Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Co należy zrobić przy wymianie amortyzatorów?
Autor Wiadomość
jacek_ka 
Forumowicz


Auto: Galant 6A13 2,5, 2000.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 36
Skąd: Kraków
Wysłany: 21-08-2009, 18:05   Co należy zrobić przy wymianie amortyzatorów?

Witam wszystkich po raz pierwszy.

W moim bolidzie padły tylnie amortyzatory (mają ok.45%) i zamierzam je niedługo wymienić. Moglibyście mi podpowiedzieć, czym należy się jeszcze oprócz samej wymiany zająć? Wiem, że o amortyzatorach jest sporo, ale odpowiedzi nie znalazłem...

Pozdrawiam!
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 21-08-2009, 18:25   

Jesteś pewien, że amory padły? Pomiary były robione na pustym, czy zapakowanym aucie? Ostatnio wymieniałem amory (oryginalne miały 10% różnicy między stronami) w swoim Colcie. Po wymianie pojechałem na stację diagnostyczną i wyszło mi 42% skuteczności! Diagnosta powiedział mi, że tak jest prawidłowo, bo przy obciążeniu wynik będzie wyższy.
 
 
jacek_ka 
Forumowicz


Auto: Galant 6A13 2,5, 2000.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 36
Skąd: Kraków
Wysłany: 21-08-2009, 18:46   

Na przeglądzie, auto było puste, diagnosta stwierdził, że są "trochę słabe", ale przegląd podbił. Czyli mówisz, że 45% to norma??? Dla porównania z przodu na tym samym przeglądzie wyszło ok 70%...
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 22-08-2009, 10:42   

jacek_ka napisał/a:
Na przeglądzie, auto było puste, diagnosta stwierdził, że są "trochę słabe", ale przegląd podbił. Czyli mówisz, że 45% to norma??? Dla porównania z przodu na tym samym przeglądzie wyszło ok 70%...
U mnie było dokładnie to samo. Przód miałem 85/87%, tył (zapakowany) przed wymianą 72/62%. Po wymianie tyłu (nowe Kayaba Excel G), 44/45% (pusty bagażnik).
Dla pewności możesz powtórzyć pomiary na innej stacji i sprawdzić, czy teoria mojego diagnosty (pomiary na pusto i z bagażem) jest prawdziwa. Tak czy inaczej, różnica w prowadzeniu po wymianie amorów (mimo, że teraz wykazują na papierze dużo mniejszą skuteczność) jest kolosalna.
 
 
jacek_ka 
Forumowicz


Auto: Galant 6A13 2,5, 2000.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 36
Skąd: Kraków
Wysłany: 22-08-2009, 11:49   

Dzięki za opinie gregorbu. U mnie ponadto słychać stuki w tynym zawieszeniu. Najpierw z jednej strony, teraz już z obu. Myślę, że to mogą być sprężyny, które "dobijają", mam rację? A jeśli tak, to to też świadczy o zużytych amortyzatorach, prawda? Powiedz mi, czy wymieniałeś coś jeszcze razem z amortyzatorami, czy coś trzeba ustawiać po wymianie?
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 22-08-2009, 11:54   

W przypadku stuków mogą to być zarówno sprężyny, jak i amory - niestety. Ważne jeszcze, w jakich okolicznościach się te stuki pojawiają. Jeśli tylko w deszczowa pogodę, nie ma się czym przejmować - ten typ tak po prostu ma.
W moim przypadku nie było konieczności wymiany czegokolwiek poza amortyzatorami. To, co może być jeszcze do wymiany oprócz amorów i/lub sprężyn, to gumowe odboje górnego mocowania amora. Niestety, widać je dopiero po demontażu amortyzatora ze sprężyną.
 
 
jacek_ka 
Forumowicz


Auto: Galant 6A13 2,5, 2000.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 36
Skąd: Kraków
  Wysłany: 22-08-2009, 14:51   

Dzięki wielkie. U mnie stuka w każdą pogodę i nie zawsze na dziurach ale także np. gdy wchodzę w ostry zakręt i auto się mocno przechyla. Obstawiam sprężyny, ale mam nadzieję, że ich razem z amortyzatorami nie będę musiał wymienić...
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 23-08-2009, 01:17   

jacek_ka napisał/a:
U mnie stuka w każdą pogodę i nie zawsze na dziurach ale także np. gdy wchodzę w ostry zakręt i auto się mocno przechyla. Obstawiam sprężyny, ale mam nadzieję, że ich razem z amortyzatorami nie będę musiał wymienić...
Amortyzatory do wymiany kolego.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.