[92-96]Galant E5xA - [E54A 2.0 V6] Tarcie w hamulcach
robsky001 - 13-08-2009, 11:10 Temat postu: [E54A 2.0 V6] Tarcie w hamulcach Witam.Ostatnio wymieniałem w swoim E54 tarcze i klocki hamulcowe na obu osiach(TRW).Po wymianie zaobserwowałem dziwne tarcie z tylnych hamulców podczas szybszego wchodzenia w ostrzejsze zakręty!Zastanawiam się czy to normalne bo przejechałem na nowych hamulcach już ponad 200 km a tarcie nadal występuje.Proszę o jakieś sugestie w tym temacie.
Frost - 13-08-2009, 12:12
Może klocki są luźne, nie było blaszek kontrujących co by kloski nie latały właśnie na zakretach ??
czekoladka_1981 - 13-08-2009, 12:46
frost83 napisał/a: | nie było blaszek kontrujących co by kloski nie latały |
Dokładnie.
robsky001 - 13-08-2009, 12:49
Blaszki założyłem stare,ale sprawdzę może to one są przyczyną.Dzięki za podpowiedzi i czekam na inne sugestie.
dziamba - 13-08-2009, 16:28
Kolego miałem identyczny objaw wymieniałem łożysko w kole i ciiiiisza tylko wydatek ogromny i pustka w portfelu:(( ale sprawdz te blaszki moze to to
jac33k - 13-08-2009, 16:45
Może też być tak jak pisałem kiedyś:
Cytat: | To nie klocki.
Bardzo niestety częsta przypadłość w modelach 92-96.
Problemem są tłoczki w zaciskach hamulcowych.
Ich powierzchnia traci spójność i pojawiają się wżery a w nich rdza.
Rdza blokuje się w pierścieniu centrującym i tłoczek po procesie hamowania nie wraca
na swoje miejsce.
Efekt tego jest taki że klocek trze cały czas o tarczę , rozgrzewa ją a ta zaczyna wibrować.
Tłoczek można dobrać od innego auta, ja zakupiłem cały zestaw szczęk z innego gala.
Miałem tak e E54A z '96 a w E33A z '89 o dziwo problem nie występuje. |
Tyle że z tyłu nie czujesz drgań.
robsky001 - 13-08-2009, 21:36
Tłoczki są w porządku,chodzą leciutko a dla pewności wszystko oczyściłem i nasmarowałem miedzią.Jeśli chodzi o łożysko to ono raczej huczy niż wydaje odgłos tarcia.Problem pojawia się na niektórych zakrętach.Na prostej jest git.
jac33k - 13-08-2009, 22:29
Jedyne co pozostaje mi doradzić to wycieczka na szarpaki, może w tylnym zawieszeniu jest gdzieś luz i koło nie ma zbieżności.
robsky001 - 13-08-2009, 22:44
Problem pojawił się po wymianie tarcz i klocków na nowe .Na starych nie było takich odgłosów.Luzów jako takich raczej nie ma a zbieżność chyba się nie przestawiła podczas wymiany .Mam nadzieje że to te blaszki,ale dzięki za sugestie.Czekam na kolejne
jacek11 - 14-08-2009, 10:16
Może przewód hamulcowy przykręciłeś w złym miejscu?
jac33k - 14-08-2009, 10:34
No to może po prostu te tarcze mają za małą średnicę wewnętrzną ?
Zmierz stare i nowe.
Jeszcze pozostaje układ ręcznego, może jakiś kawałek utlenionej starej tarczy wpadł
pod sprężynę odbijającą okładziny.
robsky001 - 14-08-2009, 15:35
Witam.Odbyłem dzisiaj dłuższą podróż autem i zaobserwowałem że tarcie występuje nie za każdym razem podczas pokonywania zakrętu.Np.zjeżdżałem na obwodnicę prędkość ok.60km/h w prawo i było słychać chrobotanie a przy zjeździe z obwodnicy podobna prędkość i też w prawo CISZA ,150 km/h na łuku cisza natomiast kilka razy w mieście na skrzyżowaniach - tarcie Dziwne?!
gronostaj - 16-08-2009, 14:52
witam. a może to blacha która osłania zaciski itd przed wodą i brudami z drogi. lekko zardzewiała a wygieta przy montarzu nowych części daje odgłos tarcia przy naprężeniach w jedną strone gdy nacisk przenosi sie wchodząc w zakręt..
jac33k - 17-08-2009, 09:13
Jak najbardziej może tak być !
Tyle że to tarcza termiczna do ochrony elementów zawieszenia.
|
|
|