To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Colt C50 i starsze - [C52A 1.5] Jak wymienic plyn chłodniczy?

Anonymous - 30-08-2006, 19:46
Temat postu: [C52A 1.5] Jak wymienic plyn chłodniczy?
witam Wszystkich przymierzam sie do wymiany plynu w chodnicy i wiem tyle ze wylewa sie go przez korek w wlewa nowy,czy jest az takie proste czy sa jakies niespodziewajki przy tej czynnosci jakies zapowietrzenia itp (mam misia z 90 roku 1.5 GLXi AT)
Hugo - 30-08-2006, 21:35

Będziesz miał niespodziankę w postaci zapowietrzenia, jeśli nie odkręcisz śrubki odpowietrzającej, która znajduje się przy termostacie na kolektorze ssącym. Jest na klucz 10.
Anonymous - 31-08-2006, 10:48

Jezeli chcesz dokladnie wymienic plyn chlodniczy to jeszcze musisz sposcic z komory silnika.
Jest tam troche chlodziwa wiec warto to oproznic.

Anonymous - 31-08-2006, 14:46

kaeres napisał/a:
Jezeli chcesz dokladnie wymienic plyn chlodniczy to jeszcze musisz sposcic z komory silnika.
Jest tam troche chlodziwa wiec warto to oproznic.


napisz cos wiecej jak to zrobic, z gory dziekuje

Anonymous - 31-08-2006, 15:55

W 4G92 jest korek spustowy i najnormalniej w swiecie sie ta srubke odkreca.
Wycieka do ostatniej kropelki.
Musi takie cos byc w kazdym silniku bo raczej niemozliwe aby wylew z komory do chlodnicy byl w najnizszym punkcie.

josie - 01-09-2006, 23:43

Hugo napisał/a:
Będziesz miał niespodziankę w postaci zapowietrzenia, jeśli nie odkręcisz śrubki odpowietrzającej, która znajduje się przy termostacie na kolektorze ssącym. Jest na klucz 10.


Ja zmieniałem nie odpowietrzając i niespodzianki nie miałem, sam się odpowietrzył. A ta śrubka to nie przypadkiem na imbus?

Można po spuszczeniu dmuchnąć w górny wąż od chłodnicy, to wypluje to co miał w bloku.

Hugo - 02-09-2006, 08:17

josie napisał/a:

Ja zmieniałem nie odpowietrzając i niespodzianki nie miałem, sam się odpowietrzył. A ta śrubka to nie przypadkiem na imbus?


U mnie jest na klucz 10. Ciekawe, że Ci się nie zapowietrzył, bo u mnie dość poważnie. Na tyle, że ześwirowały obroty silnika (3 000 na wolnych, bo pewnie nie doszedł płyn do gaźnika i nie wyłączyło się ssanie). Później reduktor zamarzł. Masakra. Wychodziłem z siebie.

Krzyzak - 04-09-2006, 20:35

Niczego nie trzeba odpowietrzac - samo sie wszystko odpowietrza.
Po wymianie trzeba tylko dbac o odpowiedni poziom w zb. wyrownawczym (czesto - przez pierwsze 100 km - zagladac i sprawdzac czy nie jest za malo plynu).

Anonymous - 05-09-2006, 07:57

Krzyzak, po co jest srubka odpowietrzajaca ?
Krzyzak - 05-09-2006, 09:18

Nie wiem :)
Anonymous - 08-09-2006, 18:11

witam

także sam wymieniałem płyn w chłodnicy, nic przy tym nie odpowietrzałem bo po to jest pojemnik wyrówujący, więc nic nie trzeba odkręcać

Anonymous - 11-09-2006, 12:36

Jak bedziesz mial banki powietrza w komorze silnika to nie wyleci do zbiornika wyrownawczego.
Nie jest regula, ze MUSZISZ odpowietrzac. Jezeli nie wylejesz calego plynu chlodzacego z komory silnika to raczej odpowietrzac nie trzeba bo powietrze nie podejdzie.
Ale z tego co widze to pewnie nie spuszczales calego plynu i wlewales nowy, ktory sie wymieszal ze starym.

tomusn - 11-09-2006, 12:55

sprawdzałem w manualu do Colta i nie mogłem znaleźć nic o śrubce odpowietrzającej, aczkolwiek jak pamiętam w manualu do runnera chyba coś o tym było, muszę poszukać z książką na żywo
Krzyzak - 11-09-2006, 13:43

śrubka przy termostacie jest - i to w większości silników, które widziałem, ale nie ma jakiejś specjalnej procedury odpowietrzania przy jej użyciu; jak narazie z niej nie korzystałem nigdy
Anonymous - 11-09-2006, 14:03

Nie trzeba odpowietrzać bo zbiorniczek wyrównawczy nie jsest ciśnieniowy sam się odpowietrza. Śruba owszem jest. Troszkę zawsze się zapowietrza ale wystarczy standartowo kilka razy ścisnąć przewód i jest ok.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group