Przesunięty przez: lukasz12 12-12-2009, 18:02 |
KOD 42 i 43 |
Autor |
Wiadomość |
Piotr
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Paź 2009 Posty: 13 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 02-10-2009, 17:51 KOD 42 i 43
|
|
|
Witam jestem nowym posiadaczem Sigmy 24v i mam problem wyskakują mi kody usterek 42 i 43 ale niestety w moim wykazie kodów nie ma tych cyfr może ktos wie od czego one są . Chciałbym napomknąć takze ze na benzynie przy dodaniu gazu dusi sie krztusi i strzela a na gazie bez naciskania pedalu gazu gaśnie . Magik mechanik powiedzial mi ze trzeba rozrząd sprawdzić i ciśnienie na kolektorach bo niby napinacz nie napina dobrze i rozrząd moze sie przestaawic (obroty skaczą i są wysokie). Pomocy nie da sie jezdzić moze ktoś wie jak temu zaradzic no i te kody. |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 02-10-2009, 20:11
|
|
|
Czy ten mechanik to polonezy naprawia? Jeśli w tym silniku przeskakuje rozrząd to jest remont głowicy a nie krztuszenie się...
Bład 43 dotyczy EGRu ale z tego co widzę to tylko dotyczy to Diamante w wersi CALIFORNIA.
Szarpanie i gasnięcie może mieć kilka przyczyn - zapłon, paliwo lub przepływomierz. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
Piotr
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Paź 2009 Posty: 13 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 02-10-2009, 20:26
|
|
|
I ja pomyslalem ze przepływomierz ale on na to ze mial sigmę i ze elektryka jest doskonala i to nie to , sam nie wiem co z tym fantem zrobić . A z tego co wiem to mam sigme a nie diamante a bledy takie jak widze nietypowe. sam nie wiem co z tym robić ktos zna moze mechanika w białymstoku ktory wie od czego zacząć ?? albo ma wolną przepływkę do sprawdzenia. |
|
|
|
 |
bubek [Usunięty]
|
Wysłany: 02-10-2009, 21:10
|
|
|
Piotr, widziałem ostatnio wiśniową sigmę na Parkowej...to byłeś Ty? |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 02-10-2009, 21:16
|
|
|
powiedz papa temu mechanikowi skoro gada i nic nie zrobi, jest taki gość z tamtych okolic sław bodajże. On ci szybciej pomoże. Jeśli nie elektryka to zawór EGR ? - nie przejmuj się bardzo EGR ( chyba że masz otwarty cały czas.. to i takie efekty mogą być. ) a błąd pompy paliwa .. hmm nie mam pojęcia.. trzebaby posprawdzać jakie ciśnienie itd. czy nie masz filtrów zatkanych itd. generalnie dużo rzeczy - a delikatnie przestawionego rozrządu bym też nie wykluczył - oprócz błędów. |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
bubek [Usunięty]
|
Wysłany: 02-10-2009, 21:25
|
|
|
VirMan ma rację, Slaw jest w sigmach dobry...jutro się z nim spotkam bo będe w Suwałkach także jak coś potrzeba z części to mogę zabrać (pod warunkiem, że ją ma)
[ Dodano: 02-10-2009, 21:25 ]
albo go zapytam co sądzi o tym przypadku |
|
|
|
 |
kosior1975 [Usunięty]
|
Wysłany: 02-10-2009, 22:16
|
|
|
Piotr, Witam nowego kolegę powiem tak po 1 na-pewno zmień mechanika !!!!!!!!!!!!! A co do twoich objawów to może być wiele przyczyn ale zacznij od tego skasuj błędy z kompa później auto odpal i spróbuj ponownie zczytać błędy jeśli będą te same to idź w kierunku EGR i pompy paliwa tak jak podpowiadają koledzy .
