To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Problemy techniczne - aparat zaplonowy z 4g93 w 4g67 ?

Anonymous - 16-08-2009, 09:31
Temat postu: aparat zaplonowy z 4g93 w 4g67 ?
Czy aparat zaplonowy z 1.8 CA bedzie dzialac bez zadnych problemow w C5 1.8 ?

Kupilem Colta ( niejezdzacego ) i wyszlo, ze jest inny aparat zaplonowy niz oryginalny. Niby te dwa silniki sa spokrewnione ale jak patrze np na swiece to w 4g67 sa 100kW, a w 4g93 juz 103kW.

Czy istnieje opcja zostawienia tego aparatu czy dac sobie z nim spokoj i kupic z 4g67 ?
Jak tak, to ktorych kabli i swiec uzyc do niego - z 4g67 czy 4g93 ?

Tutaj,w dziale c5 probowalem ruszyc ten temat ale sie ruszyc nie dalo :/

z gory dzieki za pomoc.

Krzyzak - 16-08-2009, 10:59

Tomku - nie pasuje.
Przeciez C58 ma elektroniczny zaplon bez aparatu.

Anonymous - 16-08-2009, 12:58

dzieki za odpowiedz.
Moze w takim razie myle nazwy, moze to nie nazywa sie aparatem zaplonowym tylko jakos inaczej :roll:

Teraz mam cos takiego i on wyglada dokladnie jak ten z 4g93:


sprawdzilem w ASA i co mnie zastanawia, to mimo innego wygladu samej plytki - wygladaja jakby uzywaly tych samych czesci... a moze to poprostu moja desperacja
mi to podpowiada.



Kable wszystkie pasuja. Zostanie kwestia ich dlugosci - dlatego myslalem o kablach z 4g93. Z zewnatrz te silniki wygladaja praktycznie tak samo wiec moglbym wszystko pomontowac jak w 4g93. Swiece jeszcze zostaly - jedne sa 100kW drugie 103kW. Szczelina o ile pamietam byla taka sama.

Krzyzak - 16-08-2009, 22:05

no to jest elektroniczny rozdzielacz zaplonu wlasnie :)
ale nie wiem, czy bedzie dokladnie taki sam w obu silnikach (nie dodales, ze chodzi o 4G93 DOHC, bo ja sugerowalem sie, ze masz od SOHC, ktory faktycznie ma mechaniczny aparat zaplonowy)
jedyna metoda, to sprawdzic na zywo :)

Bartek - 17-08-2009, 07:58

Darku, to żaden rozdzielacz, tylko cewki zapłonowe. Na 90 % powinny działać, ale nie będzie ich prosto umocować. Sprawdź pinologię wtyczki - mimo, że jest taka sama z wyglądu. kable mogą buć inaczej podłączone...
Krzyzak - 17-08-2009, 08:19

no tak - to w skrocie... przeciez cewki sa elementem rozdzielacza (steruje tym wszystkim ECU)
Anonymous - 17-08-2009, 17:26

zalozmy, ze bedzie wszystko dzialac.

Czy kable WN do 4g93 dohc i 4g67 dohc roznia sie czyms oprocz dlugosci ? Na pierwszy rzut oka sa poprostu dociete pod konkretny model. Jezeli to jest tylko kwestia dlugosci i moge wrzucic te z 4g93 to sie problem rozwiaze

Cewki zaplonowe moge zamontowac tez jak w 4g93 - juz tak mialem ale kable z 4g67 byly za krotkie.

Mimo wszystko rzuce okiem jeszcze na wtyczke.

dzieki

Koton - 17-08-2009, 18:23

Draghu napisał/a:
Czy kable WN do 4g93 dohc i 4g67 dohc roznia sie czyms oprocz dlugosci


Te od 4g63 są za szerokie i nie da rady ich dopchnąć do samego dołu(do świecy).
Kup dedykowane do 4g93.


Pozdrawiam

Anonymous - 17-08-2009, 22:21

Koton napisał/a:
Draghu napisał/a:
Czy kable WN do 4g93 dohc i 4g67 dohc roznia sie czyms oprocz dlugosci


Te od 4g63 są za szerokie i nie da rady ich dopchnąć do samego dołu(do świecy).
Kup dedykowane do 4g93.


Pozdrawiam


hmm, te "4g63" to czeski blad ? bo jak nie, to ja tu kombinuje z 4g67 w Colcie c5 :roll:

Koton - 17-08-2009, 22:53

Już nie pamiętam dokładnie,ale dostałem kable od 4g63 albo od 4g67 i były nie teges.
Skoro napisałem 4g63 to pewnie z nimi miałem przeboje. Tak czy inaczej od tamtej tylko dedykowane bo szkoda czasu i pieniędzy.

Pozdrawiam

Anonymous - 19-07-2011, 19:10

jakby ktos sie kiedys zastanawial to:

cewki z 4g93 dohc dzialaja bez problemu w 4g67/4g61 ale dobrze jest je odkrecic z metalowej plytki i zamontowac na tej od 4g6x - calosc nie bedzie wisiec w powietrzu... a tego nie chcemy :wink:

Kable z 4g93 nie podejda bo maja inne koncowki przy swiecach.

rosomak1983 - 19-07-2011, 23:22

Bartek napisał/a:
Kable z 4g93 nie podejda bo maja inne koncowki przy swiecach.

własnie miałem Ci to pisac, silniki 4g93 i 4g67 poza podobnym ukladem zapłonowym maja sporo róznic, praktycznie nic nie pasuje zamiennie. Natomiast 4g63 i 4g67 różnia sie praktycznie średnica tłoka ( a takze delikatnie kanałami dolotowymi głowicy) I tutaj bije zakład!!!!! ze kalbe by podeszły wzajemnie 4g63/4g67 oba DOHC.

Anonymous - 20-07-2011, 06:41

kable od 4g63 tez sa inne niestety :/ tez to przerabialem
rosomak1983 - 21-07-2011, 15:28

http://allegro.pl/przewod...1683264392.html

na 100% ?

Anonymous - 21-07-2011, 16:25

Juz sam nie wiem :oops: czy Eclipse ma inne kable jak EVO 1-3 ? Na liscie jakos dziwnym trafem nie ma EVO, a to tez 4g63t.

Jezeli pasuja, to znaczy ze gosc z ktorym pisalem na PM albo mial kable nie od EVO albo cos zle pomierzyl bo wyszly nam inne wymiary :roll:

Jagos(Maniek na Coltmanii) robil swapa z 4g67 na 4g63t w swoim C5 to moze ma jedne i drugie zeby porownac.

[ Dodano: 21-07-2011, 18:21 ]
Wyglada na to, ze kable z 4g63t sa takie same
Cytat:
Choć w 4G63T zaleca sie grubsze kable i o wiekszej srednicy rdzenia.


Najmniej problemow jest, jak zwykle, kupujac OEM :P



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group