To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero I - Zawieszenie obniżka

Wydra - 08-08-2009, 18:53
Temat postu: Zawieszenie obniżka
Witam serdecznie. nie znalazlem nigdzie ani w szukajcie ani w ogolnym o pajero. Jak obnizyc zawieszenie zeby go utwardzic bo na razie nie wybieram sie w teren i bede smigal tylko po drozkach asfaltowych i troche mi buja to moje pajero (a zawieszeinie praktycznie nowe) tylko jest troche 'miekkie" i mi troszke to przeszkadza. Prosze o pomoc.
Mighn - 10-08-2009, 11:19

Obniżanie pajerki jest ciut bez sensu, a jeżeli buja i jest za miękkie, znaczy źle dobrane sprężyny/resory/drążki - za miękkie, można też troszkę utwardzić wsadzając amorki gazowe. Utwardzenie zawieszenia na drążkach to albo twardsze drążki albo podkręcenie zawiechy w górę, no albo właśnie twarde gazowe amory. Tył jak na resorach to dodać jedno pióro, jak na sprężynach to wsadzić +30% twardsze. Jeżeli obniżysz to po prostu będzie walić w odboje i auto zamiast lepiej, zacznie się prowadzić znacznie gorzej.

Niestety zawieszenie w pajerce ma niewiele wspólnego z tym w plaszczakach - tym którzy je tworzyli nawet do głowy nie przyszła opcja że będzie ktoś chciał je obniżać :P więc nie ma jak - chyba że wywalić odboje, przyspawać wsjo do ramy i uzyskać komfort ciągnika rolniczego :/

Aha - i tak z moich odczuć w PII - autko mimo że dość miękkie, to w zakrętach trzyma się nadspodziewanie dobrze - łatwiej je wywalić na bok niż wypaść z zakrętu :) w PI pewnie zbytniej zmiany nie ma.

Wydra - 11-08-2009, 08:22

Dzieki za info myslalem o obnizce wlasnie dla tego ze go buja i myslalem ze to rozwiaze problem. ale skoro Mighn podałes inny sposób to na pewno sproboje bo mi to troche przeszkadza.
Mighn - 11-08-2009, 14:31

od razu mówię:

Amorki gazowe to lekkie usztywnienie zawieszenia, ale też sporo lepsza przyczepność na nierównej drodze - zapewniają bardzo znaczne zmniejszenie tendencji koła do odrywania się od asfaltu, komfort spadnie w wypadku ostrych nierówności, natomiast na łagodnych "długich" nierównościach powinno być wszystko ok.

Utwardzone sprężyny/dołożone pióro/twarde drążki to możliwość nawet bardzo ekstremalnego utwardzenia autka, niestety nie koniecznie wpływające idealnie na przyczepność - zbyt twarde może spowodować problemy przy ostrych skrętach oraz ułatwić autku dachowanie, do tego bardzo spada komfort jazdy :(

moja propozycja to amorki gazowe, i potem, jeżeli się okaże za mało to bardzo delikatne próby z utwardzaniem zawiechy. No i dzięki temu nic nie tracisz z właściwości terenowych autka.

Gene - 11-08-2009, 15:05

Wydra, jesli chcesz uzywac dluzej auta pomysl o zestawie Heavy Duty. Mozesz pokusic sie nawet o taki do wiekszych obciazen. Auto z miekiego stanie sie twarde i sztywne. Jednak tak jak wspomina Mighn, wszystko ma swoje granica. Oby sie nie okazalo, ze z Pajero zrobisz taczke.
Mozna tez pokusisc sie o amortyzatory Koni: http://www.44tuning.pl/cz...atory-koni.html

Wydra - 11-08-2009, 20:00

Taczki na pewno nie bede robił, a auta bede uzywał dosc czesto bo planuje ciagac lekkie ale duze rzeczy typu rury dlugie czy podobne. wiec bede duzo jezdził. na poczatek sprobuje z amorkami bo auto dosc dlugo stalo i chyba przydalaby im sie zmiana. (tak dla pewności).
Gene - 13-08-2009, 14:53

Wydra napisał/a:
na poczatek sprobuje z amorkami bo auto dosc dlugo stalo i chyba przydalaby im sie zmiana
to powinno pomoc a na pewno nie zaszkodzi :wink:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group