[92-96]Colt CA0 - [CA1A 1.3] Przewody WN
Anonymous - 04-09-2006, 19:16 Temat postu: [CA1A 1.3] Przewody WN Witam. Czy istnieje jakaś możliwośc sprawdzenia czy przewody WN są do wymiany czy sa jeszcze dobre. I jaka powinna byc przerwa na swiecach. Pozdrawiam.
josie - 04-09-2006, 19:55
W totalnych ciemnościach otwierasz maskę i patrzysz lekko dodając gazu czy przewody "świecą" gdzieś na niebiesko. Przerwa na świecach 1,1mm NGK: BPR6ES-11
Anonymous - 04-09-2006, 21:52
A jeżeli nic nie bedzie świeciło, to znaczy że na 100% są ok? Co ile km powinno sie wymienic przewody?
josie - 04-09-2006, 22:27
Jwśli nie świeci to ok. Nie ma ustalonej jakiejś granicy wymiany przewodów. Wymienia się jak zaczną się problemy.
tomusn na przykład ma 16-letnie oryginalne przewody u siebie i są OK.
Kokos - 04-09-2006, 22:34
czy to swiecenie tez bedzie przy rozgrzanym silniku, bo u mnie zaczeły sie kłopoty z odpalaniem - czsem za trzecim razem przy zimnym silniku?
tomusn - 04-09-2006, 23:10
josie napisał/a: | Jwśli nie świeci to ok. Nie ma ustalonej jakiejś granicy wymiany przewodów. Wymienia się jak zaczną się problemy.
tomusn na przykład ma 16-letnie oryginalne przewody u siebie i są OK. |
tylko sobie tak myślę , że Colcik zacznie chodzić jak burza, jak mu to wszystko co mam stare powymieniam
ale fakt, data na przewodach - 1989 i patrzałem pod maską - nic, a narzekać nie mogę, a świeczki też mam DENSO - ciekawe czy zmieniane. Mam tylko nadzieję, że ten Zahnriemen to jednak zmieniony został
Krzyzak - 05-09-2006, 09:49
Kokos - a czujnik temp. chłodziwa ok?
Tomusn - Zahnriemen to Ty zmień - w tą sobotę w Colcie robiłem: pasek (Sun) + napinacz (GMB) wraz z uszczalniaczami (NOK) i paskami (alternator ContiTech) za części zapłaciłem ciut ponad 100 zł - to chyba niewysoka cena za święty spokój.
tomusn - 05-09-2006, 11:06
Krzyzak napisał/a: | Tomusn - Zahnriemen to Ty zmień - w tą sobotę w Colcie robiłem |
mam/miałem wklejke że zmieniany przy 74100 - no nie będę nowego paska zmieniał
Krzyzak - 05-09-2006, 11:12
ja też miałem nowy (góra 10 tkm zrobione), ale jakoś wolałem wymienić - święty spokój nie ma ceny
fotorelacja w dziale Nasze Miśki
Kokos - 07-09-2006, 21:44
Krzyzak napisał/a: | Kokos - a czujnik temp. chłodziwa ok?
Tomusn - Zahnriemen to Ty zmień - w tą sobotę w Colcie robiłem: pasek (Sun) + napinacz (GMB) wraz z uszczalniaczami (NOK) i paskami (alternator ContiTech) za części zapłaciłem ciut ponad 100 zł - to chyba niewysoka cena za święty spokój. |
nie wiem jak mam sprawdzac ten czujnik?
a z tym odpaleniem jest tak - odpali ale zaraz obroty leca w dół i gasnie
jest tak ze dwa razy za trzecim normalnie odpala i trzyma troche wyzsze odbroty, które opdaja przy rozgrzanym silniku
raz tylko miałem taka sytuację, że po odpaleniu na zimno nie palił jeden cylinder i na kablu z pierwszej świecy kopało w rękę jak diabli (ale odpalił za pierwszym razem)
czy zmienic te kable czy badać czujnik chłodzenia?
tomusn - 07-09-2006, 22:12
lorek10 napisał/a: | Czy istnieje jakaś możliwośc sprawdzenia czy przewody WN są do wymiany czy sa jeszcze dobre. |
należy sprawdzić omomierzem opór przewodów. Jak masz Colta 1988-1992 - narysowane jest to w So wirds gemacht na stronie 68
Anonymous - 07-09-2006, 23:50
josie napisał/a: | W totalnych ciemnościach otwierasz maskę i patrzysz lekko dodając gazu czy przewody "świecą" gdzieś na niebiesko. Przerwa na świecach 1,1mm NGK: BPR6ES-11 | Tu się nie zgodzę wg katalogu NGK przerwa na świecy v-line2 do C5 z silnikami 1,5 powinna wynosić 0,8 o ile się orientuję 1,1 powinna być w Colcie IV. No ale mogę się mylić.
tomusn - 07-09-2006, 23:57
kostuch napisał/a: | josie napisał/a: | W totalnych ciemnościach otwierasz maskę i patrzysz lekko dodając gazu czy przewody "świecą" gdzieś na niebiesko. Przerwa na świecach 1,1mm NGK: BPR6ES-11 | Tu się nie zgodzę wg katalogu NGK przerwa na świecy v-line2 do C5 z silnikami 1,5 powinna wynosić 0,8 o ile się orientuję 1,1 powinna być w Colcie IV. No ale mogę się mylić. |
masz rację, możesz się mylić...
świece do Colta C52 (4G15) - 1,1mm (H.R. Etzold "So wirds gemacht", str 75)
Krzyzak - 08-09-2006, 09:30
Kokos napisał/a: | nie wiem jak mam sprawdzac ten czujnik?
a z tym odpaleniem jest tak - odpali ale zaraz obroty leca w dół i gasnie
jest tak ze dwa razy za trzecim normalnie odpala i trzyma troche wyzsze odbroty, które opdaja przy rozgrzanym silniku
raz tylko miałem taka sytuację, że po odpaleniu na zimno nie palił jeden cylinder i na kablu z pierwszej świecy kopało w rękę jak diabli (ale odpalił za pierwszym razem)
czy zmienic te kable czy badać czujnik chłodzenia? |
w OBI kupujesz miernik cyfrowy za 15 zł i nastawiasz na 20 kOm - sprawdzasz jaki opór jest na zimnym silniku (wtyczka na 2 piny zaznaczona w manualu - do ściągnięcia z FAQ->Download).
kable się normalnie zużywają - wymiana okresowa jest zalecana
jak mi tak odpalał, to lały wtryski - za którymś razem odpalił i powoli się podnosił; za to zimą było wręcz odwrotnie - palił po dotknięciu kluczyka
Kokos - 08-09-2006, 21:22
dzieki Krzyzak za konsultacje
jak odpali obroty od razu sa wysoko tak jak zwykle chyba zaczne od tych kabli nie mam pojecia ile maja przebiegu ze mna 33 tkm
|
|
|