 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: lukasz12 12-12-2009, 17:31 |
ABSu dziwne przypadłości |
Autor |
Wiadomość |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 11-11-2009, 22:27 ABSu dziwne przypadłości
|
|
|
Mój ABS się zbuntował.
Objawy:
szarpanie 1 kołem nawet przy minimalnym hamowaniu - pewnie czujnik sie przestawił jak z tarczami walczyłem.
Po wyjęciu bezpiecznika absu odkryłem nowy wymiar hamulców w sigmie. Są 2x czulsze i duuużo skuteczniejsze niż kiedykolwiek z działającym ABSem.
Czyżby pompa ABSu coś "nie teges"?? Sigma to mój 1 wóz z ABS więc nie wiem jak powinno to działać, Ale hamowanie "bezpiskowe"* chyba nie jest najwłaściwszym.
* bezpiskowe - hamowanie na suchym, czystym asfalcie pozbawione pisku i śladu opon, ABS "strzela rytmicznie" na wszystkich 4 kołach |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 12-11-2009, 09:44
|
|
|
abs powinien zostawiać takie. hmm małe delikatne ślady poślizgu takie ciemniejsze ślady krótkie. Na pewno z Twoim ABS coś jest nie tak , może to być komuter , pompa albo czujniki - mozę też przewody - najpierw sprawdź komputerem , czy pędkości obrotowe kół są ok. a potem sprawdź też opony(!) zdarza się , że badziewne opony albo źle dobrane , albo też felgi po prosu przy ostrym hamowaniu obracają się w oponach choć malo prawdopodobne skoro bez abs hamujesz dobrze. a jesli chodzi o to szarpanie jednym kołem, to proponuję ustawić czujnik |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 15-11-2009, 18:13
|
|
|
Najbardziej zaskoczyła mnie czułość pedału hamulca, bo zębatki ABSu mam takie sobie i w sumie zbyt czuły ABS (za szybko zwalnia hamulce) to może być tego skutek. Ale Jaki związek ma ABS ze wspomaganiem hamulców??
Wymiana zębatek ABSu regulacja i pomiary to na wiosnę. ABS na mokrym i śliskim wydłuża drogę hamowania o jakieś 30%(testy autoświatu i TVNturbo w nowych autach) czyli dużo za dużo.. Zawsze jak muszę ostro hamować to i tak nie mam gdzie uciekać więc ABS tylko mi przeszkadza..... |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 15-11-2009, 18:47
|
|
|
nie zgodze sie - na śniegu i lodzie jak nie masz absu , to pojedziesz gdziekolwiek i dłużej bedize - testowałem to. tak samo na mokrych lisciach - abs gorzej radzi sobie tylko w przypadku żwirku na drodze albo takich sypkich nawierzchniach. W każdej innej jest lepszy od pedału w podłodze , no jest jeszcze hamowanie pulsacyjne , ale to trzeba umieć. |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
|
|