Carisma - Techniczne - Carisma 1.8 GDI - nie zapala za pierwszym.
trolin - 21-10-2009, 20:00 Temat postu: Carisma 1.8 GDI - nie zapala za pierwszym. Witam serdecznie,
Od pewnego czasu pojawia mi sie problem z odpalaniem samochodu. Nie zawsze odpala za pierwszym razem, nawet przy dłuższym przytrzymaniu rozrusznika. Za to za drugim juz zawsze. Zjawisko występuje na zimnym i rozgrzanym silniku. Nie za każdym razem. Powiedzmy ze do drugą próbe odpalenia.
Troche mnie to irytuje, więc bardzo prosze o pomoc.
Diagnostyka komputerem nie wykazała błędów, no i oczywiscie przepustnica czyszczona.
Prosze o pomoc. Jakie macie sugestie ?
wazu - 21-10-2009, 20:41
Nie chcę Cię martwić, ale to mogą być początki padania pompy w.c. Może mieć gdzieś nieszczelność i schodzi z niej ciśnienie po staniu. Oczywiście mogę się mylić, ale miałem podobny problem, szczególnie po nocy, dopiero wymiana pompy usunęła problem, teraz pali od kopa, nawet po kilkudniowej bezczynności.
trolin - 21-10-2009, 21:06
Ale jest i tak ze przejade sie troche, zgasze i po kilku minutach tez nie chwyci za "pierwszym". A bywa, ze po 2 dniach stania zapali odrazu.
M.Cyg. - 21-10-2009, 21:42
trolin - ja mam podobne problemy z uruchomieniem silnika.
Jedyna różnica jaka jest w moim przypadku to to, że mam "antynapad" i po jego dezaktywacji pali od ręki. Problemy wystąpiły z początkiem roku- ok.240kkm. W czerwcu wymieniłem pompę w.c. (używka) jazda bez problemu, ale kłopoty z uruchomieniem pozostały- pali po dezaktywacji.
Przeczesałem fora, ale na nic podobnego się nie natknąłem.
Marek
mis_smis - 21-10-2009, 22:42
Moim zdanie problem tkwi gdzieś w elektronice może immobilizer?? coś nie tak z elektroniką. Jeśli problem byłby z pompą ok, ale nie na ciepłym silniku.
[ Dodano: 21-10-2009, 22:43 ]
Jeśli masz dwa kluczyki spróbuj go odpalić drugim, wykluczysz imo przy kluczyku
robertdg - 21-10-2009, 23:14
Wg mnie jakby to była wada immo to rozrusznik by nawet nie zakrecil (tak jest w wiekszosci aut) ale sprawdzic nie zaszkodzi, wkoncu to nic nie kosztuje, osobiscie sprawdzilbym cisnienie panujace w ukladzie paliwowym, oraz stan mas laczacych karoserje pojazdu z silnikiem lub skrzynia, dodatkowo jezeli to nie da efektu sprawdzenie wtryskiwaczy czy nie leja, oraz w jaki sposob rozpylaja (mogloby to byc adekwatne do bezproblemowego odpalania po dluzszym postoju). Przydaloby sie takze zmierzyc kompresje na cylindrach. Oto najtansze sposoby wyszukania przyczyny, pomierz, popatrz, poprobuj, zapisz wszystko co Ci sie nasuwa na mysl, a pozniej opisz to wszystko w swoich postach moze razem dojdziemy do consensusu.
demeone - 22-10-2009, 01:12
robertdg wlasnie przy immo rozrusznik kreci ale zapalic nie chce bo brak paliwa na pompie
|
|
|