VirMan, jeśli rozrząd w 24V jest przestawiony choćby o jeden ząb auta nie odpalisz a jak odpalisz będzie nim rzucać jak by był bez poduszek w komorze silnika założony, jeśli o 3 i więcej zablokuje silnik bo zawór z tłokiem się spotka |
|
|
|
 |
Piotr
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Paź 2009 Posty: 13 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 02-10-2009, 22:35
|
|
|
W poniedziałek jade po mechanikach zobaczymy co wydumaja.
Nie sądziłem że będzie tak szybki odzew dzięki wszystkim za rady , byłem na forum chryslera grand voyagera i nie było tak jak tu |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 02-10-2009, 23:04
|
|
|
a wiidzisz..czyli 24v jest taki czuły.. no ale też zależy w którą strone. bo jak przestawiony do tyłu , to po prostu nie odpali albo bediz muł nieziemski i strzelał będzie... czy źle myślę ? bo tu chodzi o czasy otwarcia zaworów i zapłon.. chyba ze zapłon bierze z innego miejsca |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 03-10-2009, 00:09
|
|
|
VirMan napisał/a: | a wiidzisz..czyli 24v jest taki czuły.. no ale też zależy w którą strone. bo jak przestawiony do tyłu , to po prostu nie odpali albo bediz muł nieziemski i strzelał będzie... czy źle myślę ? bo tu chodzi o czasy otwarcia zaworów i zapłon.. chyba ze zapłon bierze z innego miejsca |
Zależy który 24V. Te stare (do 92) położenie wału biorą z wałka (jak w 12V z aparatu). Te nowsze 24V (co ja mam) mają czujniki w faktycznych miejscach.
Tak czy inaczej zmiana mechanika zalecana. A numerów błędu nie ma się co doszukiwać bo jeśli dane ECU nie ma opisanego tego numeru - a nie ma to znaczy że raczej on po prostu nie istnieje. A źródła raczej mam odpowiednie więc musiałoby coś się nie zgadzać...Czym były te błędy odczytane? Jedyne błędy 40 to: 41-wtryskiwacz, 43 - EGR, 44 - cewka na 1/4 cylindrze.
A o przepływomierzu kto niby tak zapewniał że to na pewno nie przepływomierz? Poprzedni właściciel? Wszyscy właściciele będą mówić że to nie jego wina i że o samochód dbał jak tylko mógł...nie bądźmy naiwni. Wszystkie diesle na allegro tez maja miedzy 180 a 240 tysięcy, niezależnie czy maja 5 czy 15 lat. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3549 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 03-10-2009, 07:21
|
|
|
Proponował bym jeszcze sprawdzić przepustnicę i silniczek krokowy czy nie są nadmiernie zapaskudzone. Do tego sprawdzić miernikiem silniczek krokowy. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
Piotr
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Paź 2009 Posty: 13 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 05-10-2009, 16:34
|
|
|
Błędy pokasowane mechanik nowy i nowe błędy posiadam błąd 71 czyli zawór elektromagnetyczny podciśnienia - elektroniczna regulacja poślizgu napędu i 41 zAwory wtryskowe wtryskiwacze. Przepływka juz zamówiona ma pyc na srode a w czwartek jestem umówiony do mechanika , który za darmo podłączył Sigmę pod kompa i wykrył jeszcze wadliwy czujnik temp. wody i zle ustawiony rozrząd i tu pytanie ----- czy ktoś go zle zamontowal czy regulacja hydrauliczna jest wadliwa i trzeba wymienić ją.
Od Lukasz: pozwoliłem sobie na małą poprawkę bo zapomniałeś zacytować i poprzednie posty się zlały z tym co właśnie napisałeś |
Ostatnio zmieniony przez lukasz12 05-10-2009, 16:36, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
kosior1975 [Usunięty]
|
Wysłany: 05-10-2009, 21:51
|
|
|
Piotr, No cóż nie każdy potrafi dobrze ustawić rozrząd w 24V a prawda jest taka ze gdy się wymienia rozrząd to napinacz hydrauliczny także powinien być wymieniony, a nie każdy to robi bo koszt całego rozrządu na dobrych japońskich częściach to około 1500pln + robota |
|
|
|
 |
|