Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zawieszenie obniżka
Autor Wiadomość
Wydra 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 1989 2.5 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lip 2009
Posty: 22
Skąd: Białe Błoto
  Wysłany: 08-08-2009, 18:53   Zawieszenie obniżka

Witam serdecznie. nie znalazlem nigdzie ani w szukajcie ani w ogolnym o pajero. Jak obnizyc zawieszenie zeby go utwardzic bo na razie nie wybieram sie w teren i bede smigal tylko po drozkach asfaltowych i troche mi buja to moje pajero (a zawieszeinie praktycznie nowe) tylko jest troche 'miekkie" i mi troszke to przeszkadza. Prosze o pomoc.
 
 
 
Mighn 
Mitsumaniak

Auto: Shogun '92 2.5 TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 270
Skąd: Kraków
Wysłany: 10-08-2009, 11:19   

Obniżanie pajerki jest ciut bez sensu, a jeżeli buja i jest za miękkie, znaczy źle dobrane sprężyny/resory/drążki - za miękkie, można też troszkę utwardzić wsadzając amorki gazowe. Utwardzenie zawieszenia na drążkach to albo twardsze drążki albo podkręcenie zawiechy w górę, no albo właśnie twarde gazowe amory. Tył jak na resorach to dodać jedno pióro, jak na sprężynach to wsadzić +30% twardsze. Jeżeli obniżysz to po prostu będzie walić w odboje i auto zamiast lepiej, zacznie się prowadzić znacznie gorzej.

Niestety zawieszenie w pajerce ma niewiele wspólnego z tym w plaszczakach - tym którzy je tworzyli nawet do głowy nie przyszła opcja że będzie ktoś chciał je obniżać :P więc nie ma jak - chyba że wywalić odboje, przyspawać wsjo do ramy i uzyskać komfort ciągnika rolniczego :/

Aha - i tak z moich odczuć w PII - autko mimo że dość miękkie, to w zakrętach trzyma się nadspodziewanie dobrze - łatwiej je wywalić na bok niż wypaść z zakrętu :) w PI pewnie zbytniej zmiany nie ma.
 
 
Wydra 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 1989 2.5 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lip 2009
Posty: 22
Skąd: Białe Błoto
Wysłany: 11-08-2009, 08:22   

Dzieki za info myslalem o obnizce wlasnie dla tego ze go buja i myslalem ze to rozwiaze problem. ale skoro Mighn podałes inny sposób to na pewno sproboje bo mi to troche przeszkadza.
 
 
 
Mighn 
Mitsumaniak

Auto: Shogun '92 2.5 TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 270
Skąd: Kraków
Wysłany: 11-08-2009, 14:31   

od razu mówię:

Amorki gazowe to lekkie usztywnienie zawieszenia, ale też sporo lepsza przyczepność na nierównej drodze - zapewniają bardzo znaczne zmniejszenie tendencji koła do odrywania się od asfaltu, komfort spadnie w wypadku ostrych nierówności, natomiast na łagodnych "długich" nierównościach powinno być wszystko ok.

Utwardzone sprężyny/dołożone pióro/twarde drążki to możliwość nawet bardzo ekstremalnego utwardzenia autka, niestety nie koniecznie wpływające idealnie na przyczepność - zbyt twarde może spowodować problemy przy ostrych skrętach oraz ułatwić autku dachowanie, do tego bardzo spada komfort jazdy :(

moja propozycja to amorki gazowe, i potem, jeżeli się okaże za mało to bardzo delikatne próby z utwardzaniem zawiechy. No i dzięki temu nic nie tracisz z właściwości terenowych autka.
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-08-2009, 15:05   

Wydra, jesli chcesz uzywac dluzej auta pomysl o zestawie Heavy Duty. Mozesz pokusic sie nawet o taki do wiekszych obciazen. Auto z miekiego stanie sie twarde i sztywne. Jednak tak jak wspomina Mighn, wszystko ma swoje granica. Oby sie nie okazalo, ze z Pajero zrobisz taczke.
Mozna tez pokusisc sie o amortyzatory Koni: http://www.44tuning.pl/cz...atory-koni.html
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
Wydra 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 1989 2.5 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lip 2009
Posty: 22
Skąd: Białe Błoto
Wysłany: 11-08-2009, 20:00   

Taczki na pewno nie bede robił, a auta bede uzywał dosc czesto bo planuje ciagac lekkie ale duze rzeczy typu rury dlugie czy podobne. wiec bede duzo jezdził. na poczatek sprobuje z amorkami bo auto dosc dlugo stalo i chyba przydalaby im sie zmiana. (tak dla pewności).
 
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-08-2009, 14:53   

Wydra napisał/a:
na poczatek sprobuje z amorkami bo auto dosc dlugo stalo i chyba przydalaby im sie zmiana
to powinno pomoc a na pewno nie zaszkodzi :wink:
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.