[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Brzeczacy zacisk hamulcowy
wronaa - 24-09-2009, 21:24 Temat postu: [EAxx] Brzeczacy zacisk hamulcowy CZy ma ktos z was moze problem z brzeczącymi zaciskami hamulcowymi.....walcze z tym tematem bezskutecznie od dłuzszego czasu.....ostatnio wpadłem na pomysł , ze byc moze miałem zle złozony zacisk ...chodzi mi o ten bolec ktoryodkreca sie by opuscic zacisk do dołu i wyjac klocki....na jednym z nich na koncu jest gumowy tloczek ....i teraz mam pytanie czy ten bolec z tloczkiem ma byc na gorze czy na dole zacisku ???...
sampler - 24-09-2009, 21:29
Na gorze. Te gumowe oslony mozna tez wymienic. A co do stukania to zacisk nie bedzie stukal. Stukac moze tloczek o klocek badz klocki. Miedzy klockiem a tloczkiem powinna byc specjalnia blaszana podkladka a klocki jezdza na blaszanych sprezynkach.
Hugo - 24-09-2009, 22:51
A ktoś z Was się spotkał z luzami na prowadnicach?
JaGrab3 - 24-09-2009, 23:43
E no tam zawsze jest luz, chyba że jest zapieczone. U mnie przynajmniej jest taki luz, że po włożeniu bolca, lekko można nim poruszac na boki, oczywiscie do momentu az się cały nie schowa. Co więcej nie wydaje mi się, by w tym miejscu za duży luz miał jakies negatywne znaczenie, i tak układ jest w zasadzie cały czas naprężony, po odpuszczeniu hamulca, klocek nie cofa sie - jak na sprężynie - luzy są skompensowane..... ale sobie pogadalem
[ Dodano: 24-09-2009, 23:44 ]
wronaa, ale tam nie ma co brzęczeć.... jaki to jest odgłos - stukanie, czy jakies ocieranie.... napisz coś więcej
swinks_UK - 25-09-2009, 15:22
Częstą przyczyną niewłaściwego działania zacisków jest pomylenie obu pinów w zaciskach. A więc:
- pin górny zw. "lock pin" ma gumkę". Jeśli gumka jest sflaczała, sparciała itp. należy ją wymienić na nową.
- pin dolny (prowadzący), tzw. "guide pin" nie ma gumki.
Oba piny mają inne oznaczenie literowe na łbach.
Po wyciągnięciu, jeśli jest smar na pinach, to należy ich nie wycierać i zostawić jak jest. Jak nie ma smaru, to używamy tylko specjalnego smaru do hamulców odpornego na wysokie temperatury (smar zwykły lub miedziany powodują zapiekanie się zacisków i blokowanie kół).
Hugo - 26-09-2009, 00:11
Cytat: |
Częstą przyczyną niewłaściwego działania zacisków jest pomylenie obu pinów w zaciskach | Jakich pinów i jakim cudem?
BUBU - 26-09-2009, 00:58
Panowie , oprócz klocków hamulcowych , przy montażu jest jeszcze komplet sprężynek (blaszek) link : http://sklep.intercars.co...35&pic=0&moto=0
Jeżeli te elementy się zużyją , to nasze klocki mimo że dobre , to będą sobie radośnie postukiwać , po prostu należy je wymienić razem z klockami , a mało kto to robi
Pozdrav
migro - 26-09-2009, 01:00
Hugo napisał/a: | Jakich pinów i jakim cudem? | Zobacz w manualu np.: str. 35A21 i 35A23
Hugo - 26-09-2009, 10:31
migro napisał/a: | Zobacz w manualu np.: str. 35A21 i 35A23 | I wszystko jasne, ale cały czas byłem przekonany, że na górze zacisku jest nieodkręcany bolec i po odkręceniu śruby na dole obraca się zacisk i podnosi do góry (oś obrotu to górny pin). Zresztą ja tak zawsze robiłem jak tam grzebałem, więc ja pinów pomylić nie mogłem. U mnie stuka ewidentnie zacisk na prowadnicach, ponieważ po kopnięciu w koło jednocześnie trzymając i ciągnąc do siebie zacisk jest cisza. Jak nie trzymam zacisku to klekocze.
