[XX-92]Galant E3xA i starsze - [E33A 2.0] Problem z hamulcami.
rudi59 - 29-09-2009, 23:31 Temat postu: [E33A 2.0] Problem z hamulcami. Witam! Odebrałem dzisiaj swojego galanta od mechanika. Trafił tam z pękniętym tylnym przewodem hamulcowym. Przewody zostały wymienione na nowe, plyn zostal wymieniony, hamulce odpowietrzone. Problem w tym, że hamulec łapie teraz bardzo nisko, przy samej podłodze i jest bardzo słaby. Co może być problemem?
Maretzky85 - 29-09-2009, 23:46
Złe odpowietrzenie hamulców. Może nie w tej kolejności odpowietrzał.
rudi59 - 30-09-2009, 00:45
Możesz mi powiedzieć coś dokładniejszego na temat kolejności odpowietrzania?
Wook@sH - 30-09-2009, 07:14
Kolejność: Prawy tył, lewy tył, prawy przód, lewy przód.
Maretzky85 - 30-09-2009, 07:26
Nie zawsze, w niektórych modelach prawy tył - lewy przód - lewy tył - prawy przód.
rudi59 - 30-09-2009, 10:02
W jaki sposób mogę zobaczyć, która kolejność odpowietrzania jest u mnie?
Poza tym jaki powinien iść płyn hamulcowy, DOT 4?
Jest to Galant 92r. 2.0 8V z ABS'em
Krzyzak - 30-09-2009, 13:32
zaczynasz od kola, ktore jest najdalej od pompy - tu pompe hamulcowa masz po lewej stronie, wiec kolejnosc:
prawy tyl, lewy przod, lewy tyl, prawy przod i powtarzasz operacje
siudii - 30-09-2009, 15:11
rudi59 napisał/a: | Poza tym jaki powinien iść płyn hamulcowy, DOT 4? |
Tam fabrycznie jest DOT3 a DOT4 oraz DOT5 też pasują i można je mieszać. Jak już będziesz się tym bawił to najlepiej wypompuj wszystko nalej nowego DOT5 i poodpowietrzaj jak należy. Stary płyn łapie wilgoć i potrafi się zagotować.
rudi59 - 30-09-2009, 15:49
Dzwoniłem przed chwilą do swojego mechanika no i stwierdził, że odpowietrzał w takiej kolejności, płyn nowy zalany DOT 4. Skoro dobrze odpowietrzył, to co to może być? Objawy są następujące: przy hamowaniu łapie tylko lewy przedni hamulec, pedał jest miękki(wchodzi do podłogi) i od razu blokuje koło. Jeśli pod pompuje hamulcem dwa-trzy razy to łapie normalnie.
siudii - 30-09-2009, 21:38
To wręcz podręcznikowe objawy zapowietrzonych hamulców. Łapie lewy przedni hamulec bo ma najbliżej od pompy hamulcowej. Mechanik podczas odpowietrzania mógł nie dopilnować stanu płynu hamulcowego w zbiorniku i złapać trochę powietrza, nie wiedząc nawet o tym, potem dolał płynu i myślał, że jest ok.
Proponuje skombinować strzykawkę i kawałek wężyka do niej, klucz 10mm płaski, pomocnika do wciskania pedału i zdjąć tylne prawe koło i spróbować odpowietrzyć. Będzie widać czy było dobrze odpowietrzone.
Maretzky85 - 30-09-2009, 21:51
A czy czasem w pojazdach z ABS nie odpowietrza się inaczej ?
siudii - 30-09-2009, 23:12
Maretzky85 napisał/a: | A czy czasem w pojazdach z ABS nie odpowietrza się inaczej ? |
ABS chyba tu nie ma nic do rzeczy. Ja swojego (z ABS) odpowietrzałem już kilka razy metodą tradycyjną i z bardzo dobrym skutkiem.
rudi59 - 01-10-2009, 13:56
Heh, byłem dzisiaj u mechanika i stwierdził, że hamulce odpowietrzał dwa razy i że między pompą a hamulcami są jakieś kondensatorki, które niby też trzeba odpowietrzyć... ale te są w nie najlepszym stanie i mogą się urwać odpowietrzniki. Pytanie do was, czy to też się odpowietrza czy po prostu facet chce mnie naciągnąć i zbyć?
Anonymous - 01-10-2009, 22:45
w samochodzie z abs owszem sa takowe i mają odpowetrzniki i przyznam racje mechanikowi ze nie starczyło mi odwagi probowac je odkrecac, bo by sie to skoczylo wymianą wszystkich rurek począwszy od pompy. Udało sie natomiast bez tego odpowietrzyc i to kilka razy.
Anonymous - 02-10-2009, 07:34
a nie trzeba odpowietrzać czasem auta z abs-em na włączonym silniku żeby pracowała pompa ???
|
|
|