Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: lukasz12
12-12-2009, 17:45
trzęsie podczas jazdy
Autor Wiadomość
Szymon82 
Mitsumaniak
Szymon

Auto: Mitsubishi Sigma kombi 3,0 12v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 201
Skąd: Poznań/Środa Wlkp.
Wysłany: 18-08-2009, 21:56   trzęsie podczas jazdy

Witam. Zaczęło mi ostatnio trząść samochodem - wygląda to tak jakby nagle koła robiły się kwadratowe - po krótkim czasie sytuacja wraca do normy, myślałem że może to wina nawierzchni, ale zdarzało mi się to na różnych odcinkach drogi. Opony?- ale dlaczego objaw ustępuje po chwili? Sam już nie wiem, spróbuję jeszcze następnym razem zrzucić na luz jak zacznie trząść, żeby wykluczyć jakieś wibracje z silnika. Co sądzicie?
_________________

 
 
 
kosior1975
[Usunięty]

Wysłany: 18-08-2009, 22:31   

opony o kola to na 1 rzut trzeba sprawdzić !!!!!!! :mrgreen:
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 18-08-2009, 23:01   

zbierznośc i wyważenie kół , oraz ich kształt - powinny być ... okrągłe :P
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 19-08-2009, 00:14   

Powinny ale czasem wystarczy jedno nieco mocniejsze hamowanie i już nie są okrągłe (jak nie działa abs ;) ) . Na rzut tak jak napisali koledzy - sprawdzić - wyważenie kół
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3552
Skąd: Gniezno
Wysłany: 19-08-2009, 07:46   

Do tego co napisali koledzy.
Sprawdził bym jeszcze czy, wszystkie koła są dokręcone. :)
Jeszcze jedna kwestia czy, dzieje się tak podczas samej jazdy czy podczas hamowania :?:
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
Szymon82 
Mitsumaniak
Szymon

Auto: Mitsubishi Sigma kombi 3,0 12v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 201
Skąd: Poznań/Środa Wlkp.
Wysłany: 19-08-2009, 10:48   

dzieje się tak podczas jazdy, bez hamowania. Jadę dziś na wyważenie - zobaczymy
_________________

 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 19-08-2009, 11:09   

Jak zdejmą koła to obejrzyj opony może któraś jest przytarta albo ma jakieś wybulone miejsca od wewnętrznej strony
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 20-08-2009, 10:02   Re: trzęsie podczas jazdy

Szymon82 napisał/a:
Witam. Zaczęło mi ostatnio trząść samochodem - wygląda to tak jakby nagle koła robiły się kwadratowe - po krótkim czasie sytuacja wraca do normy, myślałem że może to wina nawierzchni, ale zdarzało mi się to na różnych odcinkach drogi. Opony?- ale dlaczego objaw ustępuje po chwili? Sam już nie wiem, spróbuję jeszcze następnym razem zrzucić na luz jak zacznie trząść, żeby wykluczyć jakieś wibracje z silnika. Co sądzicie?


Może trzęsie po wjechaniu w dziurę?? Jeśli tak to wygląda mi to na amortyzatory latające luźno. Koło podskakuje na nierówności i wpada w wibracje bo amortyzator nie tłumi drgań. Ciekawie to wygląda z boku, jakby koło odbijało się między błotnikiem i drogą jak kozłowana piłka do kosza :)

Złe wyważenie nie przechodziłoby samo, podobnie z "kwadratowymi" oponami. Ewentualnie jeszcze luzy w zawieszeniu, ale to też raczej byłoby ciągle czuć. Skoczyłbym na stacje diagnostyczna na trzepaki, ale możesz wyjechać(wyjść) bez dowodu rejestracyjnego :(
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
Szymon82 
Mitsumaniak
Szymon

Auto: Mitsubishi Sigma kombi 3,0 12v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 201
Skąd: Poznań/Środa Wlkp.
Wysłany: 20-08-2009, 15:58   

Zawieszenia raczej nie podejrzewam - amortyzatory nowe, sworznie, łączniki - nowe. Na razie wyważyłem koła i będę obserwował czy objaw się pojawi... dam znać
_________________

 
 
 
rkasia11
[Usunięty]

Wysłany: 25-08-2009, 20:47   

Jak miałem za mało powietrza w kołach, to miałem tak, że na zimnych oponach trzęsło całą furą, a po rozgrzaniu przestawało.
Przy niskim ciśnieniu opona się odkształciła, a po rozgrzaniu robiła się okrągła.
Miałem to na zimówkach.
Pozdrawiam!!!!!!!
 
