To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sigma/Diamante Techniczne - Sigma po chwili normalnej pracy dławi sie , obroty spadają

gregus - 19-10-2009, 16:48
Temat postu: Sigma po chwili normalnej pracy dławi sie , obroty spadają
Witam,

Szukam pomocy w imieniu kolegi który posiada Sigmę z roku 92, 24zaw. TCL. gaz.
Efekt usterki jest taki, że po odpaleniu silnik pracuje dobrze, ale po jakiejś średnio minucie, czasem od razu, przestaje równo chodzić, obroty słychać spadają, przypróbie jazdy , brak mocy, ledwo jedzie na prostej. Zmieniliśmy moduł Power TR, ale nie pomogło. Odczytaliśmy diodą nr błędów. Najpierw wyszły błędy 41 i 53. Po zabawie w zamienianie kabli i cewek zapłonowych miejscami pojawiły się numery 44 i 53, obrotomierz przestał działać, a potem raz działał raz nie. Na forum było żeby najpierw skasować licznik błędów ale nie bardzo wiemy jak to zrobić (akumulator był odłączany). Wszystkie próby na benzynie, gaz odłączony ( na gazie efekty te same). Czy to może wina komputera? POMOCY !!!

VirMan - 19-10-2009, 16:56

po pierwsze nie tak sie to naprawia.. a co do numerów błedow to :

41 - Injector(s). Possible causes: low or high injector coil resistance, connector or harness.

44 - Ignition Coil (cylinders No. 1 and 4). Possible causes: faulty ignition coil, faulty ignition power transistor unit, connector or harness.
52 - Ignition Coil (cylinders No. 2 and 5). Possible causes: faulty ignition coil, faulty ignition power transistor unit, connector or harness.
53 - Ignition Coil (cylinders No. 3 and 6). Possible causes: faulty ignition coil, faulty ignition power transistor unit, connector or harness.

macie panowie cewkę zepsutą jedną pewnie + prawdopodobnie problem z wrtyskiwaczami.

[ Dodano: 19-10-2009, 16:56 ]
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=35816 niech ktoś bumpa zrobi , bo ludzie szukać nie umieją.

lukasz12 - 19-10-2009, 19:41

Ja bym zaczął od skasowania błędów wypiąc na chwilkę (powiedzmy 10 minut) taki żółty stycznik w okolicy bezpieczników pod maską (puszka koło akumulatora).

Następnie dla pewności odczytać błędy jeszcze raz. Błąd wtryskiwaczy może być spowodowany tym że jest gaz - jak są odcięte to będzie dawał ten błąd - jak wróci na benzynę to check engine zgasnie ale kod błedu zostanie zapamiętany. Wg mnie błąd dalej leży w walniętym power transistor bo gdyby wtryski były kaput to by szarpał od razu.
Przy ostatnim padzie modułu też miałem tak ze zimny chodził przez chwilkę dobrze a po nagrzaniu - po kilkudziesięciu sekundach też się swiecił. Ja proponuje zrobić tak:
-skasowac błędy metodą jak wyżej
-zapiąć diodę i dać kluczyk na ON - bez odpalania silnika- zobaczyć czy są jakieś błędy
-odpalić silnik i zobaczyć jakie błędy wyskoczą.

Jeśli jest jakaś usterka w układzie to błędy zawsze się będą pojawiać do momentu jej usunięcia bo po prostu dla komputera dany obwód jest niesprawny.
Moduł jest do dostania w intercars - trzeba szukać do 3000GT ale jest (ten sam jest tylko różnił się w oryginale tym że w 3000gt była inne mocowanie i mitsubishi daje inne oznaczenie z tego powodu).

PS. Może jednak nie doczytałem - może i cewka padła...cewki są na ebayu w okolicach $150 za komplet...albo używka za 80 zł z allegro (pojedyńcza).

VirMan - 19-10-2009, 22:19

nie czytasz :D - moduł zmienili... ale są błędy cewek , jak poprzekłądali , to innej niż wczesniej.. a wtryski to osobna sprawa..
lukasz12 - 19-10-2009, 22:21

VirMan napisał/a:
nie czytasz :D - moduł zmienili... ale są błędy cewek , jak poprzekłądali , to innej niż wczesniej.. a wtryski to osobna sprawa..


Czytam...ale nie rozumiem :P może i cewki są be ale skąd wiadomo że moduł jest dobry? :)

Piotr - 20-10-2009, 00:27

mam identyczne objawy - jutro rano jade do magika bo juz sam bawic sie w szukanie dziury w calym nie bede. jak bede cos wiedzial to powiem.
lukasz12 - 20-10-2009, 00:28

A magik sie zna na Sigmach albo Mitsubishi chociaż? Lepiej zeby się znał...bo na takiego od co robi VW (TDI) to szkoda czasu i atłasu...
Anonymous - 20-10-2009, 10:42

Piotr, a gdzie ma warsztat ten magik ?? :)
gregus - 20-10-2009, 10:45

VirMan napisał/a:
po pierwsze nie tak sie to naprawia.. a co do numerów błedow to :

41 - Injector(s). Possible causes: low or high injector coil resistance, connector or harness.

44 - Ignition Coil (cylinders No. 1 and 4). Possible causes: faulty ignition coil, faulty ignition power transistor unit, connector or harness.
52 - Ignition Coil (cylinders No. 2 and 5). Possible causes: faulty ignition coil, faulty ignition power transistor unit, connector or harness.
53 - Ignition Coil (cylinders No. 3 and 6). Possible causes: faulty ignition coil, faulty ignition power transistor unit, connector or harness.

macie panowie cewkę zepsutą jedną pewnie + prawdopodobnie problem z wrtyskiwaczami.



My znamy opisy kodów, inaczej bym skąd wiedział jak, i co oznaczają te błyski. Odczytaliśmy, że może to być cewka i dlatego zamieniliśmy miejscami co powinno wyrzucić inny kod na innej parze cylindrów, a jednak został ten sam. Zmierzyliśmy oporność kabli i te podejrzane w zalezności od długości miały ok 5kΩ i krótszy ok 3,5kΩ. Tak więc kable wyglądały też na sprawne.

VirMan - 20-10-2009, 10:54

jak zmieniliscie to wypadła wam druga cewka. - tak po prawdzie to rzebaby zmierzyć oporność cewek i opornośc na kablach doprowadzajacych
Slaw - 25-10-2009, 14:47

Witam.Zadzwoń do mnie postaram się Ci pomóc.Do Suwałk blisko jak co numer do mnie 509-782-102 pozdrawiam


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group