Anonymous - 26-09-2009, 16:56
wronaa napisał/a: | CZy ma ktos z was moze problem z brzeczącymi zaciskami hamulcowymi.....walcze z tym tematem bezskutecznie od dłuzszego czasu. | jesli masz klocki ktore sa na wykonczeniu to moze byc cos z czym ja mialem problem http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=25103
Hugo - 26-09-2009, 22:07
Odkręciłem dzisiaj cały zacisk i górna śroba jest na końcu zatoczona i w tym rowku powinna być taka gumka, która u mnie się rozleciała. Naciągnąłem kawałek odpowiedniego i sztywnego wężyka, obciąłem ile trzeba, zmontowałem zacisk do kupy i... daleko nie jechałem, ale zdaje się, że będzie ciiiiiisza
Kopiąc w koło nic nie stuka i najważniejsze, że hamując podczas cofania też nie ma głośnego stuku z lewej strony. Jak ja lubię te naprawy Miśka kosztujące 0 (zero) złotych
robertdg - 26-09-2009, 23:25
Ja w swoim Galu miałem ten sam problem, wynikał on właśnie ze sparciałych gumek górnych prowadnic, a że podeszłem do tego rzeczowo, kupiłem cały zestaw regeneracyjny na oba dociski, w skład wchodzi komplet gumek uszczelniajacych na prowadnice, gumka na górną prowadnice, dolna i górna prowadnica, smar na prowadnice, komplet na jeden zacisk kosztował 80zł, jeżeli blaszki pod klockami są lużne takze nalezy je wymienić, gdyz efekt bedzie mierny, z klockami to wiadomo u kogo w jakim stanie, wymieniasz albo jezdzisz dalej. Powodzenia
Anonymous - 27-09-2009, 01:38
robertdg napisał/a: | kupiłem cały zestaw regeneracyjny na oba dociski, w skład wchodzi komplet gumek uszczelniajacych na prowadnice, gumka na górną prowadnice, dolna i górna prowadnica, smar na prowadnice, komplet na jeden zacisk kosztował 80zł, | masz na mysli takie zestawy ?
ja dalem za dwa jakos 62zeta po znizce w IC
robertdg - 27-09-2009, 08:42
Jezeli to co pokaujesz na zdjeciu jest zestawem o symbolu - QB1349X takim symbolem był oznaczony caly zestaw, to napewno jest to to samo, wizualnie wyglada identycznie, ja niestety kupowałem w JapanCars bo potrzebne bylo mi to od reki gdyz samochod jest mi niezbedny i nie moge sobie pozwolic na to zeby mi auto stalo w oczekiwaniu az znajde tansze czesci, a ja podchodze do auta dosc pedantycznie jak uslysze ze cos zaczyna piszczec, brzeczec to odrazu musze to znalezc bo pozniej mam niespokojna glowe, gdyz zyje w trybie spontanicznych wyjazdow nie moge sobie pozwolic na zly stan techniczny auta, a o znizki w InterCars dopiero sie staram, tu niestety moja strata, no cóż nie ma tego zlego co by na dobre nie wyszlo, wybaczcie poranny elaboracik, Pozdrawiam
[ Dodano: 27-09-2009, 08:56 ]
Wybacz nie zwrocilem uwagi, ze masz auto poliftowe, wiec do niego oprócz QB1349X dostepny jest zestaw QB 1424X, czyli tak jak widze czesciowo numer pokrywa sie z tym co na zdjeciu, i on faktycznie jest tanszy bo za niego powiedzieli mi 72zł za komplet, teraz pytanie w czym moze byc roznica, bo moje prowadnice to tegie masywne,( widac ze male zolte raczki sie postaraly) kawaly miesa pret srednicy 11mm albo i wiecej, dokladnie nie mierzylem, i leb na klucz 17, dlugosci mojego srodkowego palca (tzw. fak ju ) ale z pozoru to co pokazujesz na zdjeciu to wizualnie identyczne
Hugo - 27-09-2009, 12:58
Przejechałem wczoraj ok. 100 km i jest miodzio. Ciiisza... Wymieniałem właśnie tą gumkę widoczną na fotce na końcu śruby stojącej z prawej strony.
|
|
|