Sigma/Diamante Techniczne - trzęsie podczas jazdy
Szymon82 - 18-08-2009, 21:56 Temat postu: trzęsie podczas jazdy Witam. Zaczęło mi ostatnio trząść samochodem - wygląda to tak jakby nagle koła robiły się kwadratowe - po krótkim czasie sytuacja wraca do normy, myślałem że może to wina nawierzchni, ale zdarzało mi się to na różnych odcinkach drogi. Opony?- ale dlaczego objaw ustępuje po chwili? Sam już nie wiem, spróbuję jeszcze następnym razem zrzucić na luz jak zacznie trząść, żeby wykluczyć jakieś wibracje z silnika. Co sądzicie?
Anonymous - 18-08-2009, 22:31
opony o kola to na 1 rzut trzeba sprawdzić !!!!!!!
VirMan - 18-08-2009, 23:01
zbierznośc i wyważenie kół , oraz ich kształt - powinny być ... okrągłe
lukasz12 - 19-08-2009, 00:14
Powinny ale czasem wystarczy jedno nieco mocniejsze hamowanie i już nie są okrągłe (jak nie działa abs ) . Na rzut tak jak napisali koledzy - sprawdzić - wyważenie kół
wojtas - 19-08-2009, 07:46
Do tego co napisali koledzy.
Sprawdził bym jeszcze czy, wszystkie koła są dokręcone.
Jeszcze jedna kwestia czy, dzieje się tak podczas samej jazdy czy podczas hamowania
Szymon82 - 19-08-2009, 10:48
dzieje się tak podczas jazdy, bez hamowania. Jadę dziś na wyważenie - zobaczymy
lukasz12 - 19-08-2009, 11:09
Jak zdejmą koła to obejrzyj opony może któraś jest przytarta albo ma jakieś wybulone miejsca od wewnętrznej strony
Zajc3w - 20-08-2009, 10:02 Temat postu: Re: trzęsie podczas jazdy
Szymon82 napisał/a: | Witam. Zaczęło mi ostatnio trząść samochodem - wygląda to tak jakby nagle koła robiły się kwadratowe - po krótkim czasie sytuacja wraca do normy, myślałem że może to wina nawierzchni, ale zdarzało mi się to na różnych odcinkach drogi. Opony?- ale dlaczego objaw ustępuje po chwili? Sam już nie wiem, spróbuję jeszcze następnym razem zrzucić na luz jak zacznie trząść, żeby wykluczyć jakieś wibracje z silnika. Co sądzicie? |
Może trzęsie po wjechaniu w dziurę?? Jeśli tak to wygląda mi to na amortyzatory latające luźno. Koło podskakuje na nierówności i wpada w wibracje bo amortyzator nie tłumi drgań. Ciekawie to wygląda z boku, jakby koło odbijało się między błotnikiem i drogą jak kozłowana piłka do kosza
Złe wyważenie nie przechodziłoby samo, podobnie z "kwadratowymi" oponami. Ewentualnie jeszcze luzy w zawieszeniu, ale to też raczej byłoby ciągle czuć. Skoczyłbym na stacje diagnostyczna na trzepaki, ale możesz wyjechać(wyjść) bez dowodu rejestracyjnego
Szymon82 - 20-08-2009, 15:58
Zawieszenia raczej nie podejrzewam - amortyzatory nowe, sworznie, łączniki - nowe. Na razie wyważyłem koła i będę obserwował czy objaw się pojawi... dam znać
Anonymous - 25-08-2009, 20:47
Jak miałem za mało powietrza w kołach, to miałem tak, że na zimnych oponach trzęsło całą furą, a po rozgrzaniu przestawało.
Przy niskim ciśnieniu opona się odkształciła, a po rozgrzaniu robiła się okrągła.
Miałem to na zimówkach.
Pozdrawiam!!!!!!!
Michal.dh - 25-08-2009, 21:09
Cześć.
Skoro wymieniłeś wszystkie wyżej wymienione elementy zawieszenia, to znaczy że prawdopodobnie tamte miały luzy, miałem podobnie muszę tu opisać w skrucie ostatnią wizyte w warsztcie- a mianowicie świetny mechanik przez którego po miesiącu wypadł mi sworzeń po jego genijalnym "wprasowaniu" przy urzyciu młotka, okazało się jeszcze że wymieniając gumy od stabilizatora urwał tą górną i cały stabilizator luźno latał!! Sigma zaczęła niemiłosiernie tłuc się na dziurach itp. i podczas jazdy trzęsło autem potem ustawało itp. podczas robienia wszystkiego od nowa po tym "fachowcu" zobaczyłem że przednia opona ma mocno powyrywane klocki i jest nierówno starta, więc dodatkoiwym kosztem była wymiana opon, teraz bez luzów i na nowych oponach jest ok. jeśli masz np. komplet kół z oponami zimowymi to zmień na nie i zobacz czy dalej auto wibruje. Bo może wcześniej na starych częściach być może z luzami opona się pościerała. U mnie wibrowało maksymalnie podczas ok 80 km/h, ponad 140 już prawie nic nie czułem.
Pozdrawiam:)
Szymon82 - 25-08-2009, 21:28
Dochodzę do wniosku, że to jednak wina nawierzchni - obserwuję objawy na konkretnych odcinkach drogi. Będę się jeszcze przyglądał sprawie.
Rejant - 25-08-2009, 22:21
Witam
Ja również mam czasami takie objawy, że auto zaczyna się trząść. Dzieję się to wtedy kiedy zjeżdżam z większego wzniesienia i zaczynam hamować, wtedy występują dziwne wibrację ( tylko w tych okolicznościach zauważyłem to zjawisko). Opony mam gdzieś od 3-miesięcy (używane), ale zostały wyważone. Musze pojechać do innego wulkanizatora niech zobaczy czy jest wszytko ok. Jak myślicie może być inna przyczyna ??
VirMan - 25-08-2009, 22:24
tarcze np.. wiele elementów.
[ Dodano: 25-08-2009, 22:25 ]
pozatym przedewszystkim trzeba wiedzieć czy się ma równe opony .. jak nie , to od razu wymiana ratuje.
Zajc3w - 25-08-2009, 23:45
Michal.dh napisał/a: | Cześć.
Skoro wymieniłeś wszystkie wyżej wymienione elementy zawieszenia, to znaczy że prawdopodobnie tamte miały luzy, miałem podobnie muszę tu opisać w skrucie ostatnią wizyte w warsztcie- a mianowicie świetny mechanik przez którego po miesiącu wypadł mi sworzeń po jego genijalnym "wprasowaniu" przy urzyciu młotka, okazało się jeszcze że wymieniając gumy od stabilizatora urwał tą górną i cały stabilizator luźno latał!! Sigma zaczęła niemiłosiernie tłuc się na dziurach itp. i podczas jazdy trzęsło autem potem ustawało itp. podczas robienia wszystkiego od nowa po tym "fachowcu" zobaczyłem że przednia opona ma mocno powyrywane klocki i jest nierówno starta, więc dodatkoiwym kosztem była wymiana opon, teraz bez luzów i na nowych oponach jest ok. jeśli masz np. komplet kół z oponami zimowymi to zmień na nie i zobacz czy dalej auto wibruje. Bo może wcześniej na starych częściach być może z luzami opona się pościerała. U mnie wibrowało maksymalnie podczas ok 80 km/h, ponad 140 już prawie nic nie czułem.
Pozdrawiam:) |
Podaj adres tego "mechanika" - będę wiedział gdzie nie jechać.
|
|
|