To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA3A/W 2.4] Regulacja Silnika 4G64 (GDi)

Damian780425 - 10-10-2009, 21:23
Temat postu: [EA3A/W 2.4] Regulacja Silnika 4G64 (GDi)
Witam

Mam typowe objawy opisane na pewnej aukcji na Allegro .

Objawem uszkodzenia elementów sterowania silnika w samochodach Mitsubishi z silnikiem GDI jest:
- Złe, nierówne obroty, wypadanie zapłonów
- Zbyt niskie obroty biegu jałowego
- Wypadanie zapłonów, szarpanie podczas jazdy ze stałą prędkością (z i bez ETV)
- Słabe osiągi silnika
- Kody błędów 91 i 92
- w skrajnym przypadku praca na 2 (skrajne) cylindry i maksymalnie 2800 obrotów

www.kscar.eu

Problem polega na tym że do tego magika mam jakieś 500 KM !!!!!!!!
Mieszkam w okolicy Zielonej Góry i nie mam pojęcia gdzie się udać po pomoc .
Jeśli macie jakieś sugestie to bardzo proszę .

Pozdrawiam Wszystkich właścicieli naszych MIśków :lol:

robertdg - 10-10-2009, 21:37

Jezeli chcesz wyszyscic przepustnice, to TUTAJ znajdziesz instrukcje jej czyszczenia, co prawda do Carismy, ale zasada mniej wiecej taka sama, nauczanie obrotów silnika GDI znajdziesz TUTAJ
Damian780425 - 10-10-2009, 22:10

Przepustnica czysta , a z tymi objawami to zależy jak mu odbije raz jest dobrze innym razem cuduje , ale spadek mocy odczuwalny cały czas , miałem 4G63 136km i był żwawszy od tego :?: :!: :?: :!: :?: a ma przejechane podobno 52000 tkm
robertdg - 11-10-2009, 00:34

Zastosuj sie prawidłowo do instrukcji nauki obrotów do której podałem Ci linka, niestety ale w wielu przypadkach które osobiście przerabiałem tylko ta instrukcja dawała pożadane efekty, łacznie nie tylko z kulturą pracy silnika, ale także z jego dynamiką i spalaniem, mam co prawda jedyne watpliwości do tego jak piszesz o odczuwalnym spadku mocy, ten silnik powinien osiągać setke w granicach 9sek, mierząć stoperem to nie jest zbyt dokładne ale mogłbyś się przekonac jak jest jezeli wychodzi w granicach 10s to wszystko ok, nalezy wziasc poprawke na czasy reakcji i masz prosty rachunek opoznienia, pamietaj ze GDI zreszta jak kazdy silnik lubi miec dostep czystego powietrza, takze zadbaj o filtr powietrza, wymien w razie koniecznosci, jezeli chodzi o filtr paliwa, producent podaje wymiane co 130tys km jak sie nie myle, moja osobista sugestja, jezeli masz filtr zewnetrzny (tzn nie zintegrowany z pompa paliwa) wymien go max co 80tys km. Nawet jezeli masz udokumentowany przebieg to ja na twoim miejscu nie oszczedzalbym na drobnostkach
POZDRAWIAM

Damian780425 - 11-10-2009, 11:28

Zamówiłem kąplet wszystkich filtrów , powymieniam wsio co się da wraz z olejem myśle że magnatec 5w40 będzie ok ? Auto kupiłem z 0w30 ale to chyba przesada.
Spróbuje tej nauki obrotów i napiszę o efektach.

radek79 - 11-10-2009, 11:39

witam na 99% procent jest to wina siłownika przepustnicy lub czujnik TPS żeby to z diagnozować na 100% musisz pojechać do serwisu i podłączyć pod kompa, przepustnicę da się zregenerować ,robi to nawet ktoś z forum nie pamiętam ksywki musisz poszukać na pocieszenie powiem że to jedyny problem jaki występuje przy tym silniku i robi się to około co 150tyś/km
robertdg - 11-10-2009, 11:49

Z tego co pisze radek79, moze wynikac ze masz cofniety licznik o 100 000km, jezeli chodzi o olej do tego silnika to zalecany jest shell helix plus ah 10w30, albo motorex GDI, to dwa znane mi oleje zalecane do silnikow z bezposrednim wtryskiem paliwa
Damian780425 - 11-10-2009, 13:51

Właśnie jestem po nauce obrotów jest tak jakby lepiej , ale mimo wszystko leniwie reaguje na pedał w podłogę brak mu tej japońskiej dynamiki ( wiecie o co mi chodzi ) Właśnie zorientowałem się że sobie nie wymienie filtra paliwa bo przysłali mi nie ten co trzeba pod maską go niema albo nie znalazłem , a mówiłem facetowi że występują także w zbiorniku. Sam juz nie wiem gdzie jest ten mój filtr. Co do przebiegu auta bardzo chciał bym wierzyć w jego orginalność Auto kupione z ubezpieczalni środek wyglądał jak nowy skóry i tapicerka
Hugo - 11-10-2009, 14:33

Damian780425 napisał/a:
Właśnie zorientowałem się że sobie nie wymienie filtra paliwa bo przysłali mi nie ten co trzeba pod maską go niema albo nie znalazłem
Nie wiem jak w GDi, ale w 2.0 16V jest przy zbiorniku paliwa na zewnątrz (patrząc od przodu auta jest przed zbiornikiem).
DMX - 11-10-2009, 14:42