 
Michal.dh 
Nowy Forumowicz


Auto: Sigma 12v 1991r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lut 2009
Posty: 28
Skąd: Szczecin
Wysłany: 25-08-2009, 21:09   

Cześć.
Skoro wymieniłeś wszystkie wyżej wymienione elementy zawieszenia, to znaczy że prawdopodobnie tamte miały luzy, miałem podobnie muszę tu opisać w skrucie ostatnią wizyte w warsztcie- a mianowicie świetny mechanik przez którego po miesiącu wypadł mi sworzeń po jego genijalnym "wprasowaniu" przy urzyciu młotka, okazało się jeszcze że wymieniając gumy od stabilizatora urwał tą górną i cały stabilizator luźno latał!! Sigma zaczęła niemiłosiernie tłuc się na dziurach itp. i podczas jazdy trzęsło autem potem ustawało itp. podczas robienia wszystkiego od nowa po tym "fachowcu" zobaczyłem że przednia opona ma mocno powyrywane klocki i jest nierówno starta, więc dodatkoiwym kosztem była wymiana opon, teraz bez luzów i na nowych oponach jest ok. jeśli masz np. komplet kół z oponami zimowymi to zmień na nie i zobacz czy dalej auto wibruje. Bo może wcześniej na starych częściach być może z luzami opona się pościerała. U mnie wibrowało maksymalnie podczas ok 80 km/h, ponad 140 już prawie nic nie czułem.
Pozdrawiam:)
_________________
nasze Sigmy
 
 
 
Szymon82 
Mitsumaniak
Szymon

Auto: Mitsubishi Sigma kombi 3,0 12v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 201
Skąd: Poznań/Środa Wlkp.
Wysłany: 25-08-2009, 21:28   

Dochodzę do wniosku, że to jednak wina nawierzchni - obserwuję objawy na konkretnych odcinkach drogi. Będę się jeszcze przyglądał sprawie.
_________________

 
 
 
Rejant 
Forumowicz

Auto: Sigma 3000 V6 Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2009
Posty: 58
Skąd: Wrocław
Wysłany: 25-08-2009, 22:21   

Witam

Ja również mam czasami takie objawy, że auto zaczyna się trząść. Dzieję się to wtedy kiedy zjeżdżam z większego wzniesienia i zaczynam hamować, wtedy występują dziwne wibrację ( tylko w tych okolicznościach zauważyłem to zjawisko). Opony mam gdzieś od 3-miesięcy (używane), ale zostały wyważone. Musze pojechać do innego wulkanizatora niech zobaczy czy jest wszytko ok. Jak myślicie może być inna przyczyna ??
 
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 25-08-2009, 22:24   

tarcze np.. wiele elementów.

[ Dodano: 25-08-2009, 22:25 ]
pozatym przedewszystkim trzeba wiedzieć czy się ma równe opony .. jak nie , to od razu wymiana ratuje.
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 25-08-2009, 23:45   

Michal.dh napisał/a:
Cześć.
Skoro wymieniłeś wszystkie wyżej wymienione elementy zawieszenia, to znaczy że prawdopodobnie tamte miały luzy, miałem podobnie muszę tu opisać w skrucie ostatnią wizyte w warsztcie- a mianowicie świetny mechanik przez którego po miesiącu wypadł mi sworzeń po jego genijalnym "wprasowaniu" przy urzyciu młotka, okazało się jeszcze że wymieniając gumy od stabilizatora urwał tą górną i cały stabilizator luźno latał!! Sigma zaczęła niemiłosiernie tłuc się na dziurach itp. i podczas jazdy trzęsło autem potem ustawało itp. podczas robienia wszystkiego od nowa po tym "fachowcu" zobaczyłem że przednia opona ma mocno powyrywane klocki i jest nierówno starta, więc dodatkoiwym kosztem była wymiana opon, teraz bez luzów i na nowych oponach jest ok. jeśli masz np. komplet kół z oponami zimowymi to zmień na nie i zobacz czy dalej auto wibruje. Bo może wcześniej na starych częściach być może z luzami opona się pościerała. U mnie wibrowało maksymalnie podczas ok 80 km/h, ponad 140 już prawie nic nie czułem.
Pozdrawiam:)


Podaj adres tego "mechanika" - będę wiedział gdzie nie jechać. ;)
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.