To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Galant/Legnum VR4 EC5A/W 97-02 - wskaznik cisnienia oleju

marexi - 22-10-2009, 01:31
Temat postu: wskaznik cisnienia oleju
Witam!
zakupilem ostatnio wskaznik cisnienia oleju i teraz takie pytanko, jak sie rozgladalem to stweirdzilem ze za bardzo nie ma go do czego zamocowac. i tu pytanie czy ktos kto to ma w swoim kupowal specjalna doladke? czy sam robil? jakie wymiary itp;)

roch_27 - 22-10-2009, 16:51

marexi napisał/a:
i tu pytanie czy ktos kto to ma w swoim kupowal specjalna doladke?
musisz sobie dokupić coś takiego :arrow: ADAPTER FILTRA OLEJU ;)

pozdro

swinks_UK - 23-10-2009, 12:36

Tak jak pisze Piotrek, to tzw. "sandwich plate". Zakłada się w miejsce filtra oleju, potem do adaptora mocuje się filtr.

I na tym koniec dobrych wiadomości ode mnie.
Po kolei, zastanów się czy musisz mieć zegar ciśnienia oleju, może jakieś inne zegary bardziej potrzebne.
To dlatego, że jedyną możliwością wpięcia czujki ciśnienia oleju jest właśnie "sandwich plate", a te jeśli nie są firmowe (np. SARD) to potrafią puszczać na uszczelniających gumach, lub w ogóle można całą uszczelkę wydmuchać samym ciśnieniem oleju.
Sam osobiście doświadczyłem "wypompowania" oleju dołem na drogę przez taką fatalną uszczelkę. Dobrze że na postoju zaraz po uruchomieniu silnika, więc zdążyłem wyłączyć natychmiast silnik. Taka sama przygoda w czasie jazdy i silnik do piachu.
Piszę to bo podobne historie zdarzyły się już kilku członkom CVR4, więc jak stosujesz adaptor to renomowanej firmy.
W każdym razie moje zdanie jest takie, że to nie jest najbezpieczniejsze rozwiązanie.

Czujnik temperatury oleju możesz za to umieścić w misce olejowej, Są dostępne specjalne "korki" spustowe z czujnikiem w środku i wyprowadzonym złączem na zegar.

jkrzysztof80 - 23-10-2009, 20:49

A jest jakaś inna opcja podłączenia tego wskaźnika?
swinks_UK - 23-10-2009, 22:31

Nie bardzo... :|

Pozostaje kupić naprawdę wysokiej klasy adaptor (sandwich plate). Tuleja dokręcająca M20x1.5. Pamietać należy, że docisk adaptora jest tylko w okolicy gwintu tulei (jak w filtrach oleju), więc zewnętrzne krawędzie z uszczelką gumową muszą być porządnie dociśnięte. Potem dokręcasz filtr oleju i znowu zewnętrzne krawędzie to najsłabszy punkt. W dodatku mocno dokręcając filtr możesz zgnieść ("pęknąć" lub przesunąć) uszczelkę na adapterze.
Dlatego odradzam tanie modele z eBaya, Allegro.

jkrzysztof80 - 23-10-2009, 22:51

swinks_UK, Ty masz u siebie ten wskaźnik?
swinks_UK - 23-10-2009, 23:31

Nie.

Mam tylko:
- boost
- oil temp
- AFR
- FPR
w przyszłym roku jak szczęście dopisze będzie jeszcze EGT.

marexi - 24-10-2009, 15:02

a mozecie polecic jakas strone albo dany model tego adaptera?
a Ty Swinks masz mozliwosc kupna tego adaptera gdzies w anglii?? oczywiscie tej lepszej firmy:)

roch_27 - 24-10-2009, 16:03

roch_27 napisał/a:
a mozecie polecic jakas strone albo dany model tego adaptera?
:arrow: Blitz Oil Sensor Block Adapter Sandwich Plate lub z JP :arrow: Blitz , TRUST
pozdro

marexi - 24-10-2009, 18:44

roch_27 napisał/a:
roch_27 napisał/a:
a mozecie polecic jakas strone albo dany model tego adaptera?
:arrow: Blitz Oil Sensor Block Adapter Sandwich Plate lub z JP :arrow: Blitz , TRUST
pozdro



3/4x16UNF (center bolt) / AN8 (union) 12401112

3/4x16UNF (center bolt) / AN10 (union) 12401123

3/4x16UNF (center bolt) / AN12 (union) 12401124

M20xP1.5 (center bolt) / AN8 (union) 12401125

M20xP1.5 (center bolt) / AN10 (union) 12401126

M20xP1.5 (center bolt) / AN12 (union) 12401127
ktory to bedzie dokladnie?

litz Oil Sensor Block Adapter Sandwich Plate
Item number 56747
Blitz Oil Sensor Block Adapter Sandwich Plate. Available in two fittings - please choose from drop down when ordering.
Price : £ 58.00 (including VAT)

na brytyjskiej stornie sa do wyboru da typ A i B 65mm i 70mm, to ktory ?

swinks_UK - 24-10-2009, 22:29

Zmierz średnicę filtra i będziesz wiedział... :wink:

Ale jak już, to bym doradzał dołożyć kilka złotych i nabyć takie coś:
http://www.rhdjapan.com/j...pe-E-60mm-51270

Masz wtedy wolną rękę w dopięciu osobnej chłodnicy oleju :D

[ Dodano: 24-10-2009, 21:40 ]
Co do rozmiaru AN, to tu masz stronę wyjaśniającą:
http://www.pipetubefittings.com/standards.html

W opisie to jest rozmiar otworów w adapterze pod ewentualne linie olejowe (np. do chłodnicy). Chyba najpopularniejsze to AN10.
Ciebie interesuje to by miało gniazda 1/8NPT, bo czujniki mają taki gwint.

marexi - 25-10-2009, 00:54

dziekuje Wam bardzo Chlopaki, kupie to drozsze ale jeszcze zmierze jaki gwint ma moj boost oleju. Ja jestem naprawde ale to naprawde zielony z angielskiego. inne jezyki mi blizsze. napisze jeszcze dokladnie jaki mam filtr i gwint w czujniku i podam to wtredy mi wskazcie jaki z tej stony o Swinska:)
swinks_UK - 25-10-2009, 07:48

Mocowanie filtra masz na 100% M20x1.5.

Czujniki były w 99% robione na 1/8 NPT czy jakoś tak.

Wymiar AN10 lub AN8 jest to węży olejowych jabyś chciał zakładać osobną chłodnicę oleju.

Krzys - 26-10-2009, 15:35

a tego czujnika cisnienia oleju nie mozna podpiac do standardowego czujnika w silniku??gdzie on własciwie jest??bo kiedys własnie kupilem taki trójnik co sie wkreca w miejsce fabrycznego i tam sa trzy wyjscia na podpiecie czujników. ale narazie lezy w garazu bo zegara brak :(
swinks_UK - 26-10-2009, 17:23

Krzys napisał/a:
a tego czujnika cisnienia oleju nie mozna podpiac do standardowego czujnika w silniku??gdzie on własciwie jest??bo kiedys własnie kupilem taki trójnik co sie wkreca w miejsce fabrycznego i tam sa trzy wyjscia na podpiecie czujników. ale narazie lezy w garazu bo zegara brak :(


Dobrze kombinujesz panie Krzysiu... Żebym tylko wiedział w którym miejscu na bloku jest ten czujnik.
Wiem, że tzw. przełącznik ciśnienia oleju jest po stronie rozrządu, trochę powyżej koła napinacza wspomagania kiery.
Kwestia, czy można z niego wziąć "sygnał" ciśnienia.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group