Sigma/Diamante Techniczne - KOD 42 i 43
Piotr - 02-10-2009, 17:51 Temat postu: KOD 42 i 43 Witam jestem nowym posiadaczem Sigmy 24v i mam problem wyskakują mi kody usterek 42 i 43 ale niestety w moim wykazie kodów nie ma tych cyfr może ktos wie od czego one są . Chciałbym napomknąć takze ze na benzynie przy dodaniu gazu dusi sie krztusi i strzela a na gazie bez naciskania pedalu gazu gaśnie . Magik mechanik powiedzial mi ze trzeba rozrząd sprawdzić i ciśnienie na kolektorach bo niby napinacz nie napina dobrze i rozrząd moze sie przestaawic (obroty skaczą i są wysokie). Pomocy nie da sie jezdzić moze ktoś wie jak temu zaradzic no i te kody.
lukasz12 - 02-10-2009, 20:11
Czy ten mechanik to polonezy naprawia? Jeśli w tym silniku przeskakuje rozrząd to jest remont głowicy a nie krztuszenie się...
Bład 43 dotyczy EGRu ale z tego co widzę to tylko dotyczy to Diamante w wersi CALIFORNIA.
Szarpanie i gasnięcie może mieć kilka przyczyn - zapłon, paliwo lub przepływomierz.
Piotr - 02-10-2009, 20:26
I ja pomyslalem ze przepływomierz ale on na to ze mial sigmę i ze elektryka jest doskonala i to nie to , sam nie wiem co z tym fantem zrobić . A z tego co wiem to mam sigme a nie diamante a bledy takie jak widze nietypowe. sam nie wiem co z tym robić ktos zna moze mechanika w białymstoku ktory wie od czego zacząć ?? albo ma wolną przepływkę do sprawdzenia.
Anonymous - 02-10-2009, 21:10
Piotr, widziałem ostatnio wiśniową sigmę na Parkowej...to byłeś Ty?
VirMan - 02-10-2009, 21:16
powiedz papa temu mechanikowi skoro gada i nic nie zrobi, jest taki gość z tamtych okolic sław bodajże. On ci szybciej pomoże. Jeśli nie elektryka to zawór EGR ? - nie przejmuj się bardzo EGR ( chyba że masz otwarty cały czas.. to i takie efekty mogą być. ) a błąd pompy paliwa .. hmm nie mam pojęcia.. trzebaby posprawdzać jakie ciśnienie itd. czy nie masz filtrów zatkanych itd. generalnie dużo rzeczy - a delikatnie przestawionego rozrządu bym też nie wykluczył - oprócz błędów.
Anonymous - 02-10-2009, 21:25
VirMan ma rację, Slaw jest w sigmach dobry...jutro się z nim spotkam bo będe w Suwałkach także jak coś potrzeba z części to mogę zabrać (pod warunkiem, że ją ma)
[ Dodano: 02-10-2009, 21:25 ]
albo go zapytam co sądzi o tym przypadku
Anonymous - 02-10-2009, 22:16
Piotr, Witam nowego kolegę powiem tak po 1 na-pewno zmień mechanika !!!!!!!!!!!!! A co do twoich objawów to może być wiele przyczyn ale zacznij od tego skasuj błędy z kompa później auto odpal i spróbuj ponownie zczytać błędy jeśli będą te same to idź w kierunku EGR i pompy paliwa tak jak podpowiadają koledzy .
VirMan, jeśli rozrząd w 24V jest przestawiony choćby o jeden ząb auta nie odpalisz a jak odpalisz będzie nim rzucać jak by był bez poduszek w komorze silnika założony, jeśli o 3 i więcej zablokuje silnik bo zawór z tłokiem się spotka
Piotr - 02-10-2009, 22:35
W poniedziałek jade po mechanikach zobaczymy co wydumaja.
Nie sądziłem że będzie tak szybki odzew dzięki wszystkim za rady , byłem na forum chryslera grand voyagera i nie było tak jak tu
VirMan - 02-10-2009, 23:04
a wiidzisz..czyli 24v jest taki czuły.. no ale też zależy w którą strone. bo jak przestawiony do tyłu , to po prostu nie odpali albo bediz muł nieziemski i strzelał będzie... czy źle myślę ? bo tu chodzi o czasy otwarcia zaworów i zapłon.. chyba ze zapłon bierze z innego miejsca
lukasz12 - 03-10-2009, 00:09
VirMan napisał/a: | a wiidzisz..czyli 24v jest taki czuły.. no ale też zależy w którą strone. bo jak przestawiony do tyłu , to po prostu nie odpali albo bediz muł nieziemski i strzelał będzie... czy źle myślę ? bo tu chodzi o czasy otwarcia zaworów i zapłon.. chyba ze zapłon bierze z innego miejsca |
Zależy który 24V. Te stare (do 92) położenie wału biorą z wałka (jak w 12V z aparatu). Te nowsze 24V (co ja mam) mają czujniki w faktycznych miejscach.
Tak czy inaczej zmiana mechanika zalecana. A numerów błędu nie ma się co doszukiwać bo jeśli dane ECU nie ma opisanego tego numeru - a nie ma to znaczy że raczej on po prostu nie istnieje. A źródła raczej mam odpowiednie więc musiałoby coś się nie zgadzać...Czym były te błędy odczytane? Jedyne błędy 40 to: 41-wtryskiwacz, 43 - EGR, 44 - cewka na 1/4 cylindrze.
A o przepływomierzu kto niby tak zapewniał że to na pewno nie przepływomierz? Poprzedni właściciel? Wszyscy właściciele będą mówić że to nie jego wina i że o samochód dbał jak tylko mógł...nie bądźmy naiwni. Wszystkie diesle na allegro tez maja miedzy 180 a 240 tysięcy, niezależnie czy maja 5 czy 15 lat.
wojtas - 03-10-2009, 07:21
Proponował bym jeszcze sprawdzić przepustnicę i silniczek krokowy czy nie są nadmiernie zapaskudzone. Do tego sprawdzić miernikiem silniczek krokowy.
Piotr - 05-10-2009, 16:34
Błędy pokasowane mechanik nowy i nowe błędy posiadam błąd 71 czyli zawór elektromagnetyczny podciśnienia - elektroniczna regulacja poślizgu napędu i 41 zAwory wtryskowe wtryskiwacze. Przepływka juz zamówiona ma pyc na srode a w czwartek jestem umówiony do mechanika , który za darmo podłączył Sigmę pod kompa i wykrył jeszcze wadliwy czujnik temp. wody i zle ustawiony rozrząd i tu pytanie ----- czy ktoś go zle zamontowal czy regulacja hydrauliczna jest wadliwa i trzeba wymienić ją.
Od Lukasz: pozwoliłem sobie na małą poprawkę bo zapomniałeś zacytować i poprzednie posty się zlały z tym co właśnie napisałeś
Anonymous - 05-10-2009, 21:51
Piotr, No cóż nie każdy potrafi dobrze ustawić rozrząd w 24V a prawda jest taka ze gdy się wymienia rozrząd to napinacz hydrauliczny także powinien być wymieniony, a nie każdy to robi bo koszt całego rozrządu na dobrych japońskich częściach to około 1500pln + robota
|
|
|