To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero III - [3.2 DID] AWARIA

daniel1274 - 13-11-2009, 22:38
Temat postu: [3.2 DID] AWARIA
WITAM Koledzy
dzis spotkalo mnie cos takiego w pajero 3.2 did 02 rok jechalem auto stracilo moc i bialy dymmm i czuc olej co padlo auto ma praebieg 116 tys km oryginalny bylem wczesneij na wykasownaiu bledow w aso opole i powiedzilei ze jakis blad przepustnicy jest lub turbo lub czujnki tych podzespolow sa padniete lub wiazka nie komunikkuje sie z z komp centalnym ale wrocielm od nich norlamnie czasmi zapalala sie kontrolka od silnka i lekko tracilo moc ale zatrzymalem sie zgasielm i kontr. gasla i zaplailem bylo ok a dzis jechalem i nagle stracil moc i silnyyy bialy dym z tylu i czuc olejz tlumika i co to sie stalo??? prosze o pomoc od czego zaczac pozdrawiam DANIEL GG 2325231 :?: :?:

zbyszekm2 - 13-11-2009, 23:19

Za dużo powietrza za mało paliwa.
Prawdopodobnie pompa, lub czujnik w pompie PTS.

[ Dodano: 13-11-2009, 23:22 ]
Jaki był kod błędu, bo może rzeczywiście turbina, mieliśmy taki przypadek, że dawała za dużo powietrza i auto muliło.

daniel1274 - 15-11-2009, 00:20

zbyszekm2 napisał/a:
Za dużo powietrza za mało paliwa.
Prawdopodobnie pompa, lub czujnik w pompie PTS.

[ Dodano: 13-11-2009, 23:22 ]
Jaki był kod błędu, bo może rzeczywiście turbina, mieliśmy taki przypadek, że dawała za dużo powietrza i auto muliło.
\

WITAM PANIE ZBYSZKU

Juz wiem co sie stalo bialy dym wiec sciagnalem firlt pow i byla tam mala srubka chyba 8 wiec dalej ide przewody i az do turbo i ta srubka byla z oski od turba widac ze lopatki sa trche podnisczone i oska ma luzy wymontowac turbo ? i dac do regeracji? wczesniej jak jezdzilem bylo slychac taki gwizd lekii ale w aso powiedzli ze turbo jest ok i to objaw ze jest dobraa, a te bledy silnika kontrolka sie pali to niby przepustnica albo turbo to jest sadze powiazane? prwda? co pan mi jako fachowiec teraz radzi

zbyszekm2 - 15-11-2009, 08:00

Mieliśmy taki przypadek, ze wymiana turba pomogła.
prosze zadzwonić jutro rano 602-673-905

Szyszkowa - 15-11-2009, 08:58

daniel1274 napisał/a:
wczesniej jak jezdzilem bylo slychac taki gwizd lekii ale w aso powiedzli ze turbo jest ok i to objaw ze jest dobraa, a te bledy silnika kontrolka sie pali to niby przepustnica


Byłeś w ASV Lider ? Jeśli tak, to kolejny przykład ich kompetencji...
Jeśli chcesz opisz swoje problemy i ich diagnozę tutaj http://forum.mitsumaniaki...ic.php?p=589960 - będzie dla potomnych.

tomekrvf - 27-11-2009, 00:17

Biały dym i zapach niespalonej ropy w 3.2DID to w 95% przypadków uszkodzenie TPS - czujnika położenia tłoka przestawiacza kąta wtrysku lub też zatarcie się tegoż tłoka w korpusie pompy. We wczesnych egzemplarzach może pęknąć ruchomy rdzeń(trzpień) czujnika TPS.
Oczywiście trzeba wykluczyć takie banalne tematy jak filtr paliwa(czasem nieoryginalne filtry lub zbyt tanie zamienniki robią takie psikusy) i układ zasilania od zbiornika do pompy.

Henryk - 01-01-2010, 16:50

W sylwestra miałem podobny problem. Najpierw zaczął dziwnie piszczeć silnik, jakby ślizgał się pasek klinowy, potem dźwięk ten sie potęgował. Silnik stracił moc, z rury jasny dym, po przygazowaniu czarny. Pojechałem do znajomego mechanika, za samochodem chmura jesnego dymu. Tylko dlatego, że dobry znajomy zgodził się tym zająć w sylwestra. Diagnoza - uszkodzona turbosprężarka. Proszę o radę, czy regenerować uszkodzoną, czy kupić używaną na Allegro, (Pajero Long 3,2 DID 2002 rok.), nowa z ASO za droga.
Panie "zbyszekm2" czy to trafna diagnoza ?
Henryk

zbyszekm2 - 01-01-2010, 19:23

Hm. proszę jutro zadzwonić po 13 tej. 602-673-905.
Może uda się zdiagnozować na telefon.
Pozdrawiam

Anonymous - 02-01-2010, 17:20

Witam ! Chyba jakieś fatum ! Mojego Miśka też dopadło . Stracił moc . Dodaję gazu a auto ledwie jedzie ale żadnego niepokojącego kopcenia nie widzę . Jak próbuję przegazować zapala się kontrolka z silniczkiem i świeci . Czy mogę z tym jechać do serwisu ASO ( 30 km) czy lawetka ?czy raczej szukać na miejscu przyczyny ? Pozdrawiam
zbyszekm2 - 02-01-2010, 17:33

butyński napisał/a:
Czy mogę z tym jechać do serwisu ASO ( 30 km) czy lawetka ?czy raczej szukać na miejscu przyczyny ? Pozdrawiam

Dojedzie, ja się zapala chek to nie jest źle, gorzej jakby przy tych objawach sie nie zapalał.
Znaczy uszkodzenie elektryczne, jak by się nie zapalał chek to mechaniczne i z reguły nie do naprawy.

Anonymous - 02-01-2010, 18:07

Dzięki za"speedową " odpowiedź . Trochę mi ulżyło bo już mam czarne myśli ,że to coś z pompą ! Pozdrawiam
zbyszekm2 - 02-01-2010, 18:24

butyński napisał/a:
Dzięki za"speedową " odpowiedź . Trochę mi ulżyło bo już mam czarne myśli ,że to coś z pompą ! Pozdrawiam

To jest coś z pompą jednak możliwe, ze da się naprawić.
Znasz się trochę na mechanice? Jak tak, to możesz sam to zdiagnozować.

Anonymous - 02-01-2010, 18:28

Ze znajomością mechaniki to u mnie kiepsko ! Ale jeśli zdiagnozowanie nie jest zbyt skomplikowane spróbuję ! Tylko jak ?
zbyszekm2 - 02-01-2010, 18:52

acha, już rozmawialiśmy przez telefon :lol:
Anonymous - 02-01-2010, 19:09

Nie nie ja z Panem nie rozmawiałem p telefon .


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group