[XX-92]Colt C50 i starsze - Silnik pulsuje na wyższych obrotach
Anonymous - 02-09-2006, 11:07 Temat postu: Silnik pulsuje na wyższych obrotach Witam! Mam problem z moim samochodem. Gdy włączam silnik wszystko jest ok, jedzie itd, lecz gdy silnik sie zagrzeje, dostaje lekko wyzsze obroty, po czym gdy chcę przyśpieszyć auto się dławi. Po zatrzymaniu się wolne obroty chodzą równo, choć są wyższe niż na zimnym silniku, natomiast jak dodam gazu, obroty pulsują, choć trzymam gaz na tym samym poziomie. Dzieje się to zawsze jak silnik osiągnie już swoją normalną temperaturę pracy. Nie wiem co sie moze dziac, wymienilem:
-termostat
-czujniki temperatury
-sonde lambda
-kable
-swiece
-naprawa komputera
-filtr paliwa
mechanik ustawil zaplon, sprawdzial wtryski, silnik krokowy i wszystko jest ok a samochod strasznie szarpie i zrywa, zaden mechanik nie wie co z tym jest (a bylo ich 7 innych). nawet moge nagrac filmik i podeslac, tylko blagam pomozcie!
wichura1 - 02-09-2006, 13:53
Sciągnij z działu download instrukcję odczytywania błędów osprzętu silnika, sprawdź diodą 12V co padło. http://www.mitsubishi-gra...opic.php?t=3916
josie - 02-09-2006, 14:09
Moim zdaniem wtryski leją, albo skopany jest regulator ciśnienia paliwa na listwie i silnik jest przylewany paliwem. Wskazuje na to podwyższenie obrotów. Obroty pulsują najprawdopodobniej, gdyż komputer z sondy dostaje informacje o zbyt bogatej mieszance i próbuje sterować.
Anonymous - 02-09-2006, 15:19
nie da się ukryć że śmierdzi wtedy z rury niespaloną benzyną
josie - 02-09-2006, 15:22
Zapłon ustawiony? Zawory wyregulowane?
Anonymous - 02-09-2006, 15:29
tak
[ Dodano: 02-09-2006, 15:31 ]
zdarza się że mam spokój tydzień, dwa, czasami w trakcie jazdy jakby coś się odtykalo
josie - 02-09-2006, 15:40
Obroty ustawione? TPS ustawione? Czyszczenie przepustnicy?
Strona Krzyżaka 90% procedur nadaje się do Twojego silnika
Poza tym czyszczenie wtyczek wszystkich (Contact spray)
Check Engine się zapala?
Anonymous - 02-09-2006, 15:54
napewno dawno nie byla czyszczona przepustnica \może nigdy\, obroty wg tego jak pokazuje to Krzyżak też nie, check engine świecił się ze dwa lata, ale nawet autoryzowany serwis mitsubishi w Boguchwale nie potrafił po podłączeniu do komputera stwierdzić dlaczego, teraz świeci się dalej ale słabo, widac to tylko w nocy. Powiedz co to jest TPS bo niestety nie jestem fachowcem
Hubeeert - 02-09-2006, 15:54
TPS - czujnik położenia przepustnicy
Anonymous - 02-09-2006, 16:01
też nie
josie - 02-09-2006, 18:13
Regulacja obrotów (przepustnicy i TPS) i czyszczenie potrafią zdziałać cuda.
Dodatkowo masz chyba jeszcze zawór EGR, bo to amerykański Colt.
Proponuję wykonać czynności opisane przez Krzyżaka w rozdziałach:
- Diagnoza błędów ECU
- Czyszczenie przepustnicy
- Wolne obroty
- Zawór PCV
- Zawór EGR
To wszystko możesz wykonać sam nie mając specjalnego pojęcia o mechanice - jest bardzo ładnie opisane, potrzebne jest tylko kilka kluczy.
Jeśli posiadasz laptopa lub palmtopa, to można też wykonać przewód do podpięcia do ECU - po printscreenach z programu można wiele powiedzieć o pracy silnika
Anonymous - 03-09-2006, 13:20
Dzięki wielkie, jutro wykonam wszystkie czynności , dzisiaj sprawdziłem i rzeczywiście jest u mnie zawór EGR
Krzyzak - 04-09-2006, 15:10
Kondensatory w ECU!!!!
Jak Ci się żarzy CE, to znaczy, że masz w ECU (ew. w ogóle w układzie wtryskowym, może alternator itp.) jakieś zwarcie. Wymieniaj, póki jeszcze możesz jeździć tym autem.
Anonymous - 07-09-2006, 22:38
Witam ponownie. Po wykonaniu :
- Diagnoza błędów ECU
- Czyszczenie przepustnicy
- Wolne obroty
- Zawór PCV
- Zawór EGR
samochód chodzi przez dzień a potem wraca do starych objawów. Dodatkowo, jak włączam silnik dostaje czasami takich obrotów, że chce wyskoczyć z poduszek. Opiszę stare objawy:
gdy włączam silnik wszystko jest ok, jedzie itd, lecz gdy silnik sie zagrzeje, dostaje lekko wyzsze obroty, po czym gdy chcę przyśpieszyć auto się dławi. Po zatrzymaniu się wolne obroty chodzą równo, choć są wyższe niż na zimnym silniku, natomiast jak dodam gazu, obroty pulsują, choć trzymam gaz na tym samym poziomie. Dzieje się to zawsze jak silnik osiągnie już swoją normalną temperaturę pracy. Może to TPS ?
josie - 07-09-2006, 23:00
ballerek napisał/a: | Dodatkowo, jak włączam silnik dostaje czasami takich obrotów, że chce wyskoczyć z poduszek. |
Miałem okazję obserwować to ciekawe zjawisko u siebie - około 4000rpm po odpaleniu - u mnie padł czujnik położenia silniczka krokowego (MPS).
[ Dodano: 07-09-2006, 22:01 ]
ballerek napisał/a: | - Diagnoza błędów ECU |
Co wykazała?
|
|
|