wskaznik cisnienia oleju |
Autor |
Wiadomość |
marexi
Mitsumaniak

Auto: EJ9
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lip 2008 Posty: 517 Skąd: Nowa Sól
|
Wysłany: 22-10-2009, 01:31 wskaznik cisnienia oleju
|
|
|
Witam!
zakupilem ostatnio wskaznik cisnienia oleju i teraz takie pytanko, jak sie rozgladalem to stweirdzilem ze za bardzo nie ma go do czego zamocowac. i tu pytanie czy ktos kto to ma w swoim kupowal specjalna doladke? czy sam robil? jakie wymiary itp;) |
_________________ 92' Colt 1.6 GLXi -
00' Carisma Dynamics 1.8 GDI - sprzedana
98' Galant V6 Winter Edition - sprzedany
97' L - E5CW :( buum było
97' Honda Civic 1.4i
http://forum.mitsumaniaki...p?user_id=13173 |
|
|
|
 |
roch_27
moderator Nutrix Bi-Turbo

Auto: Arteon Shooting Brake R
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 05 Paź 2005 Posty: 2581 Skąd: POznań
|
Wysłany: 22-10-2009, 16:51
|
|
|
marexi napisał/a: | i tu pytanie czy ktos kto to ma w swoim kupowal specjalna doladke? | musisz sobie dokupić coś takiego ADAPTER FILTRA OLEJU
pozdro |
_________________ Legnum VR-4 Type S Twin Turbo - 26.01.12r - accident
ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 23-10-2009, 12:36
|
|
|
Tak jak pisze Piotrek, to tzw. "sandwich plate". Zakłada się w miejsce filtra oleju, potem do adaptora mocuje się filtr.
I na tym koniec dobrych wiadomości ode mnie.
Po kolei, zastanów się czy musisz mieć zegar ciśnienia oleju, może jakieś inne zegary bardziej potrzebne.
To dlatego, że jedyną możliwością wpięcia czujki ciśnienia oleju jest właśnie "sandwich plate", a te jeśli nie są firmowe (np. SARD) to potrafią puszczać na uszczelniających gumach, lub w ogóle można całą uszczelkę wydmuchać samym ciśnieniem oleju.
Sam osobiście doświadczyłem "wypompowania" oleju dołem na drogę przez taką fatalną uszczelkę. Dobrze że na postoju zaraz po uruchomieniu silnika, więc zdążyłem wyłączyć natychmiast silnik. Taka sama przygoda w czasie jazdy i silnik do piachu.
Piszę to bo podobne historie zdarzyły się już kilku członkom CVR4, więc jak stosujesz adaptor to renomowanej firmy.
W każdym razie moje zdanie jest takie, że to nie jest najbezpieczniejsze rozwiązanie.
Czujnik temperatury oleju możesz za to umieścić w misce olejowej, Są dostępne specjalne "korki" spustowe z czujnikiem w środku i wyprowadzonym złączem na zegar. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
Ostatnio zmieniony przez swinks_UK 23-10-2009, 23:34, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
jkrzysztof80
Forumowicz vrmaniak

Auto: Białe i czerwone
Kraj/Country: UK
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2009 Posty: 1127 Skąd: UK, West Midlands
|
Wysłany: 23-10-2009, 20:49
|
|
|
A jest jakaś inna opcja podłączenia tego wskaźnika? |
_________________ LEGNUM VR4 2009-2013
FOCUS MK2 2013-?
3000GT 2013-?
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 23-10-2009, 22:31
|
|
|
Nie bardzo...
Pozostaje kupić naprawdę wysokiej klasy adaptor (sandwich plate). Tuleja dokręcająca M20x1.5. Pamietać należy, że docisk adaptora jest tylko w okolicy gwintu tulei (jak w filtrach oleju), więc zewnętrzne krawędzie z uszczelką gumową muszą być porządnie dociśnięte. Potem dokręcasz filtr oleju i znowu zewnętrzne krawędzie to najsłabszy punkt. W dodatku mocno dokręcając filtr możesz zgnieść ("pęknąć" lub przesunąć) uszczelkę na adapterze.
Dlatego odradzam tanie modele z eBaya, Allegro. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
jkrzysztof80
Forumowicz vrmaniak

Auto: Białe i czerwone
Kraj/Country: UK
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2009 Posty: 1127 Skąd: UK, West Midlands
|
Wysłany: 23-10-2009, 22:51
|
|
|
swinks_UK, Ty masz u siebie ten wskaźnik? |
_________________ LEGNUM VR4 2009-2013
FOCUS MK2 2013-?
3000GT 2013-?
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 23-10-2009, 23:31
|
|
|
Nie.
Mam tylko:
- boost
- oil temp
- AFR
- FPR
w przyszłym roku jak szczęście dopisze będzie jeszcze EGT. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
marexi
Mitsumaniak

Auto: EJ9
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lip 2008 Posty: 517 Skąd: Nowa Sól
|
Wysłany: 24-10-2009, 15:02
|
|
|
a mozecie polecic jakas strone albo dany model tego adaptera?
a Ty Swinks masz mozliwosc kupna tego adaptera gdzies w anglii?? oczywiscie tej lepszej firmy:) |
_________________ 92' Colt 1.6 GLXi -
00' Carisma Dynamics 1.8 GDI - sprzedana
98' Galant V6 Winter Edition - sprzedany
97' L - E5CW :( buum było
97' Honda Civic 1.4i
http://forum.mitsumaniaki...p?user_id=13173 |
|
|
|
 |
roch_27
moderator Nutrix Bi-Turbo