Witaj ja mam ten sam problem jestem z bolesławca i tem gadalem z tym magikiem mam do niego ponad 400 km i mowil ze trzeba zostawic auto na tydzien przepustnica czyszczona chociaz on mowil ze to wielki błąd ze czyscilem.....???? spadku mocy chyba nie ma ciagnie dobrze ale za to zaczal kopcic na czarno jak mu mocniej depne
robertdg - 11-10-2009, 14:59

W GDI jest albo w zbiorniku albo w komorze silnika, trzeba popatrzec po przewodach najlepiej, czytalem gdzies tutaj ze ktos sie strasznie nameczyl zeby wymienic ten zewnetrzny filtr, teraz nie potrafie tego znalezc, wiec mozna powedrowac po przewodach paliwowych i poszukac :(

[ Dodano: 11-10-2009, 15:02 ]
DMX, kopcenie w GDI to normalny objaw przy mocniejszym depnieciu, poruszales juz ten teamt, odpowiedzial ci rzeczowo swinks_UK TUTAJ

[ Dodano: 11-10-2009, 15:10 ]
Damian780425, mam jeszcze jedno pytanie, jakim olejem masz zalany silnik, bo powiem szczerze ze spotkalem sie pare razy z sytuacja ze niewlasciwy olej w silniku powodowal naprawde odczuwalny spadek mocy w silniku, nie bylo tego momentu, zrywu, tylko leniwe przyspieszanie, ale nie do przesady

Damian780425 - 11-10-2009, 21:42

Zalany jest 0w30 castrola Jakiś Long Life Slx czy jakoś tak podobnie brzmiąca nazwa , tak kupiłem . Według mnie to trochę przesada lać taki rzadki olej , jak wcześniej pisałeś są zalecane pół syntetyki choć trochę mnie to też nie przekonuje postawił bym na normalny syntetyk 5w40 (choć obiecuje rzetelnie sprawdzić jaki olej powinien być w tym właśnie silniku). Według manuala to jest taka tabela która to nas informuje jaki olej dobrać do właściwych warunków atmosferycznych ( amplituda temperatur ). Spadek mocy temat dość osobliwy ja osobiście czuje że powinien być bardziej Japoński ;-) Poprzednie moje auto to Galant V z silnikiem 4G63 16V 136KM i był Zwinniejszy od np. auta kolegi osławione mocnymi silnikami 2 litrowe 150 konne BMW w mieście nie miał nic do powiedzenia . Lecz na Niemieckiej autostradzie ( mamy blisko ) ;-) :-P osiągi były bardzo zbliżone . I ten mój nowy GDI jest taki bardziej Niemiecki jak Japoński . Dość zawile ale powinniście poczuć mój problem. A opinie o tym właśnie silniku są bardzo pozytywne z nastawieniem na dynamikę !!!!
robertdg - 11-10-2009, 22:03

Damian780425, jak najbardziej jezeli sie dba musi byc wszystko OK, w przeciwnym wypadku konczy sie wszystko tak, jak kolega TUTAJ opisal, niestety wyniklo to z zaniedbania poprzez poprzedniego wlasciciela.
Damian780425 - 11-10-2009, 22:29

Na szczęście jako pierwszy wymieniłem rozrząd , taka nauczka z poprzedniego Miśka już byłem umówiny na wymiane i postanowiłem odbyć jeszcze jedną podróż ( ostatnią jak się okazało ) :? zerwał sie pasek balansu i wślizgną pod pasek główny przeskoczył o kilka ąbków o dziwo zdołałem zjechać z autostrady ale już nie odpalił 8 zaworów ssących poszło sie wietrzyć ale nic sie pozatym nie stało opracowanie gniazd i zaworów, planowanie głowicy i nowy rozrząd. I tu przestrzegam przed częściami zaminnymi niewiadomego pochodzenia wymieniłem uszczelniacze tak proforma i co sie okazało po 3 miesiącach zaczoł brać ogromne ilości oleju 1l na 500 do 1000 km głowica znowu do remontu zawory zaszły takim nalotem że stracił kompresje !!!!!!
Po dotarciu zaworów i wymianie uszczelniaczy było jak dawniej :p .Ach rozpisałem sie nie na temat . Ale tak sobie myśle czy np przy wymianie rozrządu nie strzeliłem sie o jeden ząbek ???

swinks_UK - 11-10-2009, 22:35

robertdg napisał/a:
W GDI jest albo w zbiorniku albo w komorze silnika


W Galancie GDI (EA3x) filtr paliwa jest umiejscowiony tak samo jak w pozostałych Galach serii EAxx, czyli zewnętrznie pod podłogą, mniej więcej na wysokości tylnego siedzenia pasażera.
Do wymiany trzeba podnieść Gala na podnośniku w okolicy tylnego koła. Sama wymiana prosta, tylko nie zapomnieć o odprężeniu układu paliwowego.

Jest jeszcze dodatkowy filterek na pompie paliwa, która zanurzona jest w zbiorniku paliwa. Dostęp od środka kabiny, pod kanapą tylnego siedzenia.

Efekt mułowatości który opisujesz (wypadanie zapłonu, itp.) może być spowodowany również złym założeniem rozrządu (wałek balansowy), lub wadliwą fajkocewką (przebicie).

Przepustnice zaś można czyścić samemu, to nie trudna zabawa, tylko należy robić ostrożnie by nie uszkodzić np. TPSu.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group