[92-96]Colt CA0 - [CA4A 1.6] zaczelo sie od dziurki w chlodnicy
Trusek - 07-10-2009, 23:32 Temat postu: [CA4A 1.6] zaczelo sie od dziurki w chlodnicy otoz tak, jak napisalem w temacie, wracam ze sklepu a tu para spod maski, otwieram i patrze ze woda pod cisnieniem ucieka z chlodnicy przez mala dziurke... kupilem wiec proszek K2 do chlodnic po czym wsypalem... dziura niby sie zakleila.. przejechalem sie, kiedy znow zrobilo sie cisnienie przez dziure znow zaczela uciekac woda... pomyslalem moze uszczelka pod glowica? ale weze itd byly miekkie wiec zglupialem.. usunalem z obiegu termostat, bo pomyslalem ze felerny i nie otwiera sie, po tym zrobilo sie lepiej... zrobilem 50 km i teraz patrze ze woda znow ucieka ta dziura... prosze wiec o rade i jakas diagnoze bo nawet nie wiem jak przedstawic sprawe mechanikom... jakie sa objawy peknietej uszczelki pod glowica? a jesli to nie to, to skad takie cisnienie w uladzie chlodzenia??? z gory dziekuje za porade
tomekrvf - 08-10-2009, 00:21
Trusek, chłodnicy czas już nadszedł.
londolut - 08-10-2009, 01:28
Trusek, wymień chłodnice i nie wymyślaj cudów
Misiek :) - 08-10-2009, 01:48
Mnie leciała para z pod maski i niewiedziałem co to bo nie widziałem wycieku z chłodnicy, aż jak jechał mój ojciec to momentalnie w ciągu minuty temp silnika skoczyła na samą góre. i Wtedy się dowiedziałem, że chłodnice trzeba wymienić. Nie życzę Ci takich wspomnień, i wymień teraz
Trusek - 08-10-2009, 07:43
czyli zakladacie ze termostat ok i kiedy wymienie chlodnice wszystkie dziwne przypadki znikna???
[ Dodano: 08-10-2009, 09:24 ]
Termostat do kitu, wrzucilem do wrzatku i ani nie pomyslal o otwarciu sie ;/ wiec czeka mnie wymiana chlodnicy i temostatu... teraz gdyby mi ktos podpowiedzial jak dobrze dobrac chlodnice do mojego 1.6? i czy termostat w 1.3 i 1.6 jest taki sam??
Romano - 08-10-2009, 11:17
Gdybyś miał uszkodzony termostat to nie gotowała by Ci się woda w chłodnicy bo nie otwierał by obiegu! Ja Ci odradzam jakiekolwiek uszczelnianie chłodnicy. Poprzedni właściciel uszczelnił jakimś specyfikiem chłodnice w moim aucie i fakt, przestało się z niej sączyć, ale przy większych prędkościach samochód się grzał, a podczas miejskiej jazdy wentylator bardzo często się załączał. W międzyczasie zmieniłem termostat, pompe wody. Dopiero teraz po wymianie chłodnicy wszystko powróciło do normy. Auto nie grzeje się przy większych prędkościach, a wentylator podczas miejskiej jazdy włącza się zdecydowanie rzadziej. Zmieniaj chłodnice!
londolut - 08-10-2009, 12:01
Trusek, termostat i chłodnica w 1,6 są inne jak w 1,3.
Trusek - 08-10-2009, 14:45
Chłodnice juz mam w polowie zakupiona, tak jak termostat czytam i czytam po innych forach i sie schizuje ta uszczelka pod glowica ;\ bo niby cisnienie wypycha wode z chlodnicy, ale zadnych oznak oleju w wodzie czy na odwrot nie ma, a weze tez miekkie... mam nadzieje ze chlodnica to bedzie strzal w 10!!! szkoda tylko ze tak duzo kosztuje dzieki chlopaki za pomoc! czas na troche wlasnej inicjatywy i powinno byc ok wymiana chlodnicy to chyba nie jakas wymyslna robota? bo mam zamiar zrobic to sam jesli macie jeszcze jakies haczyki w tej kwestii to prosze pisac, moze czegos jeszcze nie wiem pozdro mitsumaniaki!
Hugo - 08-10-2009, 17:25
Trusek napisał/a: | czytam i czytam po innych forach i sie schizuje ta uszczelka pod glowica ;\ | Jak masz za dużo pieniędzy to możesz niepotrzebnie wymienić uszczelkę pod głowicą . Bez urazy. Ja tylko żartowałem. Trusek napisał/a: | wymiana chlodnicy to chyba nie jakas wymyslna robota? | Choć nigdy nie wymieniałem w żadnym aucie, ale miałem takiego Colta jak Ty i jej wymiana to będzie czysta przyjemność. Max. 1 godz. roboty.
