To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

3000GT/GTO Techniczne - IPS, TPS, wolne obroty

Anonymous - 09-09-2009, 14:18
Temat postu: IPS, TPS, wolne obroty
Zwariowałem. Korzystając ze strony Krzyżaka i opisu regulacji IPS, TPS oraz wolnych obrotów w silnikach DOHC odkryłem kilka niespodzianek i kompletnie nie wiem, czy powinno tak być, a nie inaczej.
Dlatego proszę Was o pomoc. Po pierwsze brak IPS tzn. nie ma go przy sprężynie wolnych, a wg instrukacji Krzyżaka powinna być. TPS myślę, że ustawiony wg zalecanej wysokości. No i teraz regulacja wolnych obrotów. Starałem się znaleźć gniazdo serwisowe, które powinno być przy puszce z bezpiecznikami. I znowu zonk, nie ma jej. Dziwna sytuacja, ponieważ gdy już silnik się rozgrzeje mogę bez żadnego masowania pinów 10 oraz 12 regulować obroty silnika. Dodam jeszcze, że non stop świeci mi się kontrolka abs, co jakby sugerowało, że silnik pracuje non stop w trybie serwisowym. Macie może jakieś pomysły jak to rozgryźć? Z góry dzięki za cenne propozycje.

Krzyzak - 09-09-2009, 14:46

kontrolka abs odpowiada za bledy abs a nie silnika
jesli to jest 3k 2generacji, to nie bedzie tego zlacza z mojego opisu oraz nie bedzie osobnego IPS, bo jest wbudowany w TPS
jesli nie masz problemow z obrotami, to nie ruszaj - ew. ustaw je tylko srubka glowna w przepustnicy i tyle

Anonymous - 09-09-2009, 15:10

Cześć Krzyżak. No właśnie jest to 2g w automacie i kompletnie zdębiałem. A problem z obrotami to mam jak wrzucę D lub R, silnik przy wciśniętym pedale hamulca np. na światłach ma tendencje do gaśnięcia. Na pozycji P lub N jest wszystko idealnie. Co to może być?
P.S. Kiedyś pisaliśmy ze sobą. Było to chyba w 2001 lub 2002r. na innym forum.

Krzyzak - 09-09-2009, 21:32

trudno mi powiedziec - 3000GT to naprawde kosmiczne auto i tam ma sie co psuc lub wplywac na powstawanie problemow
a przepustnica byla czyszczona?
ew. na pierwszy strzal, to moze byc problem z silniczkiem krokowym, choc predzej mogles cos zepsuc przy regulacji obrotow i stad gasniecie

Anonymous - 10-09-2009, 21:04

Krzyżak,
była robiona generalka silnika. Wszystko na ori częściach z usa, prawie wszystkie od Kiepucziego. Od odbioru z warsztatu mam ten problem. Zapytam nieśmiało, gdzie jest krokowiec w 3kGT? Czyżby pod trąbą słonia, czyli dolotem? Dzięki za info to go sprawdzę.

Krzyzak - 11-09-2009, 09:39

krokowiec jak zwykle w przepustnicy - od spodu najczesciej
Anonymous - 11-09-2009, 10:16

Bardzo dziękuję Krzyżak. Sprawdzę w weekend i dam znać, czy jest ok.
slawekpurc - 11-09-2009, 21:17

james. nie jestem pewien ale user tabek mial chyba ten sam problem cos na wolnych obrotach i jakos sobie z tym poradzil..
tabek - 12-09-2009, 17:59

no u mnie bylo tak ze gasl na wolnych obrotach i byla to wina silniczka krokowego ktory zstal wymieniony i problem znikl, teraz mam tak ze jak uruchamiam silnik mam na zimnym ok 1500 obr/min - mi sie wydaje ze troche duzo, ale po krotkiej chwili schodzi do 700-750 i tak juz zostaje, nie gasnie


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group