Auto: Arteon Shooting Brake R
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 05 Paź 2005 Posty: 2581 Skąd: POznań
|
Wysłany: 24-10-2009, 16:03
|
|
|
roch_27 napisał/a: | a mozecie polecic jakas strone albo dany model tego adaptera? | Blitz Oil Sensor Block Adapter Sandwich Plate lub z JP Blitz , TRUST
pozdro |
_________________ Legnum VR-4 Type S Twin Turbo - 26.01.12r - accident
ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 |
|
|
|
 |
marexi
Mitsumaniak

Auto: EJ9
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lip 2008 Posty: 517 Skąd: Nowa Sól
|
Wysłany: 24-10-2009, 18:44
|
|
|
3/4x16UNF (center bolt) / AN8 (union) 12401112
3/4x16UNF (center bolt) / AN10 (union) 12401123
3/4x16UNF (center bolt) / AN12 (union) 12401124
M20xP1.5 (center bolt) / AN8 (union) 12401125
M20xP1.5 (center bolt) / AN10 (union) 12401126
M20xP1.5 (center bolt) / AN12 (union) 12401127
ktory to bedzie dokladnie?
litz Oil Sensor Block Adapter Sandwich Plate
Item number 56747
Blitz Oil Sensor Block Adapter Sandwich Plate. Available in two fittings - please choose from drop down when ordering.
Price : £ 58.00 (including VAT)
na brytyjskiej stornie sa do wyboru da typ A i B 65mm i 70mm, to ktory ? |
_________________ 92' Colt 1.6 GLXi -
00' Carisma Dynamics 1.8 GDI - sprzedana
98' Galant V6 Winter Edition - sprzedany
97' L - E5CW :( buum było
97' Honda Civic 1.4i
http://forum.mitsumaniaki...p?user_id=13173 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 24-10-2009, 22:29
|
|
|
Zmierz średnicę filtra i będziesz wiedział...
Ale jak już, to bym doradzał dołożyć kilka złotych i nabyć takie coś:
http://www.rhdjapan.com/j...pe-E-60mm-51270
Masz wtedy wolną rękę w dopięciu osobnej chłodnicy oleju
[ Dodano: 24-10-2009, 21:40 ]
Co do rozmiaru AN, to tu masz stronę wyjaśniającą:
http://www.pipetubefittings.com/standards.html
W opisie to jest rozmiar otworów w adapterze pod ewentualne linie olejowe (np. do chłodnicy). Chyba najpopularniejsze to AN10.
Ciebie interesuje to by miało gniazda 1/8NPT, bo czujniki mają taki gwint. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
marexi
Mitsumaniak

Auto: EJ9
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lip 2008 Posty: 517 Skąd: Nowa Sól
|
Wysłany: 25-10-2009, 00:54
|
|
|
dziekuje Wam bardzo Chlopaki, kupie to drozsze ale jeszcze zmierze jaki gwint ma moj boost oleju. Ja jestem naprawde ale to naprawde zielony z angielskiego. inne jezyki mi blizsze. napisze jeszcze dokladnie jaki mam filtr i gwint w czujniku i podam to wtredy mi wskazcie jaki z tej stony o Swinska:) |
_________________ 92' Colt 1.6 GLXi -
00' Carisma Dynamics 1.8 GDI - sprzedana
98' Galant V6 Winter Edition - sprzedany
97' L - E5CW :( buum było
97' Honda Civic 1.4i
http://forum.mitsumaniaki...p?user_id=13173 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 25-10-2009, 07:48
|
|
|
Mocowanie filtra masz na 100% M20x1.5.
Czujniki były w 99% robione na 1/8 NPT czy jakoś tak.
Wymiar AN10 lub AN8 jest to węży olejowych jabyś chciał zakładać osobną chłodnicę oleju. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Krzys
Forumowicz SYLVER

Auto: Mitsubishi Galant/Legnum VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Kwi 2007 Posty: 470 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 26-10-2009, 15:35
|
|
|
a tego czujnika cisnienia oleju nie mozna podpiac do standardowego czujnika w silniku??gdzie on własciwie jest??bo kiedys własnie kupilem taki trójnik co sie wkreca w miejsce fabrycznego i tam sa trzy wyjscia na podpiecie czujników. ale narazie lezy w garazu bo zegara brak |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 26-10-2009, 17:23
|
|
|
Krzys napisał/a: | a tego czujnika cisnienia oleju nie mozna podpiac do standardowego czujnika w silniku??gdzie on własciwie jest??bo kiedys własnie kupilem taki trójnik co sie wkreca w miejsce fabrycznego i tam sa trzy wyjscia na podpiecie czujników. ale narazie lezy w garazu bo zegara brak |
Dobrze kombinujesz panie Krzysiu... Żebym tylko wiedział w którym miejscu na bloku jest ten czujnik.
Wiem, że tzw. przełącznik ciśnienia oleju jest po stronie rozrządu, trochę powyżej koła napinacza wspomagania kiery.
Kwestia, czy można z niego wziąć "sygnał" ciśnienia. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
|