Przesunięty przez: lukasz12 12-12-2009, 17:45 |
trzęsie podczas jazdy |
Autor |
Wiadomość |
Szymon82
Mitsumaniak Szymon
Auto: Mitsubishi Sigma kombi 3,0 12v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lis 2007 Posty: 201 Skąd: Poznań/Środa Wlkp.
|
Wysłany: 18-08-2009, 21:56 trzęsie podczas jazdy
|
|
|
Witam. Zaczęło mi ostatnio trząść samochodem - wygląda to tak jakby nagle koła robiły się kwadratowe - po krótkim czasie sytuacja wraca do normy, myślałem że może to wina nawierzchni, ale zdarzało mi się to na różnych odcinkach drogi. Opony?- ale dlaczego objaw ustępuje po chwili? Sam już nie wiem, spróbuję jeszcze następnym razem zrzucić na luz jak zacznie trząść, żeby wykluczyć jakieś wibracje z silnika. Co sądzicie? |
_________________
 |
|
|
|
 |
kosior1975 [Usunięty]
|
Wysłany: 18-08-2009, 22:31
|
|
|
opony o kola to na 1 rzut trzeba sprawdzić !!!!!!! |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 18-08-2009, 23:01
|
|
|
zbierznośc i wyważenie kół , oraz ich kształt - powinny być ... okrągłe |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 19-08-2009, 00:14
|
|
|
Powinny ale czasem wystarczy jedno nieco mocniejsze hamowanie i już nie są okrągłe (jak nie działa abs ) . Na rzut tak jak napisali koledzy - sprawdzić - wyważenie kół |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3552 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 19-08-2009, 07:46
|
|
|
Do tego co napisali koledzy.
Sprawdził bym jeszcze czy, wszystkie koła są dokręcone.
Jeszcze jedna kwestia czy, dzieje się tak podczas samej jazdy czy podczas hamowania |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
Szymon82
Mitsumaniak Szymon
Auto: Mitsubishi Sigma kombi 3,0 12v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lis 2007 Posty: 201 Skąd: Poznań/Środa Wlkp.
|
Wysłany: 19-08-2009, 10:48
|
|
|
dzieje się tak podczas jazdy, bez hamowania. Jadę dziś na wyważenie - zobaczymy |
_________________
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 19-08-2009, 11:09
|
|
|
Jak zdejmą koła to obejrzyj opony może któraś jest przytarta albo ma jakieś wybulone miejsca od wewnętrznej strony |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 20-08-2009, 10:02 Re: trzęsie podczas jazdy
|
|
|
Szymon82 napisał/a: | Witam. Zaczęło mi ostatnio trząść samochodem - wygląda to tak jakby nagle koła robiły się kwadratowe - po krótkim czasie sytuacja wraca do normy, myślałem że może to wina nawierzchni, ale zdarzało mi się to na różnych odcinkach drogi. Opony?- ale dlaczego objaw ustępuje po chwili? Sam już nie wiem, spróbuję jeszcze następnym razem zrzucić na luz jak zacznie trząść, żeby wykluczyć jakieś wibracje z silnika. Co sądzicie? |
Może trzęsie po wjechaniu w dziurę?? Jeśli tak to wygląda mi to na amortyzatory latające luźno. Koło podskakuje na nierówności i wpada w wibracje bo amortyzator nie tłumi drgań. Ciekawie to wygląda z boku, jakby koło odbijało się między błotnikiem i drogą jak kozłowana piłka do kosza
Złe wyważenie nie przechodziłoby samo, podobnie z "kwadratowymi" oponami. Ewentualnie jeszcze luzy w zawieszeniu, ale to też raczej byłoby ciągle czuć. Skoczyłbym na stacje diagnostyczna na trzepaki, ale możesz wyjechać(wyjść) bez dowodu rejestracyjnego |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
Szymon82
Mitsumaniak Szymon
Auto: Mitsubishi Sigma kombi 3,0 12v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lis 2007 Posty: 201 Skąd: Poznań/Środa Wlkp.
|
Wysłany: 20-08-2009, 15:58
|
|
|
Zawieszenia raczej nie podejrzewam - amortyzatory nowe, sworznie, łączniki - nowe. Na razie wyważyłem koła i będę obserwował czy objaw się pojawi... dam znać |
_________________
 |
|
|
|
 |
rkasia11 [Usunięty]
|
Wysłany: 25-08-2009, 20:47
|
|
|
Jak miałem za mało powietrza w kołach, to miałem tak, że na zimnych oponach trzęsło całą furą, a po rozgrzaniu przestawało.
