Sigma/Diamante Ogólne - Wydech do 12V
Anonymous - 29-09-2009, 14:29 Temat postu: Wydech do 12V A może ktoś z was reflektował by na nowy wydech do swojej sigmy za 2 tygodnie będę miał coś takiego na swoim stanie i przede wszystkim kończy się problem z pękającymi kolektorami wydechowymi
cena całego kpl to około 1500pln ( w zależności od kursu dolara)
Jest jeszcze możliwość takiego wydechu o 200pln tańszy
adpiekar - 29-09-2009, 14:34
kosior1975, Ładne to jest!! A tylny tłumik masz?
Anonymous - 29-09-2009, 14:38
a jaki potrzebujesz polski czy coś lepszego?
bo obecnie mam sam tylny tłumik z obcięta rurą wejściowa do tłumika tak wiec do sedan lub kombi podejdzie tłumik w stanie idealnym jak coś to dzwon
VirMan - 29-09-2009, 14:55
ten pierwszy to jest do katalizatorów pionowych chyba - wygląda jak u mnie
[ Dodano: 29-09-2009, 14:55 ]
i chyba jak wpadnie mi kasa byłbym zainteresowany , jesli podchodzi pod moje katalizatory
Zajc3w - 29-09-2009, 18:12
ja mam jedno zastrzeżenie do ich konstrukcji.
W oryginale jest jeszcze jedno złącze elastyczne między przednią i tylna głowicą, które ma niwelować rozszerzalność cieplną rury. Oba modele będą miały problem z naprężeniami. Albo nie będą przylegały do głowic na ciepło lub zimno, albo będą pękać.
[ Dodano: 29-09-2009, 18:16 ]
Albo się nie znam co jest równie prawdopodobne ;P
VirMan - 29-09-2009, 18:19
chodzi o to ,że żeliwo ma sporą rozszerzalność i jest stosunkowo kruche i sztywne a stal nierdzewna ma stosunkowo małą rozszerzalnosć , oraz jest bardziej miękka i elsatyczniejsza - nie jest to potrzebne pozatym polączone są rurą dalej niż pierwotne , przez co nie ma taich naprężeń , są też lżejsze
Anonymous - 29-09-2009, 18:25
Zajc3w, 1 kpl jest przeznaczony do diamante a tam idą jeszcze katalizatory na uszczelkach po za tym myślę ze te konstrukcje są mocno przemyślane i sprawdzają sie w 2 komplecie (sigma) zauważ ze miedzy 1 a 2 kolektorem jest łączenie śrubowe z uszczelka niwelujące to co piszesz po za tym każdy cylinder ma własny wylot a wiec i temperatura na wylotach na poszczególnych cylindrach jest inna, po za tym łącznik elastyczny ma przede wszystkim tłumić drgania podczas pracy silnik i po to by drgania z 1 głowicy nie urywały śrub od kolektora 2 głowicy i by nie pękały żeliwne kolektory na barankach a w tym przypadku co jest na zdjęciach cały myk polega na tym ze są to kolektory typowo z rury kwasoodpornych i bardziej elastycznych niż żeliwo
Zajc3w - 29-09-2009, 19:14
OK już kumam
Dzięki za wyjaśnienia. Sugerowałem się dwuwarstwowymi rurami w Swifcie gdzie środek jest z nierdzewki. I nie wiedziałem że oryginały są żeliwne w sigmach.
Anonymous - 29-09-2009, 20:28
a no panie żeliwne i powiem tak ciężko znaleźć cale nie popękane prawie wszystkie już z tych roczników mają pęknięcia miedzy barankami
VirMan - 29-09-2009, 21:13
tak btw -czy to nie podejdzie do 24v tez ? - blok ten sam i wydech w tym samym miejscu.. - to tylko pytanie , bo nie pamiętam dokłądnie , ale na mój rozum też wejdzie jak trzeba
[ Dodano: 29-09-2009, 21:14 ]
i ten pierwszy komplet nie ma jużtego dużego katalizatora :] - yessss - to jescze bardziej mi pasuje :]
Anonymous - 30-09-2009, 06:36
do 24v te kpl nie podejdą bo są to inne głowice, inny rozstaw śrub w kolektorach i inny kształt kolektorów już to przerabiałem jak przekładałem silnik ,to są typowe do 12V
VirMan - 30-09-2009, 08:56
hm. - fakt - bo przecież przez głowice wychodzą spaliny... trzebaby te pierwsze baranki inne dać
|
|
|