[XX-92]Colt C50 i starsze - [C52A 1.5] Jak wymienic plyn chłodniczy?
Anonymous - 30-08-2006, 19:46 Temat postu: [C52A 1.5] Jak wymienic plyn chłodniczy? witam Wszystkich przymierzam sie do wymiany plynu w chodnicy i wiem tyle ze wylewa sie go przez korek w wlewa nowy,czy jest az takie proste czy sa jakies niespodziewajki przy tej czynnosci jakies zapowietrzenia itp (mam misia z 90 roku 1.5 GLXi AT)
Hugo - 30-08-2006, 21:35
Będziesz miał niespodziankę w postaci zapowietrzenia, jeśli nie odkręcisz śrubki odpowietrzającej, która znajduje się przy termostacie na kolektorze ssącym. Jest na klucz 10.
Anonymous - 31-08-2006, 10:48
Jezeli chcesz dokladnie wymienic plyn chlodniczy to jeszcze musisz sposcic z komory silnika.
Jest tam troche chlodziwa wiec warto to oproznic.
Anonymous - 31-08-2006, 14:46
kaeres napisał/a: | Jezeli chcesz dokladnie wymienic plyn chlodniczy to jeszcze musisz sposcic z komory silnika.
Jest tam troche chlodziwa wiec warto to oproznic. |
napisz cos wiecej jak to zrobic, z gory dziekuje
Anonymous - 31-08-2006, 15:55
W 4G92 jest korek spustowy i najnormalniej w swiecie sie ta srubke odkreca.
Wycieka do ostatniej kropelki.
Musi takie cos byc w kazdym silniku bo raczej niemozliwe aby wylew z komory do chlodnicy byl w najnizszym punkcie.
josie - 01-09-2006, 23:43
Hugo napisał/a: | Będziesz miał niespodziankę w postaci zapowietrzenia, jeśli nie odkręcisz śrubki odpowietrzającej, która znajduje się przy termostacie na kolektorze ssącym. Jest na klucz 10. |
Ja zmieniałem nie odpowietrzając i niespodzianki nie miałem, sam się odpowietrzył. A ta śrubka to nie przypadkiem na imbus?
Można po spuszczeniu dmuchnąć w górny wąż od chłodnicy, to wypluje to co miał w bloku.
Hugo - 02-09-2006, 08:17
josie napisał/a: |
Ja zmieniałem nie odpowietrzając i niespodzianki nie miałem, sam się odpowietrzył. A ta śrubka to nie przypadkiem na imbus? |
U mnie jest na klucz 10. Ciekawe, że Ci się nie zapowietrzył, bo u mnie dość poważnie. Na tyle, że ześwirowały obroty silnika (3 000 na wolnych, bo pewnie nie doszedł płyn do gaźnika i nie wyłączyło się ssanie). Później reduktor zamarzł. Masakra. Wychodziłem z siebie.
Krzyzak - 04-09-2006, 20:35
Niczego nie trzeba odpowietrzac - samo sie wszystko odpowietrza.
Po wymianie trzeba tylko dbac o odpowiedni poziom w zb. wyrownawczym (czesto - przez pierwsze 100 km - zagladac i sprawdzac czy nie jest za malo plynu).
Anonymous - 05-09-2006, 07:57
Krzyzak, po co jest srubka odpowietrzajaca ?
Krzyzak - 05-09-2006, 09:18
Nie wiem
Anonymous - 08-09-2006, 18:11
witam
także sam wymieniałem płyn w chłodnicy, nic przy tym nie odpowietrzałem bo po to jest pojemnik wyrówujący, więc nic nie trzeba odkręcać
Anonymous - 11-09-2006, 12:36
Jak bedziesz mial banki powietrza w komorze silnika to nie wyleci do zbiornika wyrownawczego.
Nie jest regula, ze MUSZISZ odpowietrzac. Jezeli nie wylejesz calego plynu chlodzacego z komory silnika to raczej odpowietrzac nie trzeba bo powietrze nie podejdzie.
Ale z tego co widze to pewnie nie spuszczales calego plynu i wlewales nowy, ktory sie wymieszal ze starym.
tomusn - 11-09-2006, 12:55
sprawdzałem w manualu do Colta i nie mogłem znaleźć nic o śrubce odpowietrzającej, aczkolwiek jak pamiętam w manualu do runnera chyba coś o tym było, muszę poszukać z książką na żywo
Krzyzak - 11-09-2006, 13:43
śrubka przy termostacie jest - i to w większości silników, które widziałem, ale nie ma jakiejś specjalnej procedury odpowietrzania przy jej użyciu; jak narazie z niej nie korzystałem nigdy
Anonymous - 11-09-2006, 14:03
Nie trzeba odpowietrzać bo zbiorniczek wyrównawczy nie jsest ciśnieniowy sam się odpowietrza. Śruba owszem jest. Troszkę zawsze się zapowietrza ale wystarczy standartowo kilka razy ścisnąć przewód i jest ok.
|
|
|