Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA1A 1.3] Przewody WN
Autor Wiadomość
lorek10
[Usunięty]

Wysłany: 04-09-2006, 19:16   [CA1A 1.3] Przewody WN

Witam. Czy istnieje jakaś możliwośc sprawdzenia czy przewody WN są do wymiany czy sa jeszcze dobre. I jaka powinna byc przerwa na swiecach. Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 22-04-2007, 18:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 04-09-2006, 19:55   

W totalnych ciemnościach otwierasz maskę i patrzysz lekko dodając gazu czy przewody "świecą" gdzieś na niebiesko. Przerwa na świecach 1,1mm NGK: BPR6ES-11
 
 
lorek10
[Usunięty]

Wysłany: 04-09-2006, 21:52   

A jeżeli nic nie bedzie świeciło, to znaczy że na 100% są ok? Co ile km powinno sie wymienic przewody?
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 04-09-2006, 22:27   

Jwśli nie świeci to ok. Nie ma ustalonej jakiejś granicy wymiany przewodów. Wymienia się jak zaczną się problemy.
tomusn na przykład ma 16-letnie oryginalne przewody u siebie i są OK.
 
 
Kokos 
Forumowicz


Auto: CAO 1993 1.3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 175
Skąd: Kraków
Wysłany: 04-09-2006, 22:34   

czy to swiecenie tez bedzie przy rozgrzanym silniku, bo u mnie zaczeły sie kłopoty z odpalaniem - czsem za trzecim razem :cry: przy zimnym silniku?
_________________
Michał Kraków
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 04-09-2006, 23:10   

josie napisał/a:
Jwśli nie świeci to ok. Nie ma ustalonej jakiejś granicy wymiany przewodów. Wymienia się jak zaczną się problemy.
tomusn na przykład ma 16-letnie oryginalne przewody u siebie i są OK.

tylko sobie tak myślę , że Colcik zacznie chodzić jak burza, jak mu to wszystko co mam stare powymieniam :)
ale fakt, data na przewodach - 1989 i patrzałem pod maską - nic, a narzekać nie mogę, a świeczki też mam DENSO - ciekawe czy zmieniane. Mam tylko nadzieję, że ten Zahnriemen to jednak zmieniony został :D
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 05-09-2006, 09:49   

Kokos - a czujnik temp. chłodziwa ok?
Tomusn - Zahnriemen to Ty zmień - w tą sobotę w Colcie robiłem: pasek (Sun) + napinacz (GMB) wraz z uszczalniaczami (NOK) i paskami (alternator ContiTech) za części zapłaciłem ciut ponad 100 zł - to chyba niewysoka cena za święty spokój.
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 05-09-2006, 11:06   

Krzyzak napisał/a:
Tomusn - Zahnriemen to Ty zmień - w tą sobotę w Colcie robiłem

mam/miałem wklejke że zmieniany przy 74100 - no nie będę nowego paska zmieniał
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 05-09-2006, 11:12   

ja też miałem nowy (góra 10 tkm zrobione), ale jakoś wolałem wymienić - święty spokój nie ma ceny
fotorelacja w dziale Nasze Miśki
 
 
Kokos 
Forumowicz


Auto: CAO 1993 1.3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 175
Skąd: Kraków
Wysłany: 07-09-2006, 21:44   

Krzyzak napisał/a:
Kokos - a czujnik temp. chłodziwa ok?
Tomusn - Zahnriemen to Ty zmień - w tą sobotę w Colcie robiłem: pasek (Sun) + napinacz (GMB) wraz z uszczalniaczami (NOK) i paskami (alternator ContiTech) za części zapłaciłem ciut ponad 100 zł - to chyba niewysoka cena za święty spokój.

nie wiem jak mam sprawdzac ten czujnik?
a z tym odpaleniem jest tak - odpali ale zaraz obroty leca w dół i gasnie
jest tak ze dwa razy za trzecim normalnie odpala i trzyma troche wyzsze odbroty, które opdaja przy rozgrzanym silniku
raz tylko miałem taka sytuację, że po odpaleniu na zimno nie palił jeden cylinder i na kablu z pierwszej świecy kopało w rękę jak diabli (ale odpalił za pierwszym razem)
czy zmienic te kable czy badać czujnik chłodzenia?
_________________
Michał Kraków
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 07-09-2006, 22:12   

lorek10 napisał/a:
Czy istnieje jakaś możliwośc sprawdzenia czy przewody WN są do wymiany czy sa jeszcze dobre.

należy sprawdzić omomierzem opór przewodów. Jak masz Colta 1988-1992 - narysowane jest to w So wirds gemacht na stronie 68 :)
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
kostuch
[Usunięty]

Wysłany: 07-09-2006, 23:50   

josie napisał/a:
W totalnych ciemnościach otwierasz maskę i patrzysz lekko dodając gazu czy przewody "świecą" gdzieś na niebiesko. Przerwa na świecach 1,1mm NGK: BPR6ES-11
Tu się nie zgodzę wg katalogu NGK przerwa na świecy v-line2 do C5 z silnikami 1,5 powinna wynosić 0,8 o ile się orientuję 1,1 powinna być w Colcie IV. No ale mogę się mylić.
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 07-09-2006, 23:57   

kostuch napisał/a:
josie napisał/a:
W totalnych ciemnościach otwierasz maskę i patrzysz lekko dodając gazu czy przewody "świecą" gdzieś na niebiesko. Przerwa na świecach 1,1mm NGK: BPR6ES-11
Tu się nie zgodzę wg katalogu NGK przerwa na świecy v-line2 do C5 z silnikami 1,5 powinna wynosić 0,8 o ile się orientuję 1,1 powinna być w Colcie IV. No ale mogę się mylić.

masz rację, możesz się mylić...
świece do Colta C52 (4G15) - 1,1mm (H.R. Etzold "So wirds gemacht", str 75)
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 08-09-2006, 09:30   

Kokos napisał/a:
nie wiem jak mam sprawdzac ten czujnik?
a z tym odpaleniem jest tak - odpali ale zaraz obroty leca w dół i gasnie
jest tak ze dwa razy za trzecim normalnie odpala i trzyma troche wyzsze odbroty, które opdaja przy rozgrzanym silniku
raz tylko miałem taka sytuację, że po odpaleniu na zimno nie palił jeden cylinder i na kablu z pierwszej świecy kopało w rękę jak diabli (ale odpalił za pierwszym razem)
czy zmienic te kable czy badać czujnik chłodzenia?

w OBI kupujesz miernik cyfrowy za 15 zł i nastawiasz na 20 kOm - sprawdzasz jaki opór jest na zimnym silniku (wtyczka na 2 piny zaznaczona w manualu - do ściągnięcia z FAQ->Download).

kable się normalnie zużywają - wymiana okresowa jest zalecana
jak mi tak odpalał, to lały wtryski - za którymś razem odpalił i powoli się podnosił; za to zimą było wręcz odwrotnie - palił po dotknięciu kluczyka :)
 
 
Kokos 
Forumowicz


Auto: CAO 1993 1.3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 175
Skąd: Kraków
Wysłany: 08-09-2006, 21:22   

dzieki Krzyzak za konsultacje
jak odpali obroty od razu sa wysoko tak jak zwykle chyba zaczne od tych kabli nie mam pojecia ile maja przebiegu ze mna 33 tkm
_________________
Michał Kraków
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.