Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[C62A 1.5] Pomocy !!! Siwy dym + skaczące obroty
Autor Wiadomość
misiek18 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer IV 1,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 3
Skąd: Szczecin
Wysłany: 11-08-2009, 20:24   [C62A 1.5] Pomocy !!! Siwy dym + skaczące obroty

Zakupiłem miśka rocznik 90. Przy odpalaniu (odpala bez żadnego problemu) wskazówka na obrotomierzu wpada od razu na 2000 obr/min. Chwilę później na biegu jałowym trochę uspokaja ale skacze między 600 a 1100 obr/min. Czasami zdarzy sie ze przystanie na 600 i wszystko zaczyna leciutko drgać jakby miał zaraz zgasnąć. Sprawdzałem ilość oleju w silniku i jest ok. Nie jestem w stanie stwierdzić czy i jak znacznie ubyło płynu chłodzącego. Ponadto z rury wydechowej wydobywają się kłęby siwego dymu i strasznie czuć benzyną. Ostatnio po odpaleniu z rury zaczynała lać się woda ale słyszałem, że to normalne. Czy muszę przyszykować się na jakieś poważne i kosztowne kroki?
 
 
rus_one 
Mitsumaniak


Auto: Colt(sold) MSR 1,8 94r sold
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 728
Skąd: Kostrzyn
Wysłany: 11-08-2009, 23:09   

Po pierwsze pomiar cisnienia w cylindrach. Siwy dym może oznaczać walniętą uszczelkę pod głowicą, walnięte uszczelniacze/pierścienie i parę innych spraw. Skaczące obroty mogą wskazywać na uszkodzona sondę/silniczek krokowy. CE pewnie świeci to powinno pokazać co go boli. Profilaktycznie, a właściwie koniecznie, wymien kondensatory w ECU (opisy na stronie kolegi Krzyżaka)

Poczytaj jeszcze tu -> http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=39646
_________________

A to mój colcik :-) )) Sprzedany... MSR 1,8 automat 94 r sprzedany... MM nr. 507 Obecnie hmmm- opel


Uploaded with ImageShack.us
 
 
 
Artii 
moderator mitsumaniak


Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 892
Skąd: Zawiercie/Zabrze
Wysłany: 12-08-2009, 13:45   

Zrób reset i wgraj obroty na nowo. (wg stronki Krzyżaka)

Przeczyść też przepustnice.

CE świeci?
_________________

 
 
 
West 
Mitsumaniak
Mitsubishi forever!


Auto: Mitsubishi Grandis 2.4, 2005r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Paź 2006
Posty: 195
Skąd: Gryfów Śląski
Wysłany: 18-08-2009, 09:13   

Nie jest źle, obroty - norma. Ten rocznik tak ma. U mnie leciały do 500 obrotów i żyło i ok było (ważne by mieściły się między 550 a 750 nie niżej). Jak chcesz pogrzebać to: wyczyść sobie przepustnicę a następnie wyreguluj silniczek krokowy (wskazane po czyszczeniu przepy). Nie ruszaj sondy (chyba że 1.3 zaczął palić jak 2.0 ew. wypnij ją - jeżeli zmieniła się praca silnika, skoczyły obroty lub coś drgnęło jest bardzo dobrze. Gorzej jak odepniesz sondę a tu zero reakcji) Jeżeli chodzi o dym to jak nie świeci CE nie ma co wariować (a już na pewno z uszczelką pod głowicą , ew. pierścionki). Weź autko na "pas startowy" i pojeździj trochę "na przeczyszczenie wtrysków" - daj mu w ...(damski narząd płciowy - bez urazy, dziękuję)... , odmul i zobacz co się będzie działo. Może jest strata mocy? Może zacznie kopcić inaczej lub w innym kolorku? Może da się coś usłyszeć w komorze jak będziesz śmigał w odosobnieniu co miejski gwar i dziurawe drogi skutecznie ukrywają? A może zapali się CE i zechce cosik powiedzieć? Jest wiele możliwości i o więcej szczegółów prosimy. Daj temat co by można było ugryźć a nie liznąć i to jeszcze przez szybę... Pozdrawiam :twisted:
_________________
Był Lancer, był Galant jest Grandis :-)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 18-08-2009, 11:05   

obrotomierze w tych autach nie sa zbyt dokladne - pokazuja np. 650 rpm a Palm pokazuje, ze dla ECU to dokladnie 850 rpm
 
 
mefis_radom 
Nowy Forumowicz

Auto: lancer
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 26
Skąd: radom
Wysłany: 18-08-2009, 21:51   

Jesli Ci sie leje woda z rury, jest ciepło i nie masz gazu, to nie jest normalne, ze Ci sie woda leje z rury. No chyba, ze masz gaz to jest to normalne.
 
 
leigimas
[Usunięty]

Wysłany: 03-12-2010, 22:05   

Wiec tak mam lancera 1991r 1.5 GLXi 12v i tez mam skaczące obroty i starasznie dymił, teraz gdy przyszła zima, to przyszła pora na nowe kable zapłonowe i lancer przestał juz tak strasznie kopcic, znajomy powiedział mi ze to ze kopci to mogą tez byc świece.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.