To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Colt CJ0 - Co należy zrobić przy wymianie amortyzatorów?

jacek_ka - 21-08-2009, 18:05
Temat postu: Co należy zrobić przy wymianie amortyzatorów?
Witam wszystkich po raz pierwszy.

W moim bolidzie padły tylnie amortyzatory (mają ok.45%) i zamierzam je niedługo wymienić. Moglibyście mi podpowiedzieć, czym należy się jeszcze oprócz samej wymiany zająć? Wiem, że o amortyzatorach jest sporo, ale odpowiedzi nie znalazłem...

Pozdrawiam!

Anonymous - 21-08-2009, 18:25

Jesteś pewien, że amory padły? Pomiary były robione na pustym, czy zapakowanym aucie? Ostatnio wymieniałem amory (oryginalne miały 10% różnicy między stronami) w swoim Colcie. Po wymianie pojechałem na stację diagnostyczną i wyszło mi 42% skuteczności! Diagnosta powiedział mi, że tak jest prawidłowo, bo przy obciążeniu wynik będzie wyższy.
jacek_ka - 21-08-2009, 18:46

Na przeglądzie, auto było puste, diagnosta stwierdził, że są "trochę słabe", ale przegląd podbił. Czyli mówisz, że 45% to norma??? Dla porównania z przodu na tym samym przeglądzie wyszło ok 70%...
Anonymous - 22-08-2009, 10:42

jacek_ka napisał/a:
Na przeglądzie, auto było puste, diagnosta stwierdził, że są "trochę słabe", ale przegląd podbił. Czyli mówisz, że 45% to norma??? Dla porównania z przodu na tym samym przeglądzie wyszło ok 70%...
U mnie było dokładnie to samo. Przód miałem 85/87%, tył (zapakowany) przed wymianą 72/62%. Po wymianie tyłu (nowe Kayaba Excel G), 44/45% (pusty bagażnik).
Dla pewności możesz powtórzyć pomiary na innej stacji i sprawdzić, czy teoria mojego diagnosty (pomiary na pusto i z bagażem) jest prawdziwa. Tak czy inaczej, różnica w prowadzeniu po wymianie amorów (mimo, że teraz wykazują na papierze dużo mniejszą skuteczność) jest kolosalna.

jacek_ka - 22-08-2009, 11:49

Dzięki za opinie gregorbu. U mnie ponadto słychać stuki w tynym zawieszeniu. Najpierw z jednej strony, teraz już z obu. Myślę, że to mogą być sprężyny, które "dobijają", mam rację? A jeśli tak, to to też świadczy o zużytych amortyzatorach, prawda? Powiedz mi, czy wymieniałeś coś jeszcze razem z amortyzatorami, czy coś trzeba ustawiać po wymianie?
Anonymous - 22-08-2009, 11:54

W przypadku stuków mogą to być zarówno sprężyny, jak i amory - niestety. Ważne jeszcze, w jakich okolicznościach się te stuki pojawiają. Jeśli tylko w deszczowa pogodę, nie ma się czym przejmować - ten typ tak po prostu ma.
W moim przypadku nie było konieczności wymiany czegokolwiek poza amortyzatorami. To, co może być jeszcze do wymiany oprócz amorów i/lub sprężyn, to gumowe odboje górnego mocowania amora. Niestety, widać je dopiero po demontażu amortyzatora ze sprężyną.

jacek_ka - 22-08-2009, 14:51

Dzięki wielkie. U mnie stuka w każdą pogodę i nie zawsze na dziurach ale także np. gdy wchodzę w ostry zakręt i auto się mocno przechyla. Obstawiam sprężyny, ale mam nadzieję, że ich razem z amortyzatorami nie będę musiał wymienić...
Hugo - 23-08-2009, 01:17

jacek_ka napisał/a:
U mnie stuka w każdą pogodę i nie zawsze na dziurach ale także np. gdy wchodzę w ostry zakręt i auto się mocno przechyla. Obstawiam sprężyny, ale mam nadzieję, że ich razem z amortyzatorami nie będę musiał wymienić...
Amortyzatory do wymiany kolego.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group