To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA3A/W 2.4] Falujące, nierówne obroty

Nail_s - 31-08-2009, 12:10
Temat postu: [EA3A/W 2.4] Falujące, nierówne obroty
Witam.
Kupiłem rok temu Galant z silnikiem 2.4 GDI, rocznik 99. Przebieg: 155 tyś. Od samego początku mam problemy z falującymi obrotami na biegu jałowym TYLKO przy mocniej rozgrzanym silniku. Na zimnym silniku jest wszystko OK, a przy rozgrzanym aż telepie budą. Samochód jednak nie gaśnie...
Jest też mały problem, który występuje sporadycznie. Podczas ruszania z 1 biegu obroty gwałtownie spadają do ok. 400 i silnik się strasznie dławi (słychać jakby lekkie stukanie), po ok. 2 sekundach i mocniejszym wciśnięciu gazu wszystko wraca do normy i samochód zaczyna normalnie przyspieszać.
Drugi problem występuje jednak sporadycznie i nie jest tak dokuczliwy jak falujące obroty na biegu jałowym.

Przepustnica była czyszczona w serwisie Mitsubishi razem z silnikiem krokowym, później nauka obrotów. Sprawdzono też komputerowo w poszukiwaniu kodów błędów: wynik 0 błędów. Wymieniony rozrząd (łącznie z napinaczem hydraulicznym), popychacze zaworów (16 szt) - problem z metalicznym cykaniem rozwiązany. Wymienione świece na irydowe NGK, wszystkie filtry, klima serwisowana.

Samochód był u 3 elektromechaników i wszyscy powiedzieli, że wszystkie części w aucie działają jak powinny, sondy lambdy sprawne, silnik nie cieknie, płynu chłodzącego nie ubywa. Jeden mówił, że samochód za dużo pali i strasznie kopci na czarno, ale nie wie czym to jest spowodowane, gdyż sondy lambdy są sprawne.

Mam w związku z tym pytanie, czy jest sens w ogóle wymieniać przepustnice razem z silnikiem krokowym i czy to pomoże pozbyć się tych falujących obrotów, bo z tego co czytam od miesięcy na forum najprawdopodobniej jest to jej wina? Proszę o pomoc znawców tematu...

seir - 01-09-2009, 01:53

Przy tak niskim przebiegu? Raczej to nie przepustnica... Polecałbym przekręcenie innej przepustnicy na próbę.
Bartek - 01-09-2009, 08:00

Cytat:
Przy tak niskim przebiegu?


przebieg nic nie ma do padaki przepustnicy - naprawiałem przepustnicę po przebiegu 22 000 km...

Obstawiam przepustnicę lub potencjometr przy pedale gazu....

Nail_s - 01-09-2009, 09:21

Bartek napisał/a:
Cytat:
Przy tak niskim przebiegu?


przebieg nic nie ma do padaki przepustnicy - naprawiałem przepustnicę po przebiegu 22 000 km...

Obstawiam przepustnicę lub potencjometr przy pedale gazu....


U mnie nikt w okolicy nie zajmuje sie naprawianiem przepustnic. Czyli polecacie wymienic? Mam jedna z tego rocznika do GDI za 440zl razem z krokowcem, brac?

Edytowano 2.09.2009: Kupiłem tą przepustnicę z możliwością zwrotu, zobaczymy czy to jej wina... Dziękuję Panowie za podpowiedzi. Pozdrawiam

Edytowano 9.09.2009: Niestety ale wymiana przep.+ nauka obrotów (2x) nic nie dało, dalej jest tak samo... Przepustnica była założona wyczyszczona na glanc.
Zauważyłem natomiast jedną rzecz... Gdy silnik jest mocno rozgrzany i pomęczę samochód na trasie jakichś 3 km, gdy na chwilę przystanę i wrzucę na luz obroty skaczą niemiłosiernie, lecz po ok. 3-4 min wszystko wraca do normy i obroty pięknie się wyrównują. Później znowu ruszam przejechać kawałek, przystaję, znowu wariują, po czym wyrównują się i tak na okrągło.
Może to coś związanego z temperaturą płynu chłodzącego? Gdy samochód się mocno nagrzeje to robią się cyrki. A może wina wtryskiwaczy? Wadliwą przepustnicę i TPS można wykluczyć, bo już sprawdzone...
Problemy z obrotami natomiast nie występują W OGÓLE gdy mam włączoną klimatyzację!
Mógłbym nawet podjechać do jakiegoś speca od Mitsubishi w PL (Warszawa?), byle był w stanie mi pomóc, bo na prawdę mam już tego dosyć.
Proszę o pomoc.

