Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z przyspieszaniem
Autor Wiadomość
jkrzysztof80 
Forumowicz
vrmaniak


Auto: Białe i czerwone
Kraj/Country: UK
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 1127
Skąd: UK, West Midlands
Wysłany: 24-09-2009, 23:09   Problem z przyspieszaniem

Mam problem z przyspieszaniem, tworzy się tzw. "dziura powietrzna" przy obrotach 4-5 tyś. czyli jakby to ująć, jakby nie dostawał paliwa lub odcięcie zapłonu czy coś w tym rodzaju. Na zlocie koleś od diagnostyki znalazł błąd przepływomierza powiedział, że wystarczy przeczyścić i będzie grało. Więc rozkręciłem sobie a tam nic nie jest zabrudzone, więc złożyłem z powrotem. Nie wiecie co może być tego przyczyną? Może wymienić przepływomierz? Mam jeden od 2.5 bez turbo czy będzie pasił? Zaznaczam że jak wcisnę do dechy to nie ma problemów ale obroty sięgają 7tyś i wyżej.
Proszę o jakieś wskazówki i porady bo nie wiem co robić :(
_________________
LEGNUM VR4 2009-2013
FOCUS MK2 2013-?
3000GT 2013-?
Ostatnio zmieniony przez jkrzysztof80 11-11-2009, 12:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 25-09-2009, 16:13   

Przepływka z innego modelu nie pasuje. Szukaj od VR4.
Błąd przepływki może wynikać z założonego LPG (podpięta "świnks" od LPG), a sam MAF będzie OK.

Możesz bardziej opisać tą "dziurę"? Wiąże się z szarpnięciem auta? Na benzynie i LPG, czy tylko na jednym paliwie?

Może to być tzw. fuel cut. Wtedy jeśli nie masz podniesionego ciśnienia doładowania, to szukałbym w obluzowaniu węży podciśnień od wastegate do boost selenoidu. Może też węże sparciały albo pękły.
Albo jeśli ci zakładano LPG to coś z podciśnieniami pokręcili, lub niedokładnie pomontowali.

Może też być "cieknący" (puszczający przedwcześnie) dump valve.

Opisz dokładniej, bo scenariuszy mnóstwo.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
jkrzysztof80 
Forumowicz
vrmaniak


Auto: Białe i czerwone
Kraj/Country: UK
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 1127
Skąd: UK, West Midlands
Wysłany: 25-09-2009, 23:01   

Na benzynie i gazie robi to samo jadąc delikatnie nie mam problemów ale gdy nagle wcisnę mocniej lub do podłogi zaraz odcina dopływ paliwa na ok 0.5 sekundy szarpnie i dalej gniecie już w fotel.
Popatrzę jutro na węże.
Dodając gazu na postoju, nie ma tego w ogóle, występuje tylko podczas jazdy.
Szukając zamiennika przepływomierza lepiej patrzeć na nówkę czy używki brać też pod uwagę?
_________________
LEGNUM VR4 2009-2013
FOCUS MK2 2013-?
3000GT 2013-?
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 25-09-2009, 23:57   

Używka też podejdzie.

Z opisu wygląda na odcięcie (fuel cut).
Po pierwsze zobacz przewody podciśnień przy boost selenoid (sorry, polskich nazw nie pamiętam).
Po drugie nie wiem do jakiego stopnia miałeś mieszane w związku z przeróbką na LPG.
Po trzecie przydałby ci się zegar doładowania, bo wiadomo by było w granicach jakiego ciśnienia ci strzela, albo czy w ogóle ładuje.

Dobra, na początek do sprawdzenia rury z turbin i węże podciśnień.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
Ostatnio zmieniony przez swinks_UK 27-09-2009, 22:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
jkrzysztof80 
Forumowicz
vrmaniak


Auto: Białe i czerwone
Kraj/Country: UK
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 1127
Skąd: UK, West Midlands
Wysłany: 27-09-2009, 13:09   

Rury wyglądają w porządku ale coś słychać z przodu i nie jestem pewien bo nie dam rady sprawdzić na lewarku :( muszę zawitać do mechanika

[ Dodano: 23-10-2009, 19:45 ]
Znalazłem przepływomierz od VR4 za 50 funtów - używka. Jutro jadę odebrać. W związku z tym pytanko czy sama wymiana wystarczy czy muszę podłączać do komputera diagnostycznego i coś ustawiać?

[ Dodano: 24-10-2009, 17:28 ]
Wymieniłem dziś przepływomierz i ta tzw.dziura zmniejszyła się do minimum, są szarpnięcia ale żadzie występują. Czy trzeba jechać na diagnostykę?

[ Dodano: 11-11-2009, 12:01 ]
Problem był z "boost control solenoid" nie wiem jak dokładnie jest po polsku chyba czujnik doładowania czy coś w tym rodzaju, na fotce zaznaczyłem problem w jednej części złamana rurka a w drugiej złamana regulacja



Troszkę ciężkie dojście





wymienione na używkę



nie mam fotki drugiej części.

W każdym bądź razie problem znikł :biggrin:
_________________
LEGNUM VR4 2009-2013
FOCUS MK2 2013-?
3000GT 2013-?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.