To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CA4A 1.6] Falujące obroty - benzyna czy sonda?

masakrastyczny - 09-10-2009, 14:07
Temat postu: [CA4A 1.6] Falujące obroty - benzyna czy sonda?
Witam wszystkich forumowiczów jestem nowym użytkownikiem wiec z góry przepraszam za wszelakie błędy mam następujacy problem po przepaleniu sie przedniej żarówki w prawym reflektorze wyjeciu akumulatora wymianie żarowki i podłaczeniu ponownym akumulatora zaczęło sie wydobywac dziwny dzwiek z okolic ECIMulti po paru dniach ten dźwięk samoczynnie zniknął po tygodniu czasu zaczeły wariować obroty. Mianowicie podczas wciskania sprzęgła bądz wrzucania na luz obroty skacza w granicach 1500 - 2000, podczas jazdy i puszczeniu pedału gazu samochód dalej jedzie ze stała predkoscią. Po przekroczeniu 2000 tysiecy obrotów puszczając gaz auto zaczyna w delikatnym stopniu drgać. dodam że przyczyna może być złe paliwo nie mówię to o jakiejś ruskiej benzynie natomiast o zatankowaniu na stacji benzynowej. Po zalaniu następnego dnia zaczeły sie problemy. Wyjedziłem do sucha te bezyne i nastepnie zalałem 98 z tłumika zaczoł walić czarny dym i została okopcona na czarno cała końcówka tłumika. Gdy zostawiam samochód wolno stojący na odpalonym silniku efekt jest jak by takiego plucia dlawienia sie ... nie mam pojęcia co to może być objezdziłem mechanikow i kazdy mowi co innego ... byc może komputer byc może sonda wczesniej silnik działał bez najmniejszego zażutu dlatego nie chciał bym ingerowac w jego obroty ... aha dodam że na zimnym silniku praca jak i obroty zachowuja sie całkiem normalnie HELP nie wiem juz co robic :( :(:(:(:(
londolut - 09-10-2009, 15:26

masakrastyczny, poczytaj ten temat :arrow: FAQ.
Zobacz też stronę Krzyżaka www.mitsubishifan.webpark.pl i zakładkę Dane naprawczo-regulacyjne.

Po opisie, który podałeś wydaje mi się, że starczy reset ECU i nauczenie go wolnych obrotów. Jeśli nie to potem spróbuj ustawić wolne obroty. Później będziemy myśleć dalej.

Hugo - 09-10-2009, 16:36

masakrastyczny miałem identyczne objawy w moim byłem CAO. Poczytaj sobie ten temat:
http://forum.mitsumaniaki...hlight=b%B3%B1d

masakrastyczny - 09-10-2009, 18:27

moim zdaniem tez wystarczy reset ECU zaraz jesli mi sie uda to tak zarobie natomiast jak narazie po wyczyszczeniu krokowca nastapiła znaczna poprawa wrucilo wszytsko do normy juz byłem zadowolony zajechałem tylko na chwilke do sklepu zgazilem silnik i znowu to samo przejechałem zgasilem odpalilem i lipa faluja dalej po czym jak dałem mu 6000 obrotów wrucilo znowu do normy ja już glupieje o co tu chodzi ????????????
JayChyl - 09-10-2009, 18:52

Możesz też spróbowac przeczyścić przepustnicę, potem restart ECU (wyłączasz na minutę minus aku a potem podłączasz ponownie).

To pomaga w małym stopniu ograniczyć falowanie na wolnych obrotach.
Przepustnicę najlepiej czyścić benzyną ekstrakcyjną (ja tak zrobilem w moim ex CA0 1.3). Falowało ale juz w mniejszym stopniu.

lukaszpl - 09-10-2009, 21:43

Do czyszczenia przepustnicy to polecam zmywacz Wurth specjalny do gaźników i przepustnic.
Czyściłem nim przepustnicę tylko że w GDI i egzamin zdał wzorowo :)

masakrastyczny - 17-10-2009, 00:09

witam serdecznie po bardzo dokładnym wyczyszczeniu przepustnicy wymianie świec i resecie ECU problem dalej ten sam wszystko wskazuje na to że to może byc sonda ponieważ mi zaczoł plic jak smok ok 11 na 100 gdzie wcześniej było 6 na 100 i mam cały okopcony tłumik co wcześniej mi się nie zdarzyło mieć, podejrzewam również że przepływomierz moge mieć spalony ale juz sam nie wiem gdzie tkwi przyczyna i co i jak naprawiac ... ;/

[ Dodano: 29-10-2009, 23:36 ]
Witam po sprawdzeniu silniczka krokowego który był czysty i ładnie przesmarowany nie pozostało nic innego jak sprawdzenie sądy a raczej podpieciu jej pod czujnik na żadnym z pinów czujnik nawet nie drgnął co wskazuje na sąde i to by tłumaczyło tak wysokie spalanie (10 l na 100 km) po podpięciu diody (komputera wlasnej roboty diody ) wykazywało mi |..|.... czyli błąd numer 12 - przepływomierz i 14 - czujnik przepustnicy a na dodatek każdy mowi co innego ... ;/ pali mi tyle co bmki z silnikiem 3 litrowym :(



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group