Muri - 08-10-2009, 19:54
Ja też miałem wyciek z chłodnicy, ale pojechałem do takiego speca, który zajmuje się klejeniem tego typu ustrojstw, do teraz działa Kosztowało mnie to 20 zł, a chłodnica była prawie jak sito, przynajmniej ten fachowiec tak twierdził
Pozdro
Trusek - 09-10-2009, 07:41
ja juz swoja wyciagnalem... masakra! w sumie ma prawo jak na 16 lat teraz czekam na nowa i montuje i masz racje HUGO jezeli demontaz sprawil mi tyle przyjemnosci to co bedzie z montazem oby pozniej wszystko wrocilo do normy.. tak sie zastanawialem... moze cos nie tak z pompa wody dodatkowo? obiegu nie ma albo cos? skoro termostat dobry??
mkm - 09-10-2009, 08:05
Trusek, tak wygladala moja chlodnica.
Dziur jeszcze nie bylo takich, zeby sie woda lała, a i tak czasami silnik lapal zbyt wysoka temperature.
Jakbym jeszcze na niej pojezdzil skonczyloby sie tak jak u Ciebie.
Zaloz chlodnice, odpowietrz uklad i ma byc dobrze.
Bedzie zle (i to tez niekoniecznie) jak:
1. Dlugo jezdziles na „gotujacym” silniku i go przegrzales.
2. Dolewales zimna wode na goracy silnik.
3. Zamiast jednego opakowania uszczelniacza, wsypales ich kilka.
4. Nie odpowietrzysz ukladu.
lukaszpl - 09-10-2009, 10:31
Pompę teoretycznie powinno się wymieniać z rozrządem, dodatkowo wirnik pompy chyba jest aluminiowy więc nie powinno się nic z nim dziać.
Stawiałbym raczej na przytkaną chłodnicę, przez co płyn wolniej krążył.
czarnuch23 - 09-10-2009, 11:54
Polecam wymianę chłodnicy na nowa (nie uzywana)
Ja kupilem do swojego colta chłodnice do GTI za 270zl czyli nie majatek a mam gwarancje i nowa chlodnice Koyo.
Mialem podobne problemy jak ty chodz moja chlodnica byla szczelna- silnik sie gotowal na wyzszych obrotach.
Okazalo sie ze chlodnica jest juz za mocno uszkodzona i jej sprwnosc spadla ponizej akceptowalnej. Po wymianie niestety okazalo sie ze dodatkowo mialem przedmuch na uszcelce do ukladu chlodzenia co powodowalo gotowanie sie ukladu przy wiekszych predkosciach.
Po wymianie uszczelki wszytko wrocilo do normy. Jesli boisz sie ze masz przedmuch na cylindrze wykrec swiece- bedziesz widzial czy ci sie cos dzieje.
Jesli zrobisz to na goracym silniku bedziesz slyszal czy plyn paruje do cylindra (u mnie w 1 cylindrze bylo az mokro)
Trusek - 09-10-2009, 14:22
Cytat: | Ja kupilem do swojego colta chłodnice do GTI za 270zl czyli nie majatek a mam gwarancje i nowa chlodnice Koyo. |
Ja tez kupilem koyo za 280 z czego sie bardzo ciesze
Cytat: | Bedzie zle (i to tez niekoniecznie) jak:
1. Dlugo jezdziles na „gotujacym” silniku i go przegrzales.
2. Dolewales zimna wode na goracy silnik.
3. Zamiast jednego opakowania uszczelniacza, wsypales ich kilka.
4. Nie odpowietrzysz ukladu. |
1. Wskaźnik temperatury nie przekroczyl 3/4 skali, wiec chyba bedzie ok
2. Na gorący silnik dolewalem cieplą wode, na poczatku dolewalem zimna, ale auto stalo jakies 15 min, wiec mysle ze tez nie bedzie problemu??
3.wsypalem 1 opakowanie, ktore nie pomoglo.. pozniej wsypalem 1/5 nowego opakowania ktore poskutkowalo choc na te 50 km
4. Uklad powinienem odpowietrzyc dobrze, bo juz kilka razy to robilem
Mimo wszystko zyje nadzieja ze wymiana wystarczy jesli nie to na bank bede pisal i bedziemy szukac przyczyny dalej
[ Dodano: 09-10-2009, 14:26 ]
A i dzwonilem do poprzedniego wlasciciela... Pompa wody byla wymieniana z rozrzadem jakies 4 miesiace temu wiec pompa raczej ok
|
|
|