Eclipse - Techniczne - [1G 90-94] pomocy ciagle pali mi sie check engine pomocy
feta182 - 16-09-2009, 00:19 Temat postu: [1G 90-94] pomocy ciagle pali mi sie check engine pomocy mianowicie mam taki problem wczoraj odpiolem akumulator do ładowania dzisiaj go podpinam jadę a tu nagle zapala sie kontrolka check engine kolega mi powiedział żebym sprawdził sobie błędy ta diodom sprawdziłem 13,14,21,25,i w dodatku autko tez zaczęło inaczej pracować jest słabsze i niema takiego przyspieszenia według tych błędów jest to przeplywka ale zrąbałaby sie przez odpięcie akumulatora jeśli jest jakiś sposób nie wiem zrobić reset koma to proszę o jakaś dobra rade najlepiej na gg będę bardzo wdzięczny mój nr 5951365 piszcie nawet jak mnie nie bedzie możecie zostawić mi swój numer koma oddzwonię z góry wielkie dzięki
Adaho_krak - 16-09-2009, 00:39
Zrób reset ECU (kompa), odepnij klemy na ok. minutę, zapnij klemy, odpal auto nie włączaj żadnych odbiorników elektrycznych, nie ruszaj kierownicą - najlepiej odpal auto i wyjdź z niego, stań obok i czekaj aż załączy się wentylator, wtedy to ECU będzie po resecie. W/w czynności najlepiej wykonać na zimnym silniku, najlepszy efekt. Jeśli dalej wystąpi tyle błędów naraz , znaczy się że padł ECU.
zenek_bb - 16-09-2009, 05:23
tak jak adaho pisze z tym że najlepiej zrobić to na zimnym silniku czyli np. rano po nocy bez jazdy (czyt. silnik w temp. otoczenia)
to jest wg. instrukcji DSM
rano odpiąć klemy (lepiej dla pewności 5-10 minut) podpiąć, odpalić i nic nie ruszać, niedawać oporów silnikowi i nie dodawać gazu ani nic, wyłączyć lampy, lampki, radia itp itd do włączenia wentylatorów, silnik wyłączyć po wyłączeniu się ich, wg forów DSM najlepiej przejechać autem kilkanaście kilometrów pod różnym obciążeniem żeby ECU dopasował sobie korekty map benzynowych (ja tego nie stosuję, ale nie zaszkodzi)
jak zrobisz to na gorącym silniku to może nietrzymać ci dobrze obrotów potem, jak podczas nauki wolnych obrotów dasz mu obciążenia jakieś to będzie miał potem wyższe wolne obroty
jak go nie nauczysz to na zimnym silniku będzie ci gasł przy wysprzęgleniu przy dojeżdżaniu do skrzyżowania (nipoprawnie działająca funkcja FAST IDLE SPEED wyższe wolne obroty podczas jazdy na luzie)
feta182 - 16-09-2009, 16:04 Temat postu: check engine sprobuje dzisiaj to zrobić bo taki mechanik kolo mnie powiedział żebym sobie przeczyścił przeplywke tylko czym? a i dzisiaj zauważyłem ze jak jest zimny silnik to jest ok ma strzała i wogole jak złapie temo. to sie wlancza check engine i dupa strasznie lichy sie robi ale sprobuje ten reset może da rade
MATi1G - 16-09-2009, 17:48
a przepływke czym Ci kazał wyczyscic mówił ... jestem bardzo ciekawy ... wiesz ze jak rozwalisz przeplywke to nie pojezdzisz sobie uzywana ciezko dostac w dobrym stanie ... a nowa to wydatek paru tysiecy złotych ..ale dla niej jest tez alternatywa w postacu ECU master'a...
przepływke mozesz co najwyzej przedmuchac i przetrzec delikatnie szmatka ale specjalnie w nia nie ingeruj...
http://mitsubishifan.webpark.pl/ błedy
13 -miernik temperatury powietrza
14 - czujnik przepustnicy
21 - miernik temperatury silnika
25 - czujnii ciśnienia powietrza (przepływka być moze ,ale nie koniecznie)
Bartek - 16-09-2009, 18:08
Komputer ECU się kończy - klasyczne objawy
feta182 - 16-09-2009, 20:56
wiec tak zrobiłem jak kazaliście tylko na letnim silniku i lipa po chwili zapaliła sie znowu ta kontrolka ale poczekałem aż wiatrak sie załączy zgasiłem odpaliłem znowu kontrolka sie nie wlancza jadę autko silne jak wcześniej i po chwili znowu sie zapaliła i autko nagle straciło moc ledko je przydlawia jutro sprobuje na zimnym silniku ale nie wiem czy to coś da jak myślicie a to ECU to jest komputer wiecie mniej wiej ile kosztuje i czy to by była jego wina a nie przeplywki już sam nie wiem sprawdziłem błędy i znowu takie same 13,14,21,25 i co teraz mam zrobić
[ Dodano: 16-09-2009, 21:33 ]
a ECU można wsadzić jeszcze z jakiegoś innego Mitsubishi czy tylko z Elipsy miał już ktoś takie przyczyny w swoim aucie
Creatinian1990 - 16-09-2009, 22:45
Kup ECU tylko od tej samej wersji silnikowej i tej samej generacji auta.
Koszt używki jakieś 300-500zł
MATi1G - 17-09-2009, 09:35
najlepiej to wyjmi swoje ECU i zawies do jakiegos RTV moze Ci sie sciezki przepalily ale kondensatory wylaly dosyc czesta przyczyna w ECU w Eclipse...
Uzywke dostaniesz do 1000 zł maks a nowka np w serwisie Mitsu kiedys mi krzykneli 12 500zł
Naprawiłem w serwisie RTV i gra gitara koszt 50 zł
krzypolo - 17-09-2009, 10:18
Sprawdź tutaj KLIK
Anonymous - 20-09-2009, 09:22
Kupisz używkę ale nie wiadomo w jakim tez bedzie stanie ,może jednak spróbuj wymienić kondy w twoim ecu ,otwórz i zobacz czy ma poprzeżerane ścieżki,czy procek jest cały itd
|
|
|