[E33A 2.0] Problem z hamulcami. |
Autor |
Wiadomość |
rudi59
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 SOHC 8V 4G63 92r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Cze 2009 Posty: 33 Skąd: Zamosc
|
Wysłany: 29-09-2009, 23:31 [E33A 2.0] Problem z hamulcami.
|
|
|
Witam! Odebrałem dzisiaj swojego galanta od mechanika. Trafił tam z pękniętym tylnym przewodem hamulcowym. Przewody zostały wymienione na nowe, plyn zostal wymieniony, hamulce odpowietrzone. Problem w tym, że hamulec łapie teraz bardzo nisko, przy samej podłodze i jest bardzo słaby. Co może być problemem? |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 29-09-2009, 23:46
|
|
|
Złe odpowietrzenie hamulców. Może nie w tej kolejności odpowietrzał. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
rudi59
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 SOHC 8V 4G63 92r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Cze 2009 Posty: 33 Skąd: Zamosc
|
Wysłany: 30-09-2009, 00:45
|
|
|
Możesz mi powiedzieć coś dokładniejszego na temat kolejności odpowietrzania? |
|
|
|
 |
Wook@sH
Mitsumaniak

Auto: Galant E39A - 2.0 4x4 '89
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 432 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 30-09-2009, 07:14
|
|
|
Kolejność: Prawy tył, lewy tył, prawy przód, lewy przód. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 30-09-2009, 07:26
|
|
|
Nie zawsze, w niektórych modelach prawy tył - lewy przód - lewy tył - prawy przód. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
rudi59
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 SOHC 8V 4G63 92r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Cze 2009 Posty: 33 Skąd: Zamosc
|
Wysłany: 30-09-2009, 10:02
|
|
|
W jaki sposób mogę zobaczyć, która kolejność odpowietrzania jest u mnie?
Poza tym jaki powinien iść płyn hamulcowy, DOT 4?
Jest to Galant 92r. 2.0 8V z ABS'em |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24337 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 30-09-2009, 13:32
|
|
|
zaczynasz od kola, ktore jest najdalej od pompy - tu pompe hamulcowa masz po lewej stronie, wiec kolejnosc:
prawy tyl, lewy przod, lewy tyl, prawy przod i powtarzasz operacje |
|
|
|
 |
siudii
Mitsumaniak 01221/KMM

Auto: Galant 2.0 GLSi 92r. BLOS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 19 Mar 2008 Posty: 244 Skąd: RadoMM
|
Wysłany: 30-09-2009, 15:11
|
|
|
rudi59 napisał/a: | Poza tym jaki powinien iść płyn hamulcowy, DOT 4? |
Tam fabrycznie jest DOT3 a DOT4 oraz DOT5 też pasują i można je mieszać. Jak już będziesz się tym bawił to najlepiej wypompuj wszystko nalej nowego DOT5 i poodpowietrzaj jak należy. Stary płyn łapie wilgoć i potrafi się zagotować. |
_________________ Mój Galant
Moja strona o Galancie
 |
|
|
|
 |
rudi59
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 SOHC 8V 4G63 92r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Cze 2009 Posty: 33 Skąd: Zamosc
|
Wysłany: 30-09-2009, 15:49
|
|
|
Dzwoniłem przed chwilą do swojego mechanika no i stwierdził, że odpowietrzał w takiej kolejności, płyn nowy zalany DOT 4. Skoro dobrze odpowietrzył, to co to może być? Objawy są następujące: przy hamowaniu łapie tylko lewy przedni hamulec, pedał jest miękki(wchodzi do podłogi) i od razu blokuje koło. Jeśli pod pompuje hamulcem dwa-trzy razy to łapie normalnie. |
|
|
|
 |
siudii
Mitsumaniak 01221/KMM

Auto: Galant 2.0 GLSi 92r. BLOS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 19 Mar 2008 Posty: 244 Skąd: RadoMM
|
Wysłany: 30-09-2009, 21:38
|
|
|
To wręcz podręcznikowe objawy zapowietrzonych hamulców. Łapie lewy przedni hamulec bo ma najbliżej od pompy hamulcowej. Mechanik podczas odpowietrzania mógł nie dopilnować stanu płynu hamulcowego w zbiorniku i złapać trochę powietrza, nie wiedząc nawet o tym, potem dolał płynu i myślał, że jest ok.
Proponuje skombinować strzykawkę i kawałek wężyka do niej, klucz 10mm płaski, pomocnika do wciskania pedału i zdjąć tylne prawe koło i spróbować odpowietrzyć. Będzie widać czy było dobrze odpowietrzone. |
_________________ Mój Galant
Moja strona o Galancie
 |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 30-09-2009, 21:51
|
|
|
A czy czasem w pojazdach z ABS nie odpowietrza się inaczej ? |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
siudii
Mitsumaniak 01221/KMM

Auto: Galant 2.0 GLSi 92r. BLOS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 19 Mar 2008 Posty: 244 Skąd: RadoMM
|
Wysłany: 30-09-2009, 23:12
|
|
|
Maretzky85 napisał/a: | A czy czasem w pojazdach z ABS nie odpowietrza się inaczej ? |
ABS chyba tu nie ma nic do rzeczy. Ja swojego (z ABS) odpowietrzałem już kilka razy metodą tradycyjną i z bardzo dobrym skutkiem. |
_________________ Mój Galant
Moja strona o Galancie
 |
|
|
|
 |
rudi59
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 SOHC 8V 4G63 92r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Cze 2009 Posty: 33 Skąd: Zamosc
|
Wysłany: 01-10-2009, 13:56
|
|
|
Heh, byłem dzisiaj u mechanika i stwierdził, że hamulce odpowietrzał dwa razy i że między pompą a hamulcami są jakieś kondensatorki, które niby też trzeba odpowietrzyć... ale te są w nie najlepszym stanie i mogą się urwać odpowietrzniki. Pytanie do was, czy to też się odpowietrza czy po prostu facet chce mnie naciągnąć i zbyć? |
|
|
|
 |
Vlad [Usunięty]
|
Wysłany: 01-10-2009, 22:45
|
|
|
w samochodzie z abs owszem sa takowe i mają odpowetrzniki i przyznam racje mechanikowi ze nie starczyło mi odwagi probowac je odkrecac, bo by sie to skoczylo wymianą wszystkich rurek począwszy od pompy. Udało sie natomiast bez tego odpowietrzyc i to kilka razy. |
|
|
|
 |
dolar2dolar2 [Usunięty]
|
Wysłany: 02-10-2009, 07:34
|
|
|
a nie trzeba odpowietrzać czasem auta z abs-em na włączonym silniku żeby pracowała pompa ??? |
|
|
|
 |
|