To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Galant E3xA i starsze - Pali bezpiecznik 20A CMH (MPI).

szubab - 10-09-2009, 22:49
Temat postu: Pali bezpiecznik 20A CMH (MPI).
Witam.
Dziś rano auto przestało mi nagle jechać. Po przekręceniu kluczyku świeciła się kontrolka akumulatora i oleju, nie zapalała się kontrolka komputera. Po krótkich oględzinach stwierdziłem że jeden z bezpieczników (20A) jest spalony. Bezpiecznik opisany był jako CMH (MPI).
Założyłem nowy (30A) po przejechaniu 10km bezpiecznik uległ spaleniu, następny bezpiecznik przepalił się po 5 sekundach od przekręcenia kluczyka.
Samochód odholowałem do elektryka, obawiam się jednak, że może sobie z tym problemem nie poradzić (przynajmniej w moim mieście elektrycy najwyraźniej boją się japońskich marek). Dostarczyłem mu manuala ze strony mitsumaniaka, czekam co z tego wyniknie.
Nadmienie jeszcze, bo to może być istotne, że samochód od jakiegoś roku nie pali na benzynie. Jeździ tylko na LPG. Najprawdopodobniej jest to spowodowane awarią pompy paliwa.
Może ktoś miał podobny problem ze swoim galantem?
Za co odpowiedzialny jest ten bezpiecznik i co należało by sprawdzić przede wszystkim?
Z góry dziękuje za pomoc :)


Poniżej zdjęcia




Krzyzak - 11-09-2009, 09:24
Temat postu: Re: Pali bezpiecznik 20A CMH (MPI).
szubab napisał/a:
co należało by sprawdzić przede wszystkim?

- ECU (zmieniles kondensatory?)
- przekaznik glowny
.
.
.
.
- instalacje lpg - ta szczegolnie potrafi robic cyrki

szubab - 11-09-2009, 09:48

Od przeszło dwóch lat jeżdżę na ECU (Hyundai Sonata 2L 1990r. typ ECU: E2T14775A), nie miałem z nim wcześniej problemów. Mam jeszcze swój stary ECU z przelutowanymi kondensatorami, nie działał zbyt sprawnie (problemy z przyśpieszaniem) ale działał. Mogę go podmienić i sprawdzić.

[ Dodano: 16-10-2009, 11:19 ]
Panowie elektrycy stwierdzili, że bezpiecznik się pali przez zwarcie w wiązce do pompy paliwa. Zważywszy na fakt, że od ponad roku samochód nie jeździł na benzynie (nie chciał), obeszli mu pompę paliwa nie prując wiązki. Efekt naprawy był taki, że problem palenia bezpiecznika przestał istnieć i samochód zaczął jeździć.
Niestety w trakcie pracy silnika pali mi się bez przerwy kontrolka Check Engine (a dokładniej po przekręceniu kluczyka gaśnie po ok. 5 s, zapalam silnik i się na powrót zapala). Przypuszczam że jest to spowodowane brakiem sygnału z pompy paliwa.
Nie przeszkadzało by mi to zbytnio, gdyby nie fakt, że samochód niedługo po naprawie zaczął słabo odpalać. Nieźle muszę nakręcić rozrusznikiem żeby po zimnej jesiennej nocce w końcu załapał. Nadmienię tylko, że zeszłą zimę palił na gazie bez problemów nawet przy -15 stopniach.
Moje pytanie jest takie, czy brak sygnału z pompy paliwa (palenie się ciągłe check engine może mieć wpływ na odpalanie samochodu?
Czy można w prosty sposób oszukać ECU tak by nie zapalał kontrolki check engine?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group