To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Galant E5xA - [E54A 2.0 V6] Tarcie w hamulcach

robsky001 - 13-08-2009, 11:10
Temat postu: [E54A 2.0 V6] Tarcie w hamulcach
Witam.Ostatnio wymieniałem w swoim E54 tarcze i klocki hamulcowe na obu osiach(TRW).Po wymianie zaobserwowałem dziwne tarcie z tylnych hamulców podczas szybszego wchodzenia w ostrzejsze zakręty!Zastanawiam się czy to normalne bo przejechałem na nowych hamulcach już ponad 200 km a tarcie nadal występuje.Proszę o jakieś sugestie w tym temacie. :(
Frost - 13-08-2009, 12:12

Może klocki są luźne, nie było blaszek kontrujących co by kloski nie latały właśnie na zakretach ??
czekoladka_1981 - 13-08-2009, 12:46

frost83 napisał/a:
nie było blaszek kontrujących co by kloski nie latały

Dokładnie.

robsky001 - 13-08-2009, 12:49

Blaszki założyłem stare,ale sprawdzę może to one są przyczyną.Dzięki za podpowiedzi i czekam na inne sugestie. :D
dziamba - 13-08-2009, 16:28

Kolego miałem identyczny objaw wymieniałem łożysko w kole i ciiiiisza tylko wydatek ogromny i pustka w portfelu:(( ale sprawdz te blaszki moze to to
jac33k - 13-08-2009, 16:45

Może też być tak jak pisałem kiedyś:
Cytat:
To nie klocki.
Bardzo niestety częsta przypadłość w modelach 92-96.
Problemem są tłoczki w zaciskach hamulcowych.
Ich powierzchnia traci spójność i pojawiają się wżery a w nich rdza.
Rdza blokuje się w pierścieniu centrującym i tłoczek po procesie hamowania nie wraca
na swoje miejsce.
Efekt tego jest taki że klocek trze cały czas o tarczę , rozgrzewa ją a ta zaczyna wibrować.
Tłoczek można dobrać od innego auta, ja zakupiłem cały zestaw szczęk z innego gala.
Miałem tak e E54A z '96 a w E33A z '89 o dziwo problem nie występuje.


Tyle że z tyłu nie czujesz drgań.

robsky001 - 13-08-2009, 21:36

Tłoczki są w porządku,chodzą leciutko a dla pewności wszystko oczyściłem i nasmarowałem miedzią.Jeśli chodzi o łożysko to ono raczej huczy niż wydaje odgłos tarcia.Problem pojawia się na niektórych zakrętach.Na prostej jest git. :?:
jac33k - 13-08-2009, 22:29

Jedyne co pozostaje mi doradzić to wycieczka na szarpaki, może w tylnym zawieszeniu jest gdzieś luz i koło nie ma zbieżności.
robsky001 - 13-08-2009, 22:44

Problem pojawił się po wymianie tarcz i klocków na nowe .Na starych nie było takich odgłosów.Luzów jako takich raczej nie ma a zbieżność chyba się nie przestawiła podczas wymiany :D .Mam nadzieje że to te blaszki,ale dzięki za sugestie.Czekam na kolejne :D
jacek11 - 14-08-2009, 10:16

Może przewód hamulcowy przykręciłeś w złym miejscu?
jac33k - 14-08-2009, 10:34

No to może po prostu te tarcze mają za małą średnicę wewnętrzną ?
Zmierz stare i nowe.

Jeszcze pozostaje układ ręcznego, może jakiś kawałek utlenionej starej tarczy wpadł
pod sprężynę odbijającą okładziny.

robsky001 - 14-08-2009, 15:35

Witam.Odbyłem dzisiaj dłuższą podróż autem i zaobserwowałem że tarcie występuje nie za każdym razem podczas pokonywania zakrętu.Np.zjeżdżałem na obwodnicę prędkość ok.60km/h w prawo i było słychać chrobotanie a przy zjeździe z obwodnicy podobna prędkość i też w prawo CISZA :shock: ,150 km/h na łuku cisza natomiast kilka razy w mieście na skrzyżowaniach - tarcie :!: Dziwne?!
gronostaj - 16-08-2009, 14:52

witam. a może to blacha która osłania zaciski itd przed wodą i brudami z drogi. lekko zardzewiała a wygieta przy montarzu nowych części daje odgłos tarcia przy naprężeniach w jedną strone gdy nacisk przenosi sie wchodząc w zakręt..
jac33k - 17-08-2009, 09:13

Jak najbardziej może tak być !
Tyle że to tarcza termiczna do ochrony elementów zawieszenia.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group