Arkadi - 13-04-2010, 09:52

Nail_s czy możesz opisać co się dzieje po wymianie tej przepustnicy co kupiłeś.
Ja mam identyczny problem ,tylko jeszcze dochodzi falowanie podczas dojeżdżania do skrzyżowania obroty skaczą na 1300 a potem opadają . A przy jeździe na luzie utrzymują się na poziomie 1200.
Pozdrawiam.

Nail_s - 13-04-2010, 13:22

Niestety Arkadi,ale po wymianie przepustnicy i adaptacji obrotow bylo wciaz tak samo. Bylem u niezliczonej ilosci mechanikow,elektromechanikow i nikt nie byl w stanie mi pomoc. Chcialem jeszcze sprobowac z podmiana przeplywomierza,ale dalem sobie juz spoko. Sprzedalem juz to auto,bo mialem dosyc tego silnika. Faktem jest jednak,ze auto jest jednym z najpiekniejszych jakie widzialem w tej cenie.Zycze powodzenia i sorki,ze nie moglem pomoc.Pozdrawiam
radek79 - 13-04-2010, 20:09

Arkadi zadzwoń tutaj gość ma naprawdę wiedzę na temat GDI tel605 446 966
Arkadi - 15-04-2010, 18:54

Dzięki Radek79 rozmawiałem z tym Panem z pod tego Tel 605 446 966.Gość sprawia wrażenie że wie co mówi ale mieszka za daleko Łodzi i przestraszył mnie ewentualnie najgorszym scenariuszem naprawy za około 3000,00 zł. Według mnie problem tkwi w jakieś niewielkiej usterce tylko nikt do tej pory nie potrafi tego ustalić .
Pozdrawiam

Bartek - 15-04-2010, 19:41

Arkadi napisał/a:
najgorszym scenariuszem naprawy za około 3000,00 zł.


Gość ma fantazję..... W miarę wolnego czasu staram się takie tematy załatwiać za max 10% tej kwoty :D

Arkadi - 15-04-2010, 20:28

Bartku wydaje mi się że rozmawialiśmy przez telefon i kiedyś wstępnie byliśmy umówieni .Jednak moja praca czasami komplikuje moje plany .Jeżeli Jesteś nadal zainteresowany moją usterką to będę cie prosił o pomoc.
Ps. Czy Mieszkasz za Warszawą ?
Jeśli tak to mam do Ciebie telefon, skontaktuje się z Tobą .
Pozdrawiam

DUDEK81 - 16-10-2011, 21:27
Temat postu: [EA3A/W 2.4] nierówne obroty silnika
Mam pewien problem ze swoim Galantem. Otóż sprawa przedstawia się następująco:
Po odpaleniu auto zachowuje się normalnie, po jakiś 2 minutach jak pochodzi na wolnych obrotach, samochód spada z obrotów. Zachowuje się tak jakby chciał zgasnąć jednak nie gaśnie, obroty wahają się między 500 a momentami nawet 2000. Jak jadę na piątym biegu samochód jedzie równo, nie szarpie jednak kiedy chcę zredukować bieg, bardzo szybko spada z obrotów i szarpie. Wymieniłem świece, ale problem nie zniknął. Dodatkowo, nie wiem czy ma to związek, ale czuć zapach spalin wewnątrz samochodu, a z wydechu wydostaje się chmura dymu. Zauważyłem również ubytki oleju. Czy to jakaś uszczelka? Cewki? proszę o pomoc.

radek79 - 16-10-2011, 21:43

na początek prawidłowy restart komputera , znajdziesz na forum jest specjalny do GDI ,powinien załatwić sprawę z falującymi obrotami , ubytki oleju mogą wskazywać na z użyte uszczelniacze zaworowe lub może uciekać uszkodzonymi uszczelniaczami na wałkach rozrządu
fj_mike - 16-10-2011, 21:51

radek79 napisał/a:
lub może uciekać uszkodzonymi uszczelniaczami na wałkach rozrządu

Czytając po objawach jakie napisał DUDEK81 mogą być pierścienie tłokowe.
Proponuję zacząć od pomiaru kompresji na cylindrach.

radek79 - 16-10-2011, 22:04

fj_mike napisał/a:
radek79 napisał/a:
lub może uciekać uszkodzonymi uszczelniaczami na wałkach rozrządu

Czytając po objawach jakie napisał DUDEK81 mogą być pierścienie tłokowe.
Proponuję zacząć od pomiaru kompresji na cylindrach.

teoretycznie tak ale by musiał być dobrze zarżnięty ale po wymianie uszczelniaczy kompresja też wzrośnie , zresztą kilka gdi przez moje ręce przeszło i zawsze to były uszczelniacze zaworowe lub ciekło rozrządem

fj_mike - 16-10-2011, 22:11

radek79, masz rację. Pomiar kompresji to prosta i nie droga czynność. Od razu będzie widać co jest nie tak ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group