 i potrafią się skręcać już przy odkręcaniu.
2krzychu3 - 22-04-2010, 01:07
Ok dzieki!!
|
|
|