Pajero I - Zawieszenie obniżka
Wydra - 08-08-2009, 18:53 Temat postu: Zawieszenie obniżka Witam serdecznie. nie znalazlem nigdzie ani w szukajcie ani w ogolnym o pajero. Jak obnizyc zawieszenie zeby go utwardzic bo na razie nie wybieram sie w teren i bede smigal tylko po drozkach asfaltowych i troche mi buja to moje pajero (a zawieszeinie praktycznie nowe) tylko jest troche 'miekkie" i mi troszke to przeszkadza. Prosze o pomoc.
Mighn - 10-08-2009, 11:19
Obniżanie pajerki jest ciut bez sensu, a jeżeli buja i jest za miękkie, znaczy źle dobrane sprężyny/resory/drążki - za miękkie, można też troszkę utwardzić wsadzając amorki gazowe. Utwardzenie zawieszenia na drążkach to albo twardsze drążki albo podkręcenie zawiechy w górę, no albo właśnie twarde gazowe amory. Tył jak na resorach to dodać jedno pióro, jak na sprężynach to wsadzić +30% twardsze. Jeżeli obniżysz to po prostu będzie walić w odboje i auto zamiast lepiej, zacznie się prowadzić znacznie gorzej.
Niestety zawieszenie w pajerce ma niewiele wspólnego z tym w plaszczakach - tym którzy je tworzyli nawet do głowy nie przyszła opcja że będzie ktoś chciał je obniżać więc nie ma jak - chyba że wywalić odboje, przyspawać wsjo do ramy i uzyskać komfort ciągnika rolniczego :/
Aha - i tak z moich odczuć w PII - autko mimo że dość miękkie, to w zakrętach trzyma się nadspodziewanie dobrze - łatwiej je wywalić na bok niż wypaść z zakrętu w PI pewnie zbytniej zmiany nie ma.
Wydra - 11-08-2009, 08:22
Dzieki za info myslalem o obnizce wlasnie dla tego ze go buja i myslalem ze to rozwiaze problem. ale skoro Mighn podałes inny sposób to na pewno sproboje bo mi to troche przeszkadza.
Mighn - 11-08-2009, 14:31
od razu mówię:
Amorki gazowe to lekkie usztywnienie zawieszenia, ale też sporo lepsza przyczepność na nierównej drodze - zapewniają bardzo znaczne zmniejszenie tendencji koła do odrywania się od asfaltu, komfort spadnie w wypadku ostrych nierówności, natomiast na łagodnych "długich" nierównościach powinno być wszystko ok.
Utwardzone sprężyny/dołożone pióro/twarde drążki to możliwość nawet bardzo ekstremalnego utwardzenia autka, niestety nie koniecznie wpływające idealnie na przyczepność - zbyt twarde może spowodować problemy przy ostrych skrętach oraz ułatwić autku dachowanie, do tego bardzo spada komfort jazdy
moja propozycja to amorki gazowe, i potem, jeżeli się okaże za mało to bardzo delikatne próby z utwardzaniem zawiechy. No i dzięki temu nic nie tracisz z właściwości terenowych autka.
Gene - 11-08-2009, 15:05
Wydra, jesli chcesz uzywac dluzej auta pomysl o zestawie Heavy Duty. Mozesz pokusic sie nawet o taki do wiekszych obciazen. Auto z miekiego stanie sie twarde i sztywne. Jednak tak jak wspomina Mighn, wszystko ma swoje granica. Oby sie nie okazalo, ze z Pajero zrobisz taczke.
Mozna tez pokusisc sie o amortyzatory Koni: http://www.44tuning.pl/cz...atory-koni.html
Wydra - 11-08-2009, 20:00
Taczki na pewno nie bede robił, a auta bede uzywał dosc czesto bo planuje ciagac lekkie ale duze rzeczy typu rury dlugie czy podobne. wiec bede duzo jezdził. na poczatek sprobuje z amorkami bo auto dosc dlugo stalo i chyba przydalaby im sie zmiana. (tak dla pewności).
Gene - 13-08-2009, 14:53
Wydra napisał/a: | na poczatek sprobuje z amorkami bo auto dosc dlugo stalo i chyba przydalaby im sie zmiana | to powinno pomoc a na pewno nie zaszkodzi
|
|
|