Sigma/Diamante Techniczne - ABSu dziwne przypadłości
Zajc3w - 11-11-2009, 22:27 Temat postu: ABSu dziwne przypadłości Mój ABS się zbuntował.
Objawy:
szarpanie 1 kołem nawet przy minimalnym hamowaniu - pewnie czujnik sie przestawił jak z tarczami walczyłem.
Po wyjęciu bezpiecznika absu odkryłem nowy wymiar hamulców w sigmie. Są 2x czulsze i duuużo skuteczniejsze niż kiedykolwiek z działającym ABSem.
Czyżby pompa ABSu coś "nie teges"?? Sigma to mój 1 wóz z ABS więc nie wiem jak powinno to działać, Ale hamowanie "bezpiskowe"* chyba nie jest najwłaściwszym.
* bezpiskowe - hamowanie na suchym, czystym asfalcie pozbawione pisku i śladu opon, ABS "strzela rytmicznie" na wszystkich 4 kołach
VirMan - 12-11-2009, 09:44
abs powinien zostawiać takie. hmm małe delikatne ślady poślizgu takie ciemniejsze ślady krótkie. Na pewno z Twoim ABS coś jest nie tak , może to być komuter , pompa albo czujniki - mozę też przewody - najpierw sprawdź komputerem , czy pędkości obrotowe kół są ok. a potem sprawdź też opony(!) zdarza się , że badziewne opony albo źle dobrane , albo też felgi po prosu przy ostrym hamowaniu obracają się w oponach choć malo prawdopodobne skoro bez abs hamujesz dobrze. a jesli chodzi o to szarpanie jednym kołem, to proponuję ustawić czujnik
Zajc3w - 15-11-2009, 18:13
Najbardziej zaskoczyła mnie czułość pedału hamulca, bo zębatki ABSu mam takie sobie i w sumie zbyt czuły ABS (za szybko zwalnia hamulce) to może być tego skutek. Ale Jaki związek ma ABS ze wspomaganiem hamulców??
Wymiana zębatek ABSu regulacja i pomiary to na wiosnę. ABS na mokrym i śliskim wydłuża drogę hamowania o jakieś 30%(testy autoświatu i TVNturbo w nowych autach) czyli dużo za dużo.. Zawsze jak muszę ostro hamować to i tak nie mam gdzie uciekać więc ABS tylko mi przeszkadza.....
VirMan - 15-11-2009, 18:47
nie zgodze sie - na śniegu i lodzie jak nie masz absu , to pojedziesz gdziekolwiek i dłużej bedize - testowałem to. tak samo na mokrych lisciach - abs gorzej radzi sobie tylko w przypadku żwirku na drodze albo takich sypkich nawierzchniach. W każdej innej jest lepszy od pedału w podłodze , no jest jeszcze hamowanie pulsacyjne , ale to trzeba umieć.
|
|
|