To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Galant E3xA i starsze - [E33A 2.0] Problem z hamulcami.

rudi59 - 29-09-2009, 23:31
Temat postu: [E33A 2.0] Problem z hamulcami.
Witam! Odebrałem dzisiaj swojego galanta od mechanika. Trafił tam z pękniętym tylnym przewodem hamulcowym. Przewody zostały wymienione na nowe, plyn zostal wymieniony, hamulce odpowietrzone. Problem w tym, że hamulec łapie teraz bardzo nisko, przy samej podłodze i jest bardzo słaby. Co może być problemem?
Maretzky85 - 29-09-2009, 23:46

Złe odpowietrzenie hamulców. Może nie w tej kolejności odpowietrzał.
rudi59 - 30-09-2009, 00:45

Możesz mi powiedzieć coś dokładniejszego na temat kolejności odpowietrzania?
Wook@sH - 30-09-2009, 07:14

Kolejność: Prawy tył, lewy tył, prawy przód, lewy przód.
Maretzky85 - 30-09-2009, 07:26

Nie zawsze, w niektórych modelach prawy tył - lewy przód - lewy tył - prawy przód.
rudi59 - 30-09-2009, 10:02

W jaki sposób mogę zobaczyć, która kolejność odpowietrzania jest u mnie?

Poza tym jaki powinien iść płyn hamulcowy, DOT 4?

Jest to Galant 92r. 2.0 8V z ABS'em

Krzyzak - 30-09-2009, 13:32

zaczynasz od kola, ktore jest najdalej od pompy - tu pompe hamulcowa masz po lewej stronie, wiec kolejnosc:
prawy tyl, lewy przod, lewy tyl, prawy przod i powtarzasz operacje

siudii - 30-09-2009, 15:11

rudi59 napisał/a:
Poza tym jaki powinien iść płyn hamulcowy, DOT 4?

Tam fabrycznie jest DOT3 a DOT4 oraz DOT5 też pasują i można je mieszać. Jak już będziesz się tym bawił to najlepiej wypompuj wszystko nalej nowego DOT5 i poodpowietrzaj jak należy. Stary płyn łapie wilgoć i potrafi się zagotować.

rudi59 - 30-09-2009, 15:49

Dzwoniłem przed chwilą do swojego mechanika no i stwierdził, że odpowietrzał w takiej kolejności, płyn nowy zalany DOT 4. Skoro dobrze odpowietrzył, to co to może być? Objawy są następujące: przy hamowaniu łapie tylko lewy przedni hamulec, pedał jest miękki(wchodzi do podłogi) i od razu blokuje koło. Jeśli pod pompuje hamulcem dwa-trzy razy to łapie normalnie.
siudii - 30-09-2009, 21:38

To wręcz podręcznikowe objawy zapowietrzonych hamulców. Łapie lewy przedni hamulec bo ma najbliżej od pompy hamulcowej. Mechanik podczas odpowietrzania mógł nie dopilnować stanu płynu hamulcowego w zbiorniku i złapać trochę powietrza, nie wiedząc nawet o tym, potem dolał płynu i myślał, że jest ok.
Proponuje skombinować strzykawkę i kawałek wężyka do niej, klucz 10mm płaski, pomocnika do wciskania pedału i zdjąć tylne prawe koło i spróbować odpowietrzyć. Będzie widać czy było dobrze odpowietrzone.

Maretzky85 - 30-09-2009, 21:51

A czy czasem w pojazdach z ABS nie odpowietrza się inaczej ?
siudii - 30-09-2009, 23:12

Maretzky85 napisał/a:
A czy czasem w pojazdach z ABS nie odpowietrza się inaczej ?

ABS chyba tu nie ma nic do rzeczy. Ja swojego (z ABS) odpowietrzałem już kilka razy metodą tradycyjną i z bardzo dobrym skutkiem.

rudi59 - 01-10-2009, 13:56

Heh, byłem dzisiaj u mechanika i stwierdził, że hamulce odpowietrzał dwa razy i że między pompą a hamulcami są jakieś kondensatorki, które niby też trzeba odpowietrzyć... ale te są w nie najlepszym stanie i mogą się urwać odpowietrzniki. Pytanie do was, czy to też się odpowietrza czy po prostu facet chce mnie naciągnąć i zbyć?
Anonymous - 01-10-2009, 22:45

w samochodzie z abs owszem sa takowe i mają odpowetrzniki i przyznam racje mechanikowi ze nie starczyło mi odwagi probowac je odkrecac, bo by sie to skoczylo wymianą wszystkich rurek począwszy od pompy. Udało sie natomiast bez tego odpowietrzyc i to kilka razy.
Anonymous - 02-10-2009, 07:34

a nie trzeba odpowietrzać czasem auta z abs-em na włączonym silniku żeby pracowała pompa ???


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group