Galant/Legnum VR4 EC5A/W 97-02 - Problem z przyspieszaniem
jkrzysztof80 - 24-09-2009, 23:09 Temat postu: Problem z przyspieszaniem Mam problem z przyspieszaniem, tworzy się tzw. "dziura powietrzna" przy obrotach 4-5 tyś. czyli jakby to ująć, jakby nie dostawał paliwa lub odcięcie zapłonu czy coś w tym rodzaju. Na zlocie koleś od diagnostyki znalazł błąd przepływomierza powiedział, że wystarczy przeczyścić i będzie grało. Więc rozkręciłem sobie a tam nic nie jest zabrudzone, więc złożyłem z powrotem. Nie wiecie co może być tego przyczyną? Może wymienić przepływomierz? Mam jeden od 2.5 bez turbo czy będzie pasił? Zaznaczam że jak wcisnę do dechy to nie ma problemów ale obroty sięgają 7tyś i wyżej.
Proszę o jakieś wskazówki i porady bo nie wiem co robić
swinks_UK - 25-09-2009, 16:13
Przepływka z innego modelu nie pasuje. Szukaj od VR4.
Błąd przepływki może wynikać z założonego LPG (podpięta "świnks" od LPG), a sam MAF będzie OK.
Możesz bardziej opisać tą "dziurę"? Wiąże się z szarpnięciem auta? Na benzynie i LPG, czy tylko na jednym paliwie?
Może to być tzw. fuel cut. Wtedy jeśli nie masz podniesionego ciśnienia doładowania, to szukałbym w obluzowaniu węży podciśnień od wastegate do boost selenoidu. Może też węże sparciały albo pękły.
Albo jeśli ci zakładano LPG to coś z podciśnieniami pokręcili, lub niedokładnie pomontowali.
Może też być "cieknący" (puszczający przedwcześnie) dump valve.
Opisz dokładniej, bo scenariuszy mnóstwo.
jkrzysztof80 - 25-09-2009, 23:01
Na benzynie i gazie robi to samo jadąc delikatnie nie mam problemów ale gdy nagle wcisnę mocniej lub do podłogi zaraz odcina dopływ paliwa na ok 0.5 sekundy szarpnie i dalej gniecie już w fotel.
Popatrzę jutro na węże.
Dodając gazu na postoju, nie ma tego w ogóle, występuje tylko podczas jazdy.
Szukając zamiennika przepływomierza lepiej patrzeć na nówkę czy używki brać też pod uwagę?
swinks_UK - 25-09-2009, 23:57
Używka też podejdzie.
Z opisu wygląda na odcięcie (fuel cut).
Po pierwsze zobacz przewody podciśnień przy boost selenoid (sorry, polskich nazw nie pamiętam).
Po drugie nie wiem do jakiego stopnia miałeś mieszane w związku z przeróbką na LPG.
Po trzecie przydałby ci się zegar doładowania, bo wiadomo by było w granicach jakiego ciśnienia ci strzela, albo czy w ogóle ładuje.
Dobra, na początek do sprawdzenia rury z turbin i węże podciśnień.
jkrzysztof80 - 27-09-2009, 13:09
Rury wyglądają w porządku ale coś słychać z przodu i nie jestem pewien bo nie dam rady sprawdzić na lewarku muszę zawitać do mechanika
[ Dodano: 23-10-2009, 19:45 ]
Znalazłem przepływomierz od VR4 za 50 funtów - używka. Jutro jadę odebrać. W związku z tym pytanko czy sama wymiana wystarczy czy muszę podłączać do komputera diagnostycznego i coś ustawiać?
[ Dodano: 24-10-2009, 17:28 ]
Wymieniłem dziś przepływomierz i ta tzw.dziura zmniejszyła się do minimum, są szarpnięcia ale żadzie występują. Czy trzeba jechać na diagnostykę?
[ Dodano: 11-11-2009, 12:01 ]
Problem był z "boost control solenoid" nie wiem jak dokładnie jest po polsku chyba czujnik doładowania czy coś w tym rodzaju, na fotce zaznaczyłem problem w jednej części złamana rurka a w drugiej złamana regulacja
Troszkę ciężkie dojście
wymienione na używkę
nie mam fotki drugiej części.
W każdym bądź razie problem znikł
|
|
|