Przy niskim ciśnieniu opona się odkształciła, a po rozgrzaniu robiła się okrągła.
Miałem to na zimówkach.
Pozdrawiam!!!!!!! |
|
|
|
 |
Michal.dh
Nowy Forumowicz

Auto: Sigma 12v 1991r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Lut 2009 Posty: 28 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 25-08-2009, 21:09
|
|
|
Cześć.
Skoro wymieniłeś wszystkie wyżej wymienione elementy zawieszenia, to znaczy że prawdopodobnie tamte miały luzy, miałem podobnie muszę tu opisać w skrucie ostatnią wizyte w warsztcie- a mianowicie świetny mechanik przez którego po miesiącu wypadł mi sworzeń po jego genijalnym "wprasowaniu" przy urzyciu młotka, okazało się jeszcze że wymieniając gumy od stabilizatora urwał tą górną i cały stabilizator luźno latał!! Sigma zaczęła niemiłosiernie tłuc się na dziurach itp. i podczas jazdy trzęsło autem potem ustawało itp. podczas robienia wszystkiego od nowa po tym "fachowcu" zobaczyłem że przednia opona ma mocno powyrywane klocki i jest nierówno starta, więc dodatkoiwym kosztem była wymiana opon, teraz bez luzów i na nowych oponach jest ok. jeśli masz np. komplet kół z oponami zimowymi to zmień na nie i zobacz czy dalej auto wibruje. Bo może wcześniej na starych częściach być może z luzami opona się pościerała. U mnie wibrowało maksymalnie podczas ok 80 km/h, ponad 140 już prawie nic nie czułem.
Pozdrawiam:) |
_________________ nasze Sigmy
 |
|
|
|
 |
Szymon82
Mitsumaniak Szymon
Auto: Mitsubishi Sigma kombi 3,0 12v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lis 2007 Posty: 201 Skąd: Poznań/Środa Wlkp.
|
Wysłany: 25-08-2009, 21:28
|
|
|
Dochodzę do wniosku, że to jednak wina nawierzchni - obserwuję objawy na konkretnych odcinkach drogi. Będę się jeszcze przyglądał sprawie. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Rejant
Forumowicz
Auto: Sigma 3000 V6 Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2009 Posty: 58 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 25-08-2009, 22:21
|
|
|
Witam
Ja również mam czasami takie objawy, że auto zaczyna się trząść. Dzieję się to wtedy kiedy zjeżdżam z większego wzniesienia i zaczynam hamować, wtedy występują dziwne wibrację ( tylko w tych okolicznościach zauważyłem to zjawisko). Opony mam gdzieś od 3-miesięcy (używane), ale zostały wyważone. Musze pojechać do innego wulkanizatora niech zobaczy czy jest wszytko ok. Jak myślicie może być inna przyczyna ?? |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 25-08-2009, 22:24
|
|
|
tarcze np.. wiele elementów.
[ Dodano: 25-08-2009, 22:25 ]
pozatym przedewszystkim trzeba wiedzieć czy się ma równe opony .. jak nie , to od razu wymiana ratuje. |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 25-08-2009, 23:45
|
|
|
Michal.dh napisał/a: | Cześć.
Skoro wymieniłeś wszystkie wyżej wymienione elementy zawieszenia, to znaczy że prawdopodobnie tamte miały luzy, miałem podobnie muszę tu opisać w skrucie ostatnią wizyte w warsztcie- a mianowicie świetny mechanik przez którego po miesiącu wypadł mi sworzeń po jego genijalnym "wprasowaniu" przy urzyciu młotka, okazało się jeszcze że wymieniając gumy od stabilizatora urwał tą górną i cały stabilizator luźno latał!! Sigma zaczęła niemiłosiernie tłuc się na dziurach itp. i podczas jazdy trzęsło autem potem ustawało itp. podczas robienia wszystkiego od nowa po tym "fachowcu" zobaczyłem że przednia opona ma mocno powyrywane klocki i jest nierówno starta, więc dodatkoiwym kosztem była wymiana opon, teraz bez luzów i na nowych oponach jest ok. jeśli masz np. komplet kół z oponami zimowymi to zmień na nie i zobacz czy dalej auto wibruje. Bo może wcześniej na starych częściach być może z luzami opona się pościerała. U mnie wibrowało maksymalnie podczas ok 80 km/h, ponad 140 już prawie nic nie czułem.
Pozdrawiam:) |
Podaj adres tego "mechanika" - będę wiedział gdzie nie jechać. |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
|