To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Lancer C6x i starsze - [C62A 1.5] Pomocy !!! Siwy dym + skaczące obroty

misiek18 - 11-08-2009, 20:24
Temat postu: [C62A 1.5] Pomocy !!! Siwy dym + skaczące obroty
Zakupiłem miśka rocznik 90. Przy odpalaniu (odpala bez żadnego problemu) wskazówka na obrotomierzu wpada od razu na 2000 obr/min. Chwilę później na biegu jałowym trochę uspokaja ale skacze między 600 a 1100 obr/min. Czasami zdarzy sie ze przystanie na 600 i wszystko zaczyna leciutko drgać jakby miał zaraz zgasnąć. Sprawdzałem ilość oleju w silniku i jest ok. Nie jestem w stanie stwierdzić czy i jak znacznie ubyło płynu chłodzącego. Ponadto z rury wydechowej wydobywają się kłęby siwego dymu i strasznie czuć benzyną. Ostatnio po odpaleniu z rury zaczynała lać się woda ale słyszałem, że to normalne. Czy muszę przyszykować się na jakieś poważne i kosztowne kroki?
rus_one - 11-08-2009, 23:09

Po pierwsze pomiar cisnienia w cylindrach. Siwy dym może oznaczać walniętą uszczelkę pod głowicą, walnięte uszczelniacze/pierścienie i parę innych spraw. Skaczące obroty mogą wskazywać na uszkodzona sondę/silniczek krokowy. CE pewnie świeci to powinno pokazać co go boli. Profilaktycznie, a właściwie koniecznie, wymien kondensatory w ECU (opisy na stronie kolegi Krzyżaka)

Poczytaj jeszcze tu -> http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=39646

Artii - 12-08-2009, 13:45

Zrób reset i wgraj obroty na nowo. (wg stronki Krzyżaka)

Przeczyść też przepustnice.

CE świeci?

West - 18-08-2009, 09:13

Nie jest źle, obroty - norma. Ten rocznik tak ma. U mnie leciały do 500 obrotów i żyło i ok było (ważne by mieściły się między 550 a 750 nie niżej). Jak chcesz pogrzebać to: wyczyść sobie przepustnicę a następnie wyreguluj silniczek krokowy (wskazane po czyszczeniu przepy). Nie ruszaj sondy (chyba że 1.3 zaczął palić jak 2.0 ew. wypnij ją - jeżeli zmieniła się praca silnika, skoczyły obroty lub coś drgnęło jest bardzo dobrze. Gorzej jak odepniesz sondę a tu zero reakcji) Jeżeli chodzi o dym to jak nie świeci CE nie ma co wariować (a już na pewno z uszczelką pod głowicą , ew. pierścionki). Weź autko na "pas startowy" i pojeździj trochę "na przeczyszczenie wtrysków" - daj mu w ...(damski narząd płciowy - bez urazy, dziękuję)... , odmul i zobacz co się będzie działo. Może jest strata mocy? Może zacznie kopcić inaczej lub w innym kolorku? Może da się coś usłyszeć w komorze jak będziesz śmigał w odosobnieniu co miejski gwar i dziurawe drogi skutecznie ukrywają? A może zapali się CE i zechce cosik powiedzieć? Jest wiele możliwości i o więcej szczegółów prosimy. Daj temat co by można było ugryźć a nie liznąć i to jeszcze przez szybę... Pozdrawiam :twisted:
Krzyzak - 18-08-2009, 11:05

obrotomierze w tych autach nie sa zbyt dokladne - pokazuja np. 650 rpm a Palm pokazuje, ze dla ECU to dokladnie 850 rpm
mefis_radom - 18-08-2009, 21:51

Jesli Ci sie leje woda z rury, jest ciepło i nie masz gazu, to nie jest normalne, ze Ci sie woda leje z rury. No chyba, ze masz gaz to jest to normalne.
Anonymous - 03-12-2010, 22:05

Wiec tak mam lancera 1991r 1.5 GLXi 12v i tez mam skaczące obroty i starasznie dymił, teraz gdy przyszła zima, to przyszła pora na nowe kable zapłonowe i lancer przestał juz tak strasznie kopcic, znajomy powiedział mi ze to ze kopci to mogą tez byc świece.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group