[96-02]Colt CJ0 - [CJxA] Regulacja luzów zaworowych.
Anonymous - 14-06-2008, 13:21 Temat postu: [CJxA] Regulacja luzów zaworowych. Witam
Mam pytanko jakie są luzy zaworowe w colcie z 96 rocznika z silnikiem 1.6 V16
Za odpowiedzi z góry dziękuję
londolut - 14-06-2008, 14:40
Dolotowe 0,20mm, wydechowe 0,30mm - ustawiać na gorącym silniku.
Edit by Marcin-Krak:
0,20 i 0,25 w przypadku silnika 1,3 (4G13)
QwiateQ - 17-06-2008, 22:16
Chyba że na zimnym:
dolot - 0,09 mm
wydech - 0,2 mm
P.S. Witaj na forum
Miroslaw1305 - 18-06-2008, 21:11
Zawory ustawiamy na gorącym silniku .
[ Dodano: 18-06-2008, 21:13 ]
Dlaczego -bo silnik jest GORąCY podczas pracy a nie zimny
QwiateQ - 18-06-2008, 21:42
lecz instrukcja podaje dwa sposoby: na zimnym i na gorącym
Ponieważ silnik najpierw jest zimny, później gorący
Instrukcja = manual serwisowy SILNIKA podaje na zimnym
Instrukcja = manual serwisowy CAŁOŚCI podaje na gorącym
Oba podane w temacie.
IMHO bardzo logicznie, skurcz temperaturowy wchodzi w grę.
Zgodzę się że łatwiej na gorącym (zakresy ustawień dostępne typowym szczelinomierzem, do zimnego potrzeba szczelinomierza luzu łożyskowego lub podobnego (specjalistycznego))
Zimny trudniej (dokładniej), ale i łatwiej (nie poparzy)
Miroslaw1305, jak ustawiasz wstępnie zawory, po złożeniu silnika? Jak nagrzewasz silniki, no offence (Miałem ten problem)
Krzyzak - 19-06-2008, 09:41
instrukcja mechaniczna wyraznie podaje, ze na zimno ustawia sie wstepnie
a docelowo robi sie to na goracym silniku
ponadto QwiateQ, wiesz ze sa specjalne stoly do wygrzewania glowic?
Miroslaw1305 - 19-06-2008, 18:48
Qwiateq pytanie było o luzy na pracującym silniku ,a nie do remontu generalnego ,po którym trzeba ustawic wstępnie luz y na zaworach.
tomekrvf - 19-06-2008, 18:59
Krzyzak napisał/a: | instrukcja mechaniczna wyraznie podaje, ze na zimno ustawia sie wstepnie
a docelowo robi sie to na goracym silniku
ponadto QwiateQ, wiesz ze sa specjalne stoly do wygrzewania glowic? |
Eee, jak się ustawi na zimno to i na ciepło jest ok.
Luzy na ciepło podane są w manualch bo z reguły do seriwsu auto przyjeżdza i w związku z tym ma ciepły silnik . Wyszłoby więc na to że serwis musiałby czekać kilka godzin do sprawdzenia luzu zaworowego(co było i jest w niektórych silnikach standardową czynnością podczas przeglądu)
QwiateQ - 19-06-2008, 22:52
Cytat: | a docelowo robi sie to na goracym silniku |
racja, bo właśnie w takim stanie on wtedy pracuje, ale potwierdzam tomekrvf, że to jest PRAWIE to samo 1 czy 2 z 16 mogą lekko pukać. (Prawie bo nie da się dokładnie zmierzyć strefy wpływu ciepła i zakresu, zbyt zmienne warunki)
Słyszałem o tych stołach, tyle że nie odważyłbym się ze swojej strony nagrzewać głowicy poza silnikiem, strefowe odprężanie i "śmigło" gotowe, ktoś na forum pisał o tym jak łatwo uzyskać taki efekt. Poza tym luzy poprawia się po pierwszym 1kkm od ustawienia (tak mówią)!?
Sumarum zimny - wstępnie ciepły - dokładnie a i tak to jest czysta sztuka ustawić zawory.
Krzyzak - 19-06-2008, 23:20
no dobrze, ja juz sie nie wtracam
ustawiajce jak chcecie - ja to robie na goracym, bo przez 99.9% czasu pracy silnik jest goracy
Hubeeert - 19-06-2008, 23:22
A ja nie ustawiam bo mam porządny silnik
Anonymous - 19-06-2008, 23:30
Hubeeert napisał/a: | A ja nie ustawiam bo mam porządny silnik |
w galancie też nie ustawiałem od ponad 20 lat jego istnienia:D
ciekawe czy tam są hydrauliczne czy zwykłe ?
porządne auto
natomiast
w carismie 4g92 silnik taki jak colcie chyba,
oddałem do najdrozszego warsztatu,
a przy odbiorze ich skontrolowałem jak ustawili
usłyszałem " 0,2 i 0,3 na ciepłym"
wierzac na słowo, zadowolony odjechałem
Ziomall - 27-08-2009, 13:03 Temat postu: [CJ1A 1.3] Regulacja luzow zaworowych. Przegladam posty ale nie moge znalezc (kiedys gdzies to widzialem na 100%) wartosci luzow zaworowych dla silnika 4G13? Bedzie to 0,20 dlot i 0,25 wydech? Wiem, ze reguluje sie na rozgrzanym silniku. Czy regulacja przebiaga tak jak opisamo na tej stronce http://mitsubishifan.webpark.pl/ ? Tylko kolejnosc sie zmieni bo w colcie jest rozrzad po lewej stronie (jak sie patrzy stojac przed autem)? Reszta wg tego opisu bedzie ok? Aha wiem, ze mozna krecic kolem a nie przepychac. Oczywicie auto w obu przypadkach musi byc na biegu
Koyocik - 27-08-2009, 13:09
Tak, 0,20 i 0,25, ustawiasz zawsze na ciepłym silniku. Opis ze strony Krzyżaka jak najbardziej się nada.
Marcin-Krak - 27-08-2009, 13:29
http://forum.mitsumaniaki...t=luzy+zaworowe
http://forum.mitsumaniaki...worowe&start=15
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=19893
Szukajka na prawdę nie boli. Scaliłem posty.